Innan jag åkte till stallet drack jag smoothie. Kul!

Hahahah töntigaste rubriken ever!
Men så sant som skrivet.

Ligger i sängen nu. Har sett ett gammalt ( eller förra veckans avsnitt) och greys anatomy som sändes igår. Är rätt ledsen för revenge som spelades idag spelades nog inte in:( men det finns nog play eller ngt..

Lite bilder från idag!

Juste! Dagens ridpass gick mangefikt, fast hon har tappat en del galoppmuskler haha.. Nej men det övas upp. Hon har ju gått i 3 månader så kanske inte så konstigt. Men annars är hon otroligt fin nu. Min älskling


In de box jao

Sitter just nu inne i Idas box när hon mockar. Har varit i skolan såklart och där var 5 or som skulle börja på Svea sen. Så vi fick då ta hand om en 5a och det var kul! men jag orkar inte skriva de nu!


Fotbollsträning med små kaxiga liv..

Mamma tog hand om Yam idag. Hon hittade Selma som fick borsta och även skritta ut på Yam med mamma. Jag var på Amelies fotbollsträning och tränade dom med pappa och Emma. Först sprang vi 800 m typ 1 km. Ingenting. Det skaaa dom klara. Iaf powerwalka. Men en liten skitunge klagade på att hon hade ont i foten och det hade hon inte för hon spelade vidare sen som ingenting! Och så gick hon å plockade blommor osv så jag blev jättearg!! Sen sa jag det till pappa och när han sa till henne första gången sa hon bara: amen Liv skulle knyta skorna hela tiden så jag va tvungen att vänta. Och jag bara WAT DE FACK? Så var det INTE!! Så jag sa det till pappa. Och hon gjorde en massa mer som jag inte orkar skriva. Men ja dumma henne. Pappa sa till henne igen. Sån kaxig liten skit:(

Sen träffade vi Megge och Nora. Som vi pratade med länge.. Och så cyklade vi hem på Emmas cykel! Vid gatorna stannade jag och bar över cykeln vilket såg jättekul ut. Bara en rolig grej. Sen bara börjar man cykla igen! Hahahaha så jäkla ball!

När vi kom hem igen hoppade vi på studsemattan haha och Emma var jättedålig först. För jag knyter upp ett rep som vi hoppar över och körde pjätt eller hur det stavas.. Haha panik!! Nu ska jag göra lite chinese sen se greys anatomy!❤

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_204707904.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_204707904.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_204708024.jpg" class="image">


Fotbollsträning med små kaxiga liv..

Mamma tog hand om Yam idag. Hon hittade Selma som fick borsta och även skritta ut på Yam med mamma. Jag var på Amelies fotbollsträning och tränade dom med pappa och Emma. Först sprang vi 800 m typ 1 km. Ingenting. Det skaaa dom klara. Iaf powerwalka. Men en liten skitunge klagade på att hon hade ont i foten och det hade hon inte för hon spelade vidare sen som ingenting! Och så gick hon å plockade blommor osv så jag blev jättearg!! Sen sa jag det till pappa och när han sa till henne första gången sa hon bara: amen Liv skulle knyta skorna hela tiden så jag va tvungen att vänta. Och jag bara WAT DE FACK? Så var det INTE!! Så jag sa det till pappa. Och hon gjorde en massa mer som jag inte orkar skriva. Men ja dumma henne. Pappa sa till henne igen. Sån kaxig liten skit:(

Sen träffade vi Megge och Nora. Som vi pratade med länge.. Och så cyklade vi hem på Emmas cykel! Vid gatorna stannade jag och bar över cykeln vilket såg jättekul ut. Bara en rolig grej. Sen bara börjar man cykla igen! Hahahaha så jäkla ball!

När vi kom hem igen hoppade vi på studsemattan haha och Emma var jättedålig först. För jag knyter upp ett rep som vi hoppar över och körde pjätt eller hur det stavas.. Haha panik!! Nu ska jag göra lite chinese sen se greys anatomy!❤

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_204707904.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_204707904.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_204708024.jpg" class="image">


Raste h

Imorse var jag ute och sprang med Emma ju men sen sprang vi vilse så jag hittade inte riktigt där.. Jaja.

Nu sitter jag med Alex och Lilla Gnägge på rast och. Vet inte rast. . .

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_204644305.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_204644337.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_204644351.jpg" class="image">


Vet inte

Nu har jag lagt mig för att nanna. Imorgon ska jag upp 5 i halv 8 för att springa med Emma kl halv 8. Vi ska springa 9 km. Träna inför milen på fredag!

Idag var jag i stallet och red i padsocken med Ida och Celtic. Jag blev arg på Yam och då börjar jag prata med henne. Idag pratade vi en kvart typ. Och jag blandade också in pengar. Hur mycket mer hon får än mig, ändå hjälper hon inte till lite.. Jaja Ida trodde jag pratade i telefon. Men nej!

