Eh dumma? yeye..

hallåhallå!

today skrittade jag ut med Lovisa H och Laadsladdraddpaddkaddladdopsadd.
Jag gick med henne Yame för att jag skulle motioneras tyckte Yamme! :0 :(
När vi kom tbx hade vi betat förlänge på betet så dom hade låst så Yame inte kunde få sitt höössi! :'( Fast då fick Yam Lovisas egna special hössi istället!
Jag hade faktiskt mockat innan så det behövdes bara göra det sista. Lovisa väntade tålmodigt.. och till sist blev jag klar så vi kunde cykla hem tsm. naghtinaghtinaghtiriklakkaparti.

memeeeeeeen om en stund.. eller timmar kommer Älicee och hennes familj! :0 yey :D

menmen igen nu måste jag gå och göra inget . JO laga mateeeeeeeen ;)



asså jag har inga bilder längre på min datti!!!!!!!:-((((((((((((((((((((((((((((((((


Älskar dig.<3

image description Finaste i världen <3

  Varför är du så underbar??<3<3<3??

puh!

Hallåhallå! Nu har jag och Elin dansat loss till mitt danspel på wii! :P Asså det är faktiskt väldigt jobbigt :O Jag har inte uppdaterat på länge men jag har verkligen inte haft lust!! Men jag kanske blir bättre nu när jag har fått en ny härlig dator, ;) Min gamla var typ 10 år så den var dags att byta. Vi fick med ny mus och tangentbord så jag tycker det är kul att skriva! :D I dont know! Sammanfatta lite som hänt då.. Julafton och så ju. Min häst är bäst så enkelt är det! Hon är verkligen det. Nu har det varit Annika tränings läger i tre dagar. Hon var jätteduktig som vanligt typ. Men idag var sista dagen och då började hon halta två gånger. Men sen bara gick det över. Hon sträckte kanske sig eller ngt men imrgn blir det bara en lång skrittrunda. Tror jag ska ta med en kompanjon och gå med henne istället. Nu ska jag bekanta vidare mig med min datis. Byebye!

Espresso House

Nu sitter jag och Ida på Espresso House och äter otroligt goda mackor! Jag har handlat en till julklapp till mamma och en till till pappa.


Pepparkakor

Hejhej! Nu har jag och Ida bakat en massa pepparkakor!
Kan ju säga då att jag inte skrivit på länge! Men jag har ju jullov nu iaf! Det gör att man är i stallet från 10 till 19.. Igår så red Idas två klasskompisar på Yamina och Celtic. Det var väldigt kul att se på!! Sen på kvällen cyklade jag och Lovisa H runt och delade ut julkort!
Nej nu måste jag gå, jag och Ida ska in till stan nu . Hejdå!


Lovisa o Erika

Hejhej! Nu har Lovisa och Erika precis cyklat hem till sig. Först var vi i Limnhamn och hyrde film och sen hos mig. Jag har då skrivit en "novell" när jag var ungefär 9 år, så den läste vi, och den var otroligt rolig när Erika läste den, och jag och Lovisa satt på golvet och lyssnade+ skrattade ..

Imrn Är det hoppträning för Roland. Egentligen skulle jag hoppa för Annika på måndag men då har vi skolavslutning på Malmö arena så jag kunde inte, och jag måste hoppa så det blir Roland, skuuj,:)

Men därför måste jag sova, så Godnatt, :)

Jag och Erika på hemmakväll, mästefotograf..( Lovisa) .


Jul naglar nästa!

Hejhej!
Nu har jag plockat fram en massa nagellack för mitt´lilla projekt som kommer ta ... ett tag!!
Men det blir fint iaf, hoppas jag!
Amelie och mamma tog Yamina idag så jag hinner. Nej nu måste jag börja sees! :)


Dressyrlektion

Hej!
Nu så har jag precis sprungit ett varv i hela huset med sån munskölj i munnen så det svider i munnen nu!

Idag var det dressyrlektion som vanligt för Mia. Mamma trodde det var sista gången idag men såklart var det nästsista. Så när jag och Elin va innan idag hade vi cyklat i regnet nästan tbx till skolan för det ligger en blomaffär väldigt nära. Där köpte jag en jättegullig liten krukväxt som var pyntad med ett rött hjärta och en silver-glittrig stjärna. Och när vi kom hem igen skrev jag en jättefin , ja vad ska man kalla det Elin? Dikt som inte rimmar? Typ så. Ja men efter lektionen gav jag det ändå. Hon öppnade det när hon kom hem så jag får se vad hon tyckte nästa vecka, men hon blev väldigt glad redan idag så:)

Dressyren gick iaf jättejättejättebra!!! Vi var bara 3 st på lektionen idag så det blev mycket bättre. Och ja, Shit hon gick så himla fint! Vi övade på galoppombyten och förvänd galopp. Sen ja lite andra saker men Gud vad lyckad lektion! Älska min pani!

