Hihi

Hade ingen vettig rubrik nu..
Börjar skolan om 40 minuter. Har ätit frukost och ska gå till skolan idag ändå. Jag är fortfarande lite sjuk men det är lugnt..

Idag är det väl Valborg ! Och jag ska till stallet och jag hoppas mamma kan följa med för jag har dubbla hästar och ska rida båda och ska bada och göra iordning Celtic inför imorgon + att jag ska smörja mina stövlar och så...

Menmen, nu ska jag borsta tänderna sen åka , hejd0!

Sött..


jag klarade det!

Just nu sitter jag på Yam och rider. Det går bra! Fastän hon är skitstark och inte så intresserad av dressyr känns det som en nystart! Hon går bra det gör hon men det krävs så mycket!

Iallafall så tog jag mig till stallet med Lovisa på cykel. Och stod i cafeterian med Loka och Anna. Sen plockade vi undan osv. Det gick bra idag förutom att sjuka jag behövde cykla till Consum mitt i allt och handla Plastmuggar..

Jaja nu får jag rida vidare!


Pannkakor!!!!

Världens bästa mamma gör pannkakor till frukost. Jag tror det var för att jag sa häromdan att jag saknade det på morgonen. Och nu är jag sjuk så hon vill nog va snäll.

Men jag har inte tagit mig upp ur sängen än. Känner att jag inte kommer göra det idag. Fast jo.. Vid 2 ska jag stå i cafeterian men jag vet inte. Jag måste men jag är ju sjuk..:/ men men. Vi får se.

Jag är så ledsen för jag har inte hunnit springa alls denna veckan. När jag skulle göra det ösregnar det ofcourse. sen nu blev jag sjuk annars skulle jag sprungit i helgen. :((

Men nu ska jag försöka gå upp, byby:)

Här är söta sjuka Oscar, han har skadat benet så han kan bara hoppa fram på tre ben, haha aww:(


Du tar bara gott godis men ändå är det bara äckligt kvar i slutet..

Åh vad skönt.. Har precis lagt mig i sängen och den är perfekt sval osv. Så himla härligt att få sova! Det längtar man efter när man är förkyld..

Har också "precis" för typ 10 minuter sen kommit hem från Emma! Somsagt såg vi breaking dawn och vi är såå arga för att part 2 kommer ut i november!!!!! Tror en miljard andra är lika arga..:/

Aja.. Men nu så ska jag verkligen sova jag orkar inte mer..

PS: denna katt är Emmas kompis men det liknar frasse så otroligt mycket!!!!!!!

Och en söt egobild..


ajajAJJJ..!!

Har superont i halsen och känner att det bara kommer att bli sämre. Mina ögon beter sig som om jag inte sovit på hela livet . Min näsa är som att stå framför en stock och försöka andas in. Jag är sjuk..

Står och väntar på min kära mamma som gärna får komma och hämta mig efter en lång dag i stallet. 12-18...

Ja varför jag skrev aj var för att jag hostar och det gör jätteont i halsen..

Har ridit yam för en stund sen! Idag gick det mycket bättre. Men kände mig så himla töntig! För jag bokstavligen pratade och skällde ut/läxade upp henne och sa en massa till henne om att hur hon kan men inte visar det och att ifall hon nån gång ska kunna hoppa måste hon bli bättre i dressyren. Det betyder att hon ska lyssna och vara samarbetsvillig . Och under tiden jag pratade -ett varv runt galoppbanan,500 m- så gick hon super .. Så jag kommer iaf tro att hon lyssnade på mig.. Och jag sa faktiskt en massa andra saker också om att det kanske va mitt fel osv. Menmen!

Nu får väl mamma komma?!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_200346238.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_200346238.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_200346242.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_200346242.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_200346246.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_200346246.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_200346277.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_200346278.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_200346303.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_200346304.jpg" class="image">


Fina Pelle,

Pelle är verkligen ett jättebra smeknamn! Jag använder det på många och mycket. Fast mest på Celtic. Nu sitter jag ute på galoppbanan och betar med honom. Vi har precis tränat för Sanna inför knock outen hela laget. Det gick jättebra men han var väldigt pigg. Men han fick inte galopper fram riktigt av henne utan mer jobb från början och då blev han lite pigg såklart.

Aja , är förkyld så tycker lite synd om mig själv. Men nu ska jag snart gå in med Celtic till hagen sen gå in och mocka osv. Sen ska jag rida yam vid 4 typ!❤


Jag avgudar denna underbara skapelse!!!!!!!!❤❤❤❤❤❤


.


Glarrrre!