Sen på kvällen nu har Selma varit här och vi åt sen hoppade vi på studsemattan och spelade in såna roliga filmer där man ser rolig ut och pratar kul!:D Maria hade den kommer jag ihåg!!!:DD


Tack 👌

Idag var det bara för det iskallt och regnigt. Och jag glömde att vi skulle ha gympa men i sista kvarten så kom jag på det ändå men då hade jag redan sminkat mig. Sen skulle vi Cykla en mil och då spöregnade det verkligen, så när jag kom tillbaka såg jag typ ut som en koala..!

Resten av dan var kall och ännu kallare nu. Men men. Har hjälpt min bror till vad han ska ha på sig på sitt spexfoto inorgon i skolan. Hhehe! Så jag har sprungit runt och hittat kläder då. Men nu ska jag till stallet.

Världens bästa kompis❤❤❤


För varmt

Det ÄR verkligen för varmt för livet. Men samtidigt vill jag ju ha värme. Stackars mig. Ilandsproblem på hög nivå!!

Idag skrittade jag bara ut en runda på Yam för det va ett tag sen nu. Eller det kunde iaf va dags nu. Skönt för jag orkade inte riktigt rida serre idag.. Men Japp, imorgon ska jag rida serre och då ska det t.o.m bli svalare!! :D D:

Har duschat nu och ska hoppa studsematta med farsi och syster hihihihiuuihuhoihhiiggiiggiigigihihihihhihigihi

FAIL!!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_204452349.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_204452349.jpg" class="image">


Friluftsdag

Sitter hemma i soffan och chillar lite ska snart till stallet. Men jag orkar typ inget mer efter idag. Jodå. Men det är lixom FÖR varmt!!

Idag började dagen kl 07.00 och jag cyklade till skolan kl 08.05. Sen åkte hela skolan till bokskogen och en 6a och en 9a skulle orientera tillsammans. Så jag kom med Ida haha!:DD Så vi sprang 5 km typ eller 4 kanske det va.. Sen kom vi fram först och vi var otroligt bra !! Vi bara hittade överallt!:D

Sen var det golf och jag var bra på nära håll. Typ att komma jättenära stolpen när den låg rätt nära. men på långt håll så kunde inte skjuta så långt.. Hihi! :D Jaja.

image descriptionimage description



andra bilder

från smörjmys idag
uteritt
ikväll

Bokskogen bilder


Book skog

Idag efter att jag och Erre ätit osv cyklade jag hem och hon till stallet. Påvägen hem såg vi en jättesöt duva! Den var svart och vit!! Aldrig sett förr..

Sen åkte jag, mamma, Amelie, Axel och hans flickvän Emelie till bokskogen där vi gick en runda sen filade vi och det var så sjukt äckliga små spindlar osv så jag fick damp och bl.a. gjorde så att mamma spillde kaffe på sig själv ..

Sen åkte jag till stallet och red ut med Erika och lille Mixi. Han var G-a-l-e-n. Han stegrade och höll på jättemycket men Yam var lugn eftersom att det var en så liten häst=inte snabb. :D asså han var ju översnabb för sin storlek men Yam är ju större så;)

Sen nu har jag varit nere på ribban med Lovisa och pratat en stund och bara ja!

Juste innan bokskogen hade vi sånt smörjmys i stallet så där va jag också!


Morsdag. Sviker:(

Är fortfarande hos Erika vilket kanske inte är jättekonstigt. Vi vaknade för ungefär 47 minuter sen. Runt tio nån gång. Nu har vi ätit frukost och dom gör ju värsta exklusiva frukosten typ.. Iaf konstiga pålägg!;) haha har testat jordgubbar på min macka??

Sen hade dom jordgubb+choklad oboy som jag gillade!:D

Har inte riktigt planerat än, bara att vid ett ska vi ha smörjmys i stallet, och senare i em ska jag och Erika rida ut. Mer vet jag inte. Ska väl hem och gratta mor lite. Och tror jag ska springa också.

Men nu sitter jag iaf i en skön "stol" och har lindar in mig i täcket osv. Ihihiji!:D


2616283921 elefanter balanseeradee på en liten liten trå-åd!

2 busiga tjejer ska gå och lägga sig nu. Bra tid och allt. Men jag sov faktiskt innan idag. Vi har sett en till film. Bring it on hette den!

Loreen vann OMG JAG DÖR! Nej verkligen inte ? Bra av henne och mer? Alla är över exalterade men av alla 26 bidrag hade jag och Erika redan listat ut att hon MINST skulle komma i topp 3. Och alla, verkligen ALLA skriver att hon vann men lixom alla såg väl? Och dom som är nyfikna frågar väl då? Jaja.