Nejnejnej. Nu måste jag sova så jag hinner gå upp imrgn bitti, gå ut med Nellie och hinna till Elins och mitt mötställe 20/ kvart i 9. Haha, godnatt :)


Dressyrlektion

Hej!
Nu så har jag precis sprungit ett varv i hela huset med sån munskölj i munnen så det svider i munnen nu!

Idag var det dressyrlektion som vanligt för Mia. Mamma trodde det var sista gången idag men såklart var det nästsista. Så när jag och Elin va innan idag hade vi cyklat i regnet nästan tbx till skolan för det ligger en blomaffär väldigt nära. Där köpte jag en jättegullig liten krukväxt som var pyntad med ett rött hjärta och en silver-glittrig stjärna. Och när vi kom hem igen skrev jag en jättefin , ja vad ska man kalla det Elin? Dikt som inte rimmar? Typ så. Ja men efter lektionen gav jag det ändå. Hon öppnade det när hon kom hem så jag får se vad hon tyckte nästa vecka, men hon blev väldigt glad redan idag så:)

Dressyren gick iaf jättejättejättebra!!! Vi var bara 3 st på lektionen idag så det blev mycket bättre. Och ja, Shit hon gick så himla fint! Vi övade på galoppombyten och förvänd galopp. Sen ja lite andra saker men Gud vad lyckad lektion! Älska min pani!

Nejnejnej. Nu måste jag sova så jag hinner gå upp imrgn bitti, gå ut med Nellie och hinna till Elins och mitt mötställe 20/ kvart i 9. Haha, godnatt :)


Luciashow

Tjopro( som Elin brukar säga..
Men hej iaf.
Nu har jag och min familj kommit hem luciashow. Påvägen hem köpte vi hamburgare som jag inte ätit på läänge:0
Idag så red jag något liknande dressyr på voltigedelen. Det kunde inte bli så seriöst eftersom jag inte hade tränare eller att man rider inte alls lika ordentligt utan nån som är "på" en hela tiden. Iaf inte jag. Men hon gick finare i slutet, hon var väldigt jobbig idag..
Men nu har Nelly kommit tbx så jag måste gå ut med henne imrn, därför måste jag sova nu! Godnatt !:)


Ojämna..:0

oo.49 prick nu!
Duschade nyss och eltandborstade mina snygga (..)tänder . Det är skönt när alla gått och lagt sig -förutom ngn som såklart är uppe senare än mig- då är det helt tyst! Jag har gått in på rummet och gjort två riktigt fina flätor på mig själv :0. Den ena blev jättetjock och kort och den andra smal och snygg och längre.
Idag var jag i stallet på förmiddagen och fixade allt. Sen cyklade jag hem och gjorde matte och lite så. Pratade i telefon med Elin ett tag.. Sen vid 4 så åkte jag och mamma till stallet för då skulle jag rida. Jag lånade Idas gramantyglar idag. Hon gick väldigt fint men lite spänd i början. I mitten av rispades släppte jag dom och hon gick riktigt fint. Sen efter galoppen blev hon lite snabbis så fick jag ta dom sen släppa osv.

Godnatt världen! :) PS. Nu är den 00.56

Och här är en bild på min häskläder låda som jag försökte rensa i innan!^^


Fina på en fredagskväll!:0


Båge..

Chillar med Elin framför TVn! Amanda vann Idol, yeeeess!!:D
Är lite trötthet både jag och Elin Båge!;) haha men men, nu ska vi se vidare, på Modern family, sovsött, :)


Från rundan imorse!


Glögg

Hejheej!
Ligger i sängen och chillar lite .. Har borstar tandarna och är nästan färdig för att sova! Förutom att jag inte fixat iordning mig alls annars så jag har ju lite kvar..

Jag är lite ledsen över mig själv , jag har inte sett julkalendern sen den började! Omg! Asså åh:( Varje kväll tänker jag men imorgon SKA jag se ikapp alls avsnitt. Men tyvärr tänker jag så alltför ofta, om allting . Så ja men misstänker att jag inte kommer se det detta året! Lite sorgligt, men sant.