Har precis kommit hem och äter lite sånna havrefras. Med mjölk Hihihi.. De är faktiskt helt roliga och bara lalalaa'

Vi har haft golf i skolan idag. Jag kan faktiskt inte säga att jag är grym på det.. Men Jaja. Badminton är jag jättebra på!:DD

Nu ska jag cykla ner och möta upp Cornelia och Alexia vid glasssaken! Jaaa. Älskar den!❤❤


😔:(

Misstänker att jag kanske är lite sjuk:(. Min hals är lixom lite torr och svider , sen är jag mycket mer täppt i näsan än vad jag brukar va. Och mina ögon och min "skönhetssömn" inatt gjorde det nog inte mycket bättre:/
Ikväll är det "tyvärr" fredag så jag kan inte gå och lägga mig tidigt! Jag lovar för fastän man säger det blir det ändå något "kul" TV program som går på TVn.

Jaja, om tio minuter ska jag gå och borsta tänderna eller så kan jag göra det redan nu? Nej för nu måste jag städa köket efter mina kära syskon som gör Sååå mycket.. Och mamma blir så glad om det är fint så, jag får väl ställa upp? Sen ska jag göra mig iordning, sen packa ner mina gympaskor, sen cykla till schoolan haha..

Sea!
PS: denna söta katt vill jag haa!!!❤❤❤❤❤❤❤


Lyckkaa!

Jag kom på att jag inte skrev något igår!!:(( inte bra av mig! Eller jag kanske skrev något men borde skrivit mer..:/

Aja skriver nu iaf! Ja.. Just nu ligger jag på golvet och mobilen plingar hela tiden för att jag för konversationer med mina vänner. ikväll missade jag revenge igen!! Men när pappa kommer hem får han hjälpa mig för den spelar in hela serien!(y) målat naglarna har jag gjort också. Lila!

Idag red jag för första gången på 2 månader!! Ja Yam var frisk, otroligt skönt!! Men hon var pigg och stark.. Jag blev smått irriterad på henne men det går faktiskt inte att bli särskilt arg när man inte har ridit på så länge. Red med Lovisa! Och innan det red jag Celtic en liten stund.

Nu väntar andra handen på att bli målad sen sängen! Godnatt!

PS: jag hade alla rätt på matteprovet förra veckan!:DD

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_200115240.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_200115242.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_200115247.jpg" class="image">


Fascinerade folk!

Nu sitter jag i sängen och väntar på att greys anatomy ska börja. Förra i lägger skulle inte publicerats då utan vid 11.

Innan var vi ju hos veterinären! Yamina var frisk! Men hennes fötter var lite så för hon är kanske lite extra känslig vid senan nu ju. Och hovslagaren måste fila ner trakterna så att strålen kommer upp lite för den ska hjälpa till som stötdämpande. För annars tar bara stålskon i och det är dåligt för tänk er själva!

Jaja, mamma kom ju förbi skolan och hämtade upp mig med yamina i släpet där bak. Så de blev väldigt fascinerade av yam!:0


Musik

Sitter bredvid a-lexi-a & lite Megan & väntar på musiken ska börja.

Vid 3 ska mamma komma och hämta mig med yamina i släpet där bak och så ska vi dirr till veterinären för förhoppningsvis sista gången! Ska äntligen få rida älsklingen nu!!❤❤❤


Bilder från idag!


Frys. På. G.

Sitter i bilen påväg till MR för att hämta upp Melina, sen ska vi +pappa köra ut till hennes mormor och morfar och hämta en frys till MRU.

Innan red jag Celtic en stund och jag tyckte det gick jättebra! Men Japp!

Åh denna hunden va så söt.. "den saknar sin matte"


@ skola.

Haha oj! Det förra inlägget skulle publicerats innan kl halv 8..

Nu sitter jag i skolan och väntar på lektion.. Vi har precis haft gympa och ja, väntar.. Menmen. Vid 3 när jag slutar ska jag å Ida cykla direkt till stallet och jag ska rida Celtic lite. På lördag är det träning inför knock outen. Första tävlingen ska jag ha Celtic och om vi kommer vidare ska jag ha yam !❤:D


Hehehehe

VAKEN!!!
Hehheheh,
Åhhh, det är för roligt att prata i telefon när man precis vaknat! Då låter man som värsta halvdöda personen typ.. Busickt..

Asså när jag va mindre skrev jag ofta "<333333" eller "<33" men ärligt talat och förlåt för er som skriver det , tycker jag det känns lite töntigt. Det ser iaf töntigt ut! Menmen. Min åsikt. ;)?...

Usch det luktar kobajs!


Får man slå katter?

Känns bra att jag sitter uppe och VÄNTAR på att FÅ gå och lägga mig?!
Pippi sätter upp en av byråerna..:/ nej ska inte va så dum! Bättre nu än senare..? Haha..