Nu ska vi sova. Godnatt!

PS: har jag gått runt med denna fina hatt hela kvällen för att erka gav det till mig i bra kompis pris! Aw tack erreh!!


.

GAPELL

Så otroligt sant!!!


chillar @ erres hus

Har ätit pizza sjukt mätt.. Sen har vi promenerat till Malmborgs och klot godis och glass. Nu ser vi Eurovision song contest i erres stora vardagsrum!


Haha pallaar inte !!

Dör av dom här gubbarna... :''')
instämmer !!
heheheheehe den gubben längst ner till höger asså. in my <3
bara ful...?:''D
lite kul ändå
hahaha
hahahaha döööör :''''DD
puck't
HAHA fulaste!

4 timmar räcker inte för lilla mig

Har legat och sovit i 2 timmar och vaknade av att det ringde på mobben. Erika din mupp :(
Nej det var bra för det var nog dags att vakna ändå.. Sen åkte jag och mama till stallet och tog in på hästar.
Snart ska jag iväg till Erika eller typ 8. Vi ska äuda maud, baka, se melodyfestival, och sen ska jag sova där för stackarn är själv hemma..
Vi har en liten råtta som jag döpte till Gösta, passande namn.
erreperre!

Tävling

Alice tävlar idag så jag Ida och Camilla (Alice mamma) är med. Nu är vi påväg hem och jag är fortfarande trött efter att ha lagt sig sent sen gått upp tidigt, men jag sov en stund i Idas knä på tävlingen haha så jag är liite piggare.. Det måste sett lite knasigt ut för jag låg som en liten hund. Men skitsamma.

Idas pappa har köpt subway mackor nu och det passar bra till min väldigt hungriga mage..

Har jättemycket filmer som jag ska testa fixa ihop!

(detta skulle läggas in kl typ kvart i tolv)

image description




Igår med Ida


Igår

va jag i stallet till kl något och Mette fotade och filmade för hon ska göra en sån film till me! Efter stallet åkte jag till Alexia där Lina och Cornelia också va och vi chillade runt där, sen fick jag till Ida vid 8. Hon hade lagat mat så vi åt sen gick vi ner till havet och pratade läänge sen till hemmakväll och sen såg vi film.


Face Time!

Har haft såkallat FaceTime med Ida en timme. Vi har pratat länge och samtidigt sett varandra! Otroliga elektronik.

Innan var jag ju med stan med Lovisaa, och där träffade vi Marrebarre så vi gick runt alla 3 en stund och Marrhe berättade något sick. Jaja. Palla be-rätta. Sorry vänner:(

Jag köpte ett par shorts till, vita snygga. Sen ett par gympa shorts/sov/ strand /slapp shorts. Allt möjligt förutom fin shorts;)

Bilder kan nog komma imorgon!

Sen åkte vi till Axels konsert med alla musikklasserna och färd träffade jag alltså Linnea och Selma bl.a. Som var jättekul,:D

Efter det åkte vi till någon hamn och köpte lite saker på 7 eleven. Alla köpte fika men jag körde på kvällsmat som jag inte hunnit äta. En grillad sandwich-kyckling pesto. Jävla gott.


.

Påväg till stan nu för att möta upp Lovisa W! Vi ska gå runt där och lite sånt. Nivet. För hon ska vara borta sen några helger så vi inte skulle Träffas på länge. Men det blir bra! I detta vädret!:D

Ikväll ska jag och min familj på någon konsert som axels klass ska ha. Kanske mer klasser men det vet jag inte vilka det är. Musikklassen iaf. Så ja! Sealederalegeders

Snett öga Japp! (meningen)


Sen runt 7..

..åkte jag hem igen. Åt och hoppade studsematta men Amelie:D det är faktiskt skitkul för vi har bundit fast ett rep som vi hoppar över sen har jag ett snöre som sitter fast över oss så jag bara gör värsta konsterna wi!:D

Ja sen åkte mamma och jag till stallet vid 8 och jag skulle rida mamma hade redan fixat grejerna. Så jag skulle rida på galoppbanan dressyr men då kom Felicia och frågade om vi skulle rida ut så vi red ut en runda. Yam var vääldigy pigg!

Okej, seaöeder!


Special.

Jag älskar att bada, men innan jag gått i tycker jag det är obehagligt att gå i. Asså på land är det helt varmt ju? Varför ska man då gå ner i något man ska dricka. Haha skoja. Man dricker ju inte havsvatten , toookiiggt! :(

Jaja men iaf idag var jag på stranden men några kompisar och så träffade vi några fler där osv. Och jag badaDe! Alla frös sen men jag ville va iiii( fast det hade sett lite knasigt ut