Red ut med Ida och Celtic idag! Vi red långa rundan och jag cyklade inom consum påvägen till stallet och köpte världen godaste pepparkakor och två små gulliga mjölkpaket. Dom var lika stora som en läsk hihi!
Men innan personalen hade släppt ut alla hästar och inte Ida hade kommit än hade jag tid över och jag orkade inte mocka och sånt då så jag gick ut en runda på gatorna i det väldigt fina vädret!! Har man musik i öronen blir allting mycket roligare!! Åh det var så mysigt. Yamina är världens bästa ponny jag undrar ofta hur hon gör för att va så personlig och ärlig och helt underbar!!! Det är inget jag bara skriver utan hon är sån! Jag älskar henne ÅÅ väldigt mycket!!!!!

Glögg är gott när man inte druckit det på ett tag och på kvällen när man är kall, alltså passade det perfekt för en halvtimme sen!;)

Bild från när vi är ute och går innan idag!:)


Nobelfest

Hej allihop ! Klockan är halv tolv och jag ska inte till skolan imorgon så jag kan fortsätta skriva !:D

Ikväll var det Nobelfest med skolan! Jag använde min klänning som jag köpt i USA och nya skorna. När jag har bilderna så lägger jag upp dom. Det var väldigt kul iallafall! Disco sen i en två timmar så nu är benen rätt trötta efter allt hoppande.. Men men , är faktiskt väldigt trött så måste ändå sova nu! Godnatt!:)


Morgon

Godmorgon !
Vaknat precis , vi hade rätt mycket matte till idag så ska fixa mig och sen gå ner och göra den. Sen ska jag gå igenom engelska verben igen och rätta till min svenska text..
Men jag tror jag hinner :D

Igår när jag skulle sova låg Sigge i min säng. Men under natten sparkar jag ju runt antagligen, och han brukar gå efter ett tag så. Men inatt var han tydligen väldigt trött för han ligger på min matta nu! Aw.. Jag ska bära upp honom så han kan sova i sköna sängen ist!

Nejnej! Nu måste jag gå upp. Ja juste, blogg.se spåren funkar i mobilen igen!! Menmen hejdå!


Naglar

Detta är naglarna som Elin gjorde när vi sov över i lördags! Fast imorgon ska jag måla om till fransk manikyr till Nobelfesten :)


10!

Hejheej!
Börjar tio imorgon, vilket är SÅÅ skönt! Eftersom jag är trött och så så kan jag gå upp en timme senare! Wihoo!

Ikväll har jag hjälpt pappa att träna Amelies fotbollslag! Dom är ungefär 10 st och alla går i 3an eller 4an. Det var faktiskt väldigt kul! Alla är liksom fullproppade av energi och att jaga bollen är väldigt kul. Ja sen skjutsade papi mig direkt till stallet vid 8. Jag och Lovisa tränade fotboll igen! Hästarna är grymma på det nu.;) Nej nu ska jag underhålla mig med mobilen en stund till sen sova, Godnatt!:)


Trött..

Hej! Nu ligger jag i sängen nyduschad och allt!;) klockan är mycket! Men det är för att jag hoppade ju sent i kväll.
Börjar dagen istället. Jag var först med Elin. Vi pluggade Mandarin (kinesiska) och sen gjorde vi väl lite annat smått och gott... Haha kul uttryck... :D men men. Annika blev sjuk idag igen så hon kunde inte träna oss!:( men däremot ville hela gruppen (5 st) hoppa fortfarande så vi gick dit och byggde upp en massa fint! Mamma var där också så det var en vuxen med. Övade lite inför höjdhoppningen på söndag på luciashowen. Jag hoppade 1.10 idag. Hon var SÅÅÅ fin. Omg. Världens bästa ponny..!!!!

Nu ska jag först läsa en novell Ida skrivit SEN sova. Hejdå !!:)


Elin o Jag!

Alla är oseriösa så ni vet,:D

Tjoo..

Hejhej allihopppppppppa.
Sitter i skolan, på en stol! :D Vi har haft matte och bild och lunch. Börjar nästa lektion som är SO. Vi ska antagligen jobba med religonen för vi ska ha prov på måndag nästa vecka på det. Ja egentligen skulle vi ha det nu på torsdag men då är vi lediga, och varför vi är lediga är för att det är dagen efter nobelfesten. Krockade just in mitt öra i Idas så mitt örhänge gick av :0
Ikväll ärdet hopp träning för Annika! Najnaj. nu ska jag kolla runt lite hejoow! ;D

Hehe

Det förra inlägget skulle inte vara där! Det är ett gammalt som råkade publiceras nu.. Hihi. Menmen. Jag tycker om att säga så har ni märkt det? Nu ska jag borsta tänderna för Elin har redan kört till mig.. Jaja. Hejdå! :)

Nu måste det väl funka APP?