Imorgon har vi en kinesiska läxa som går ut på att man ska hitta en fördom eller något man undrar/tänker över Kina.
Emma hittade en cool sida "30 saker du inte visste om Kina". Där hittade jag världens coolaste mening "man får slå katter".
Därför skev jag det i boken, ifall man fick det..

Hiiiii. Men tror jag ska skriva till något annan intelligent fråga som : hur många invånare, vad är "favoritmaten" osv. För det är ju inget jag speciellt går och funderar över precis. Men för att ha en bra fråga också känns bra. Aja. Nu verkar pappa snart färdig. Wii! Godnatt!:D


Kvällsrunda!

Har varit ute och skrittat på Yam en runda nu! Och innan var vi på Ikea och köpte byråer osv. När mitt rum är så gott som helt färdigt lägger jag upp bild. Just nu känns det onödigt..

Iaf älskar jag IKEA mat!!


IKEA

Är hemma nu och har ätit ute i solen! Asså det är ju faktiskt varmt, men ändå inte! Hade det varit sommar hade alla tänkt "åmajgad, minusgrader!!!!"
Och du måste ju ändå ha på dig iaf en kofta för att "klara dig".
Mamma har varit i stallet imorse och mockat o gjort halm. Så Yam klarar sig,sen åker jag dit senare ikväll för Lovisa tar in. Så vi ska till IKEA igen och handla byrån för papi måste hjälpa till hihi..
Yes, nu somsagt har jag bytt om lite här i bloggen. Är nog inte helt färdig än, men det löste sig!:D
haha bara för att jag för en gångs skull skriver från datorn så har jag inga ovanvända bilder! Här är iaf 2 st bilder som var de första 2 bilderna på nikon, :00 :D
såmmar!!
kokosåbanan chokladen!

hehe.

förlåt för att jag har gjort något konstigt med bloggen men ja fixar dset senare!!:D

Pyttekille på gås!!

Ser på Nils Karlssons pyssling , precis efter sista avsnittet av ponnyakuten.

Idag på tävlingen gick det jättebra för låviss! I LCn så kom hon 2a, felfri. I LBn vann hon!! Dom var superduktiga och jag har tagit en massa bilder på dom som jag kanske lägger upp senare!

Nu ska jag äta lite sen ta tag i en jättekonstig bilduppg...


Tidig morgon!

Nu har jag och Lovisa faktiskt tagit oss upp ut sängen! Svåra tider..:/ jag känner mig inte jättetrött men mina ögon är trötta så jag är nog trött ändå..

Nej nu ska vi äta sen cykla till stallet, pus.


MRU middag!

Just nu sitter jag med Lovisa och har ätit kladdkaka! Iaf hinner jag inte skriva så mycket men iaf har det varit MRU middag ikväll på Casa mia, gååått!

Och nu då ska jag sova hos Lovisa och imorgon ska vi på tävling!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_199423651.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_199423738.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_199423741.jpg" class="image">


Vädret! ::0

Nu har jag varit i stan med mamma en stund! Och nu är jag ute å går med yamyam i det otroligt fina vädret! Snälla Amelie har fixat nästan allt i stallet för jag har lite bråttom..

Måste hinna hem till senast 5, för sen ska jag göra mig iordning sen åka till Lovisa. Och vi ska sen ta bussen till Casa Mia för vi ska ha MRU middag där. Ja, och efter det åker vi hem till henne så ska vi sova där, sen imorgon ska hon tävla och jag ska med! Där fick ni ett rejält info.

Jaja men nu måste jag gå, haha nej det måste jag inte men yamina klagar på att jag är asocial ,:(


Cupcakes!

Nu är kl 00.52 och jag är trötter. Ska gå och lägga mig snart. Eller nu typ men ja.

Ikväll har finaste Lovisa varit här och vi åt med mami, sen cyklade vi och handlade ingredienser till våra cupcakes. Och sen så bakade vi,LYCKAT, och ja, ochochoch, sen såg vi film och prega kaka, mmmm.
Myshihihihi.

Men ärligt måste jag gå innan jag svimmsi.. Sealeder!:D


Kråkoor

Blir anfallen av kråkor där jag sitter och kollar på Ida och Celtic som står ute och sköter i solen. Yam blev ryktad innan då jag orkar inte göra det igen som Ida!:D

Iaf har vi skrittat ut i den fina solen, myyyyssiiggggt.!!
Och ja, jag överdriver med ett rivsår som vi lindat runt ett bandage runt hihi. Men,,Jag är lite överdriven.

Iaf får ni bilder nu från nu, och från innan idag!:)

Åh min häst är så underbar, Ah.

PS : detta skulle läggas upp innan runt 18 tiden..


Egobilder i hela mobilen..

