Orkar inte att vi har samma engelska gubbn❤

Har precce ätit mauud och det smakade gooood så nu e jah määätt. Ah palla!

Ikväll åkte mamsen å jag till stable igen för att rida Yam. Det blev markarbete! Ett jobbigtjobbigt ridpass för lilla Yambo. Upphöjda cavaletti (stavning) och en massa trav. Med det menar jag en massa tryck i traven. Samtidigt skulle hon gå hyfsat på tygeln. Men det viktigaste var att traven var mkt energi i och att hon klarade alla bommar elegant! Sen sprang hon långt ifrån med huvudet uppe i himlen. Utan hon var faktiskt jättefin även över bommarna.

I slutet avslutade vi med att hoppa ett krys och ett räcke några gånger!:D

Nu står lilla Bambam och äter halm och ska snart få hö. Med lindade ben, ren å mysig box, rena vattenhinkar och ska sen sova. Helt trygg med bara 2 andra hästar eftersom alla andra har flyttat. Och dessa 2 hästarna står framför och bredvid. Lilla Yam! Det är så mysigt att tänka så när man lämnar henne!^^

Nej nu ska jag hoppas studsematta.. Vilket jag typ alltid skriver på bloggis. Men Jaja! Med Amelie. Sen ska jag duscha städa mitt rum byta lakan och sen kolla TV. Hälsa på min bror som kommer hem efter en lång festival. Min kväll! Sealeder!:D

PS: älskar att denna svensken har liadan engelska som jag!:""")


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0