Hej! På min mobil så funkar inte blogg.se appen. Nu har jag iPad och ska se om appen funkar där! Jag sitter i sängen nu och är sjuk typ. Jag har ont i huvudet,i magen,när jag sväljer/hostar gör det jätteont under halsen. Och jag är kall. Idag skrittade jag och Yamina ut med Maria och Bullen! Vi skrittade långt och jag var ISKALL när jag kom hem! Nu ska jag se på film i sängen med min fleece tröja,fleece byxor och mina fleece strumpor och äta muffins! Hejdå!


TIVI

Hej hej! Jag sitter nu och kollar på tv. Ser på Pan Am. Det var faktiskt bra! Lite kul när man gillar ngt faktiskt! Egentligen borde jag sova för jag är så trött:( . Men ja. Idag så gick jag och Elin ut med Yamina och Nellie! Elin höll Nellie och jag gick med Yamina, det var mysigt. Och kallt :) Har nog inget att göra men oops nu var filmen slut. hehe . nu kom tjockis ner för trappan! (nellei). nej hon är söööuud! jaja hejdå.

Tävling

Hejhej!
Sitter och lysnnar på "ny" musik. Jo när bra låtar spelas på radion och jag vet itne vad dom heter så tar jag bara upp min fantastiska mobil och så kan den lista ut vilken det är! Så jag lyssnar på dom nu! hihi:D

Idag har jag då varit i Sydslätten och tävlat LC och LB. Jag kom femma i LCn! Och sen rev vi ett hinder i LBn. Men hon hoppade kombinationen!! Åh allt gick så bra och enkelt! Jag är jättestolt över min panii!!
Jag höll typ på attt förfrysa där ute innan idag x)

Meenmen. Snart kommer kusin och Axel hem med pizza. Ska äta lite sen senare ska jag åka till Elin och sova där! Vi ska först till hemmakväll och köpa lite godis (yes) och hyra film! Myys,:)

Men det är rätt coolt att kunna säga att man kom femma i Christmas Show Jumping 2011 :D

Hejdå! :D


JOO!

NU KOM JAG PÅ EN SAK TILL!

ikväll så åkte papi ameli och jag till mobilia lite snabbt och tittade pås kor. Jag hittade världens finaste skossor till nobelfesten . men dom fanns inte i min storlek .:(















MEEEN!!!!!! DOM FINNS I MIN STORLEK I JÄGERSRO SÅ VI SKA DIT IMRGN OCH KÖPA DOM. YEEEEY! :D

ops!

Halojsan!
Känns bra att 3 bilar tutade på mig elin och emma påvägen hem från skolan idag..

Idag så hoppade Amelie sin hopplektion óch hon hade Yamina. Men det blev inte mkt hopp för de är så många med så dom får vänta ett tag och sånt. Så YAmina tyckte det var skoooj!
Jag däremot hade planerat min dag men allt pajade!
Men jag åkte iaf till stallet och fixade lite där och sånt.
Nu sitter jag och har pratat färdigt med Lovisa i telefon. Fick lägga på eftersom jag MÅSTE sova nu. :( Ska upp 7 imorgon!!!! OMG. Det är tidigare än vad jag går upp när jag ska till skolan!
Tagga Sydslätten imrn!! Jag ska vara felfri och helst komma placerad. Men vi får se vad min kära häst känner för..

Nu ska jag stänga av i alla fall. Jag måste ju sleepa!

Men en sak till. Efter att jag passat Idas häst så fick jag ett äkta swarowski panband och jag blev såklart skitglad. Idag fick det sig en liten manikyyr! Nej men jo! Ida har sagt att man ska måla nagellack på så att inte stenarna åker av. Så det har jag gjort. Yamsi Bamsi kommer GLÄNSA imorgon. Med allt. Föt vi har snygge schabrak, swarowski pannband, nytvättade benskydd, och nya läderband till sporrarna med en silvrig krona på. Och sen ahh, jag glömde ju, YAmina kommer ju glänsa för hon är så fin ändå. Fast nä. HAHA jag BARA SKOJA LITE MED ER!!;D hon är en finfin ponny. Faktiskt VÄRLDENS finaste! men ni behöver livas upp av mina otroligt roliga skämt nu när ni håller på att somna ihop.. Jag gör det iaf!