Ja nästan!
Igår va Cornelia med mig i stallet och vi gick ut med Yam en lång runda! Sen innan och efter fixade vi allt då såklart, sen fick vi brådis för hon "tvingade" mig att gå på det sista sveadiscot, usk, sveadisco låter så himla fult!! Jag skriver sveasaken istället..
Ja, iaf så blev det lite kaos men vi klarade det!
Och istället för ett intressant inlägg får ni massa bilder istället!
VArning för oseriösa,fula, fjortisiga bilder, bara så nivetr att vi e medvetrna om det ;)
image descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage description

..

 

 

 


Skolbilder för att

Har nu satt mig i sängen och ska se Greys Anatomy i rummet hihi !

Bara för att jag e cool ska jag lägga upp bilder från idag i skolan. För att använda dom lixom. Megan å ja, :8


Vad vore livet utan Yam?

Asså jag har märkt att om man inte har en häst så har man nästan inget liv! Jo det är klart. Vissa är alltid med kompisar och sportar mm. Men alltså om man Inte är med kompisar vad gör man då? Idag var jag alltså inte i stallet. Och idag har jag bara läst och läst. Snart ska jag flytta in i mitt nya rum, wiii!:D men den nya byrån mm kommer byggas ihop på söndag. Men jag kan iaf "halv flytta in".

Och jag har TV och det är chhiil!:D

Men iaf kommer jag att uppdatera mer bilder när jag lastat in mer. Såhär ser det ut nu!


Springmys!

Nu sitter jag och Em på verandan och äter frukost! Eller man kan säga att vi dricker frukost.. Ja, jag har gjort jordgubb och banan smoothie;D
Efter en jättekul (enligt mig) 5 km runda, Wii!

Iaf är det skönt att börja tio och vakna halv åtta och va pigg, att va taggad för springrunda, yey. Sen nu har vi mycket tid över!:D

Nu ska jag va social igen, byybyy:))


Hahah

Sigge ser så jäääkla ful ut på dom här bilderna!!! Jag med för den delen!!! Men jag lovar han är söt irl!:)

Glömde skriva att jag och Emma ska ut och springa imorgon bitti- därför hoppas jag på det bästa vädret! "oboy, vilket vackert väder, solen skiner idag" därför va min rubrik så!!;)

Sealeder .


Hoppas på det bästa, oboy

Hoohih hahahha aaajjj:(( det sticks i mina händer!! Dom somnar antagligen snart,:/

Just nu ligger jag i sängen och myser med siggis. Är allmänt trött men ändå verkligen inte! Jag bara skrev så för att det lät bra!:D

Aja, idag skrittade jag då ut med Anna och Beölamie, oj där blev visst lite fel, Bellamie*
Vi skrittade typ en timme om inte lite mer , nej en timme var det nog exakt!:D eller nästan exakt asså.. ja..:P
Det var fint väder så det va sk-önt. :) mayys,;))

?!?!

Sen har jag läst lite ur min twilight bok, miihuh. Ma-provet idag gick nog faktiskt bra. Slut. ? Oj 7

Jaja, jag har inga bilder från idag så ni får på siggsigg å mig!^^D


Gör otroliga flätor och är allmänt grym!

Ja som ni ser på bilden nedan gjorde jag en jättesnyfg inbakad fläta på Elin! *applåder* - haha tacktack det hade inte behövts!

Nu har jag kommit hem och mamma hade lagat pannkakor , mmm!:))

Fast jag ljög, men bara lite! Jag kom hem för en stund sen,;) nu är pappa och jag påväg till färgaffären och ska införskaffa sig lite färg till rummet, Wii!

Aja, här får ni också en söt bild på Cårnelia!



Kul

Idag är det en ny dag vid namn tisdag. Tänk så för varenda dag hade ett nytt namn! Asså egentligen är ju allt en evighet bara det att vi har delat upp det i 7 dgr! Men det hade förstås varit väldigt jobbigt...

Iaf, börjar vi med gympa idag! Och jag, jag vaknade halvsju med känslan att jag sovit alldeles för länge men den va ju bara halvsju. Så ja, när jag vaknade var jag rätt pigg faktiskt!:D

Såhär ligger det till: när vi byggde ut köket byggde vi också ut hallen på ovanvåningen. Och därför har vi satt upp något slags sånt man drar förbi drapperi eller hur i hela friden det stavas. Ett fint faktiskt eller 3 små, så mamma och pappa har flyttat ut sin säng där så det är jättemysigt, jag hade egentligen velat bo där:( MEN, därför ska jag få mamma å pappas gamla rum! Så nu ska pappa måla om det osv sen ska vi åka till Ikea och köpa lite som behövs till rummet, sen ska jag bo dääär!!:DD jag loooovar att lägga upp bilder på det när det är färdigt!:D

Så idag skulle pappa och jag åka och handla färg, sen ska jag till stallet och skritta ut med Anna och Bellamie,:)

Såjapp, hejdå! Bjuder på en morgontaggagympabild!;)


Usch förlåt

För ett jobbigt inlägg:"(


Natte

Hej allaiihopa:D

Nu har jag precis slutat ett samtal med Ida och är därför extra flommig.!

Idag har jag å memme vart å handlat liite grej'z,

Sen vart ja i stallet och skrittade ut med felizia och Contessa! Haha crejsi det med..!

Och vi har matteprov imorgon men jag har inte övat ikväll för vi har lixom redan gjort klart det kapitlet och ja, det e enkelt. Hoppas provet e enkelt oxå! Men ja det e det. Mer om såna coola nyheter får ni reda på imörn.

Men nu ska jag nannabobbo. Så ni med;) kyssåkran. Hahahha.. Årkar ikke!

PS: dom här skårna kan jag inte bestämma mig för vilka ja vill ha, hälp mä!:D

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_198776644.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_198776645.jpg" class="image">


Wops

Jag glömde visst skriva idag. Eller rättare sagt har inte haft tid.

Iaf så igår kväll va jag med Ida. Vi såg film och var allmänt trötta! För en gångs skull såg vi en annorlunda film, den hade väll ett "problem" men det slutade och var lixom lycklig hela tiden?! Men såna filmer är bra ändå -ibland.
Menmen, mysigt och chill.

Sen idag så var jag -eller alltså jag å min familj:P- på släktkalas för min faster fyller år! Det är jättemånga som fyller år hela tiden så det är alltid kalas typ!:o
Och efter det cyklade jag till stallet och fixade allt sen skrittade gick jag ut med Lovisa och Avanti! Och sen cyklade jag hem, gjorde matte, åt och sen tröttade i soffan! Och nu så ska jag snart sova, sealeder!!:D

PS: bilder på älsklingsnellie också för hon e söt..!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_198630213.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_198630228.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_198630259.jpg" class="image">


Tobbe Larsson show

Nu sitter jag inne i sydslättens ridhus och det är paus på Tobbe Larssons uppvisning. Vi -jag mamma Amelie är med Betty Lovisa och Tina där. Fast vi åkte lixom inte dit med varann men ja ni fattar.

Imorse red jag Celtic och Amelie skrittade yamina. Han var jättefin som alltid och ja.

Men iaf ska ni få lite bilder för jag har inget mer att skriva!:D

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_198397576.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_198397576.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_198397666.jpg" class="image">


Bio

För att jag inte hade fantasin att döpa rubriken till något annat fick det bli ngt ni redan visste!

Aja, om jag glömde skriva så såg jag Emma å Elin Titanic 3D . Och den var jättefin ju. Jag har sett delar av den för länge sen. Men nu bara ah. Jag grät t.o.m lite!!:0 men åh ja vad gullig den va!
Så där har vi suttit 3 timmar och tjockt oss.

När jag kom hem möttes jag av en glad Nelllii!!:D och hon hade varit på spa så hon var superfin!! Så underbar lixom. Ja , hon ville ut och gå så jag och pappa gick ut en kvällspromenad sen konstigt nog åt jag middag. Sådär vid elva men deet e lugnt..;)! Sen till "efterrätt" åt jag en till cupcake! Så underbart goda!!!
Mmmmmmmm!

Men iallafall är jag trött nu och jag tycker jag är duktig på att uppdatera bloggen i händelser. Tack å ajö. Seespsuz!


Finaste Lovisa fyller år!

Sitter med Emma och Elin Påväg till bio! Vi ska se titanic i 3D.

Och innan så slutade jag skolan(såklart) och sen så när jag kom hem tog jag fram bakgrejerna och bakade vanilj cupcakes med rosa toping! Sen kom Lovisa senare och jag bjöd henne på muffins! Fast egentligen var dom bakade för henne hihi! Sen cyklade vi till stallet och skrittade ut en runda. Och bu sitter jag i bilen med flickor och taggar popcorn å bio. Wii!:D


Gästblogg!

Hej hej!
Nu är det världens bästa Emma som skriver här! Jag sitter i skolan och gör ingenting. Heho! Så inget som intresserar er!
Lite om mig!
Jag är en glad och go' tjej! Rider, dansar och fotograferar. Älskar Twilight och choklad. (Är så dålig på det här!)
Men på min blogg kan ni läsa allt om det här. Så gå in på www.emmasemla.blogspot.com ;)
Ha det bäst!
JAG!
Snyggisar!

Nytt!