Godnatt och sov gott <3

   åh så underbrt söt!!<3333333

Stardooll!

Elin spelar stardoll.. Gamla minnen.. HAHA.
Vi  har åkt skridskor! jag är bäst i världen för er som ville veta!!!!
idag åker jag mamma o amelie först  och handlar skor till nobelfeesten och sen ska jag till stallet. SKOJ.
rida ut tänkte jag men vi får se. sen ska jag ska jag smörja osv med iDa . men vi ses .
min klänning är så HIIIMLA fin!! åh jag provade den i går . LOVE!!1

Buu! :0

Hej allhiopa! Och hej mufflan..

Nää, iaf.
Haha. Prooshit!
SLutaaa :(
Hihi. Lägg av;) 
JIHO. mEN HAllå´?

Hajar är dumma. Och läskiga! mEN kanske bra? Vad tror du? Kortar man ner ordet till haj. Blir det hej fast HAJHAJ! :D men när jag skriver det behöver ni inte bli rädda för att en haj sitter bakom er just nu coh äter upp er snart. RAWBBRW!!! oJ där kom den. :0
Haha det lät som en fIs . "oj där kom den" HAHA.

Nu har jag iaf varit ute och sprungit med Pippi!(pappa) Oh vi sprang långt, (tycckte jag). Men joooo det var det, böhööööö :""(. Jag är väldigt trött ifalla. Och jag skriva knappt inte mer. Ska duscha och sen HOPPA eller DYKA(!!!!!) ner I min Säng. SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT.

mIN häst var lite busig idAg. inte busig att hon sparkade bakut, för sånt gör inte min tant. ändå dum. jag vill. BAJS! MEN  EFter en hel timme gick hon fint och jag avslutade. FIN pruttilutt.

Nu ska jag duscha sen sova. HÄÄÄÄRDLIGGTTT<!

jAG VILL tacka er alla föe en underbar UpggraderingsÖrhängeKossOrkanGris dag. PUSS OCH KRÄM! HAHA. jag älskar min humor. kunde ingen varit här nu? alltså en kompis. family är ju här xD . MEn jag är så speedad, MEN ändå latast i världen. Jag hade skrattat åt allt. Punkt. haha. LOLOLOLIII! :D sluta nu tjaffsa elin! det räcker. du är så busig. elimilio. HAHA.


nu sk a ni få fakta om min kompanjonvänkompisvänninafriendbasjkorv Elin Båge. HAHA!!!!!AHAHAHAHAHH!!

hON ÄR lika gammal som jag. men typ 783 år. hon har brunt konstigt hår och en crabba i sin bibel hemma. fattar ni hur elin nästan blev uppäten av sin ccrabba igår? crabba bara: RAWER NU ÄTER JAG DIG DIN BAJUNGE!
elin bara: NOOOOO.
hon är ju lite speciell meeeeeeeen ja..eheheh... kisskiss-
hon är kär i en häst som heter Emmalio. HAHA. NEJ elin är ingen häst ju.. eller?! jag trodde iaf att hon var en gris.
imrn ska vi åka skridskor och elin ska göra en piruett. tänk er en gris somm åker skridskor. mohaha! elin fyllde föresten 984 år nu! för en minut sen. hon skrev det på fejjan.

Men sluta nu att skriva fingrar. nu ska jag sova. NEJ först duscha ;D
Godnatt världen SOv lite gott iaf, försöööök vänner försöök! böhöbhöhöhö :""(


Tillbaks! :D

Mckorna var färdiga. Tillochmed lite kalla :(
Men nu sitter jag iallafall och äter. Efter att ha gått en runda med Nellie som är en hund då är det ju normalt att gå, men Sigge följer alltid med om han råkar se oss .. Så ja jag har gått en mysig morgonpromenad med Nellie och Siggis! Men det har varit lite och hålla reda på iom att Nellie var lös, och Sigge med såklart. Sen när man är en bit bort från huset vill jag att Sigge ska fortsätta med mig så att han inte stannar på ngt random ställe och inte kommer hem, för det vore ju synd..

Det är redan torsdag! :0 Ändå.. det har gått  väldigt snabbt..
Jaja hejdå alla fiskar, :)

Mackorna är nog färdiga!! :0

Gud! Jag skulle komma på en rubrik men sen tog det för lång tid och nu är nog mina rostade mackor färdiga!:0 Kommer snart...

RSS 2.0