Woiii! Nytt fint nagellack, hihi! Ska måla om dom snart till det !:D

Iaf kom jag hem från Ida å stan för en stund sen! Vi handlade presenter, fikande och gick runt.
Myysiggt!:D

Amelie har haft yamina idag och dom är fortfarande i stallet så jag vet ikke hur det gått. Antagligen bra!..

Skitskönt att ha gjort proven nu. Avklarat !:) nu blir det inget plugg ikväll, bara 2 avsnitt av revenge, missade förra:(

Äej nu, ska jag måla naglar seeyaa!:D


Stan

Sitter inne i Idas rum och väntar. Snart ska vi åka till stan men jag hittar inte min plånbok!:( sorgligt men sant.

Idag har vi ju haft 2 prov , NOn gick jättebra ! Sen efter var jag lixom taggad inför kinesiska provet! Som blev klart på en kvart.
Jätteglad! Men nu måste jag gå!! Hejdå!


Studerar med min kaad

Ja rubriken var kanske lite konstig Menmen. Har pluggat NO och kinesiska ända sen klockan halv 7 då jag kom hem från stallet. Det tar lång tid att gå igenom allt till 2 prov. Taggaa.. Hehe. Nej. Men okej, det koommer gå bra. Hoppas jag. Jag ska verkligen göra allt jag kan. För jag hatar att sen efter veta att jag gjort fel. Som SO provet senast var ändå rätt svårt men det gick jättebra!

Haha nu ska jag sluta prata skola, som är så kul. ;)
Eftersom vi- eller årskurs 6-8- har utvecklingssamtal denna veckan slutar alla 2!! Och idag började jag 10 så jag gick 2 timmar mindre än jag brukar!:0 fast egentligen bara en timme mindre för jag börjar ju alltid 10 på onsdagar.. Oj nu blev det skolprat igen!:o
Men ja, vi slutade 2. Sen cyklade jag hem och åt gårdagens pastacarbonara, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm. Okej överdrivet men jag gillar det,;) hihohih. Efter det kom Ida och vi cyklade till stallet! Där fixade jag allting rätt snabbt faktiskt så jag kunde skryta inför mamma som kom med Amelie senare att jag redan fixat allt!!:D

sen skrittade jag ut med Erika och Doris. Och Doris är lite galen så på hemvägen blev hon lite tokig, och idag skrittade Erika barbacka med hack wiho! Fast det gjorde iofs jag med men erka- nya smeknamnet- har inte gjort det på ett år för Doris varit alldeles för crazy! Men iallafall skulle yamina helt plötsligt hoppa fram en bit oväntat för att Doris var för långt fram, så jag hade som vanligt min skicklighet och satt kvar ;)) haha.. Men ja sen när Doris va jättelångt fram skulle yamina börja tömts sig! Hon gjorde skänkelvikningar i takttrav och hit å dit, sen stack hon ner huvudet och försökte galoppera iväg! Men jag tog tag och så gjorde hon om det hela tiden. Sen bara helt plötsligt sparka hon bakut helt plötsligt och busade, jag blev så lycklig! Yamina är alltid den som inte töntar sig , jo taktar och är pigg kan hon va men hon tycker inte det finns någon mening med att bocka omkring! Hon kan va glad ändå! Så åh det va så kul! Så gullig!!!:DD

Okej nu men klockan mycket.

Rubriken: nu ska jag "efterplugga" lite i mina bak-böcker medan jag myser med siggis!

PS: i see you;)


I skolan

Nu och väntar på att musiken ska börja. Vi har precis haft engelskalektion och ett läxförhör som jag vet att jag gjorde något fel på:( det är faktiskt jättejobbigt att veta det!:/

Iaf började vi tio idag. Sköönt! Och idag åt jag jättegod frukost som jag gjorde all by my self! I min ensamhet när alla hade åkt till skolan. :s

Nej nu får jag gå, hejdå!


Kan inget mer än att säga

ingen intressant bloggdag!

Men iallafall var jag, mamma, å Amelie på hästtävling i Tryggestad och kollade på Alice å Kotten, felfria i båda klasserna; 70&80!:D
Sen träffade jag Vida där och kollade på henne när hon hoppade osv.

Sen åkte vi hem till stugan och packade ihop vilket tog 5 minuter för mig och 1/2 timmar för de andra.. Men mamma å pappa dammsög och sånt så dom behövde kanske mer tid då..:/ ajaj..

Ja, sen körde vi hemåt igen! Och nu ligger jag hemma i en UNDERBAR SÄNG (!!!!!) och ska snart sova- asså sängen på öland har jag alltid tyckt va "skön", men nu när man kan känna skillnad på olika sängar är den hård som golvet!:((( stackars mig jag vet hm.
Skola imorgon! Åh vad bra att jag skrev skola kom på att kag måste kolla upp en grej ..:P glöömsk. Jag HATAR att glömma saker sådär men jag gör det hela tiden ändå!:(

Och vad mycket :( :( :( .
Hohohiha, godnatt paddor;)


Annandagpåsk..?

Haha.. Baara för att jag inte hade något annan rubrik så skrev jag dagen. Fantasifulla jag!:D

Iaf har jag precis ätit "kvällsmacka". Usch förlåt, men tycker det låter så töntigt..! Menmen! Det är iallafall sanningen:P

Idag har jag mamma och Amelie följt med Alice och hennes mamma Maria till Hörninge där dom skulle hämta hem en ponny vid namn Puttelina som Alice ska ta hand om över hennes påsklov!
Sen åkte vi och lämnade henne på stället där hon ska stå. På Alices kompis gård och där fick vi fika i solen sen red vi ut på lite olika hästar i skogen.

Ja. Och sen blev klockan mycket , typ 7! Och då åkte jag och Amelie med Maria å Alice hem. Där vi åt good mat och sen kladdkaka!!!!!:D asså det är typ min favorit , äter jag inte det rätt ofta?! Huhi busigg.............
Efter det gick vi-Amelie Alice å jag- till Marias jobbarkompis hus, som "dom" känner väldigt nära, vars var på fest och därför kunde vi låna hennes TV så Maria å Mats kunde se TV hemma. För hon bor 1 minut bort så det var därför också,ju. Ja och där skulle vi se twilight! Hihi.. Men ingen av dom har sett någon av dom och jag har iingaaa problem med att se om någon av dom , så ja det gjorde jag!

Nu är det återigen såååvedags!:D imorgon tror jag vi skulle kolla på Alice som skulle hopptävla kotten.

Godnatt!:)


Påskafton

Vet inte varför min blogg dampar så mycket?! Den lägger upp vissa bilder dubbla ggr. Och en massa text typ hakab:://()jsjavaksmlam.webblogg/)!/)/ osv? Haha jaja..

Idag är det påskafton och min dag har sett som så att ja och min familj började allt med en "påskfrukost" haha.. Nej men alla åt samtidigt och typ ägg till dom som ville men själv kan jag inte bara sitta och äta ett ägg sådär rakt uppochner. Och såklart efter det fick vi leta upp vårat påskgodis!!:D

Sen kom Alice hem till mig och va med mig till eftermiddagen då min familj å jag åkte till farmor och farfar där hela pappas sida av släkten var! Eller asså nästan. Pappas familj då..:P och mina söta kusiner!

Nu är trött igen. Är alltid trött känns det som eller hur? ..:D :P
Ligger och läser en stund och sen ska jag vara så rolig att somna till musiken i örat hihihijo.

Sov gott och sårri för dåliga uppdateringar på dagarna!!:"(


Öland

Hejsan!
Igårkväll vid 11 körde vi till Öland! Och kom fram typ 3 något runt där. Känslan när man vaknar och musiken har spelats på högsta volym och jättemånga låtar och jag inte ens hört hälften. Bra där..

Idag iaf sov jag - eller dom flesta i min familj förutom pappa och Amelie- läänge. Till typ 12 haha..
Sen åt vi frukost i lugn och ro , hej å hå. Efter det fixade vi oss och åkte in till Borgholm. Där gick vi på stan och mami å jag smet in i en "ny" klädesaffär som jag tycker är fin och köpte en rosa "blus" typ med cool resor, ett par midjebyxor till fast marinblå, och en vit klänning som jag tyckte jättemycket om! Efter det gick vi alla på kondiset och sen åkte jag Amelie och mamma till Alice å Maria, dit Lotta också skulle komma(mammas å marias kompis).

Nu ligger jag och ska börja läsa sista boken i Twilight serien. Lööve! Egentligen har vi "gäster" men jag är trött och vi lever i ett demokratiskt land. HA.
Fast gäster å gäster, min morbror och hans fru.

Men godnatt folket!!

Tagga påskafton imorgon då..!:)

(detta skulle publicerats igår men det gjorde det tydligen inte, tänk er igår när ni läser detta!:D)

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197407347.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197407347.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197407351.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197407351.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197407422.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197407436.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197407553.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197407557.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197407559.jpg" class="image">


Lång natt

"god"morgon allihop.
Ligger i sängen i Cornelias källare bredvid Alexia och Cornelia. Igår "kväll" såg vi The Notebook och den var jättejättefin! Och åt godis , åch popcorn,:0
Sen iaf så vet jag inte vad vi gjorde till klockan 4 , typ pratade osv. Länge .. Sen somnade vi iaf och vaknade för en stund sen vid 10.

Snart ska vi väl antagligen gå upp och äta sen ska jag väl bege mig hem. Packa ihop för ikväll ska vi till Öland.
Och sen vid 5 ungefär ska jag skritta ut med Ida och Celtic!!:)
Sealeder!

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009498.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009498.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009498.jpg%3C/a%3E">https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009498.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009499.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009499.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009499.jpg%3C/a%3E">https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009499.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009501.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009501.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009501.jpg%3C/a%3E">https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009501.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009513.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009513.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009513.jpg%3C/a%3E">https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009513.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009520.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009520.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009564.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009564.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009566.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009566.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009596.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009596.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009628.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009636.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009650.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009658.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009665.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009660.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009685.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009690.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009739.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009741.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_197009742.jpg" class="image">


Trött:(

Klockan är snart 7, om 2 minuter. Snart ska jag äta för jag e superhungrig:/ tror jag. Och sen ska jag cykla till Cornelia och vi ska väl åka till godisaffären och handla godis för dom tycker det finns godare godis där..:P och sen kommer Alexia senare och då ska vi hyra film. Sen sova hos Cornelia!

Innan idag så skrittade jag ut med Majsi'n en långis. Men iaf så ska jag äta maud nu så byebyebye!



Majsing!

Ligger i sängen nu med Maja i sägen bredvid. Vi har sett twilight 3an och pregat godis! Imorgon ska vi ut och skritta och tyvärr är Maja morgonpigg så det blir väl tidig morgon! :/ sov gott..!:P

Juste! Innan när jag och Ida var ute och gick med hästarna gick vi hem till mig, Wii!

Här kommer lite fula bilder..!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_196848897.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_196848908.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_196848910.jpg" class="image">


Lunch!

Sitter och har precis ätit upp spaghetti med köttbullar med fina vännerna Lovisa och Ida! Vi har också lagat kladdkaka som piper nu och vill ut. Mmm. Idag har vi vart i stallet och fixat osv. Snart ska vi dit igen och ut och gå jag och Ida. Lovisa ska hem till siig.

Sealederalegederz!:D


Operation Celtic

Ja.. Sitter och ser nyheter nu, huva trååkiit! Fast jag ser faktiskt inte på dom. Läser bok istället. Efter en lång dag.

Senare efter jag och Ida varit ute och gått med hästarna så åkte jag,Ida,Alice och Idas pappa mot ATG med lille Pelle, Celtic.
När vi kom fram osv tog det en stund sen var det Celtics tur att gå in i den lilla spiltan och bli sövd. Det krävdes 5 doser med lugnande för att han skulle va riiiktigt lugn. Men ändå försökte kämpen streta emot uppåt. Sedan bedövade hon -veterinären,eller tandläkaren- tandköttet så att hon senare kunde med många verktyg dra ut Celtics spruckna tand.. Usch ja, det blev för mycket blod och äckel så att jag och Ida var tvugna att gå in i väntrummet för nej det var obehagligt. Jag klarar egentligen inte av sånna "scener" när folk opererar i folk osv. Sen när det var färdigt låg det skitmycket blod på marken och 2 delar av en lång blodig tand låg på bordet. Modiga Alice stod troget med och hjälpte till under hela operationen.
Pellevippsen var trötthet efterråt och haha jättegullig. Ida stod och höll i Celtic och väntade på att han skulle piggna till medan jag och Alice spelade stenfotboll , åh underhållande!!!!

Nej nu ska jag se familjen annorlunda. Hejdåå!



StAlet

Sitter och har precis ätit frukost. Väntar på att Ida ska komma så vi kan cykla till stallet. Vi ska gå ut med hästarna en runda innan vi ska iväg med Celtic till ATG , han har en tand som ska opereras ut.

"har du sovit gott?"
Jag: nej.. Asså jag vet inte. Har ont i huvudet och asså jag vaknar automatiskt kl 8 :( idag kunde jag somna om efter ett tag men inte igår. Så är lixom fortfarande trött.. Kanske har hjärnan ställt in sig på att "ska du inte vakna det är skola?!" för jag har lixom inte sagt till den att det inte är hehe..:s

Nej nu får jag allt borsta tänderna om jag ska hinna.. Hehe. Sealeder!:D


Söndagsmys

Sitter i soffan och kollar på wildkids och äter nybakade muffins med Erika!

Idag så var det tävling på MR. Därför hade ju MRU cafeterian. Så där stod jag men Loka och Louise från 11-14 men däremellan sprang jag in och kollade på roliga folk som skulle vara med! Sen skulle Ida stå från 14 och framåt, med Kajsa men hon kunde inte så jag var som vanligt en väldigt snäll och trogen vän så jag stod med Ida också!:)

Nu sitter jag somsagt med Erika och måste vara social.. Bye!


RSS 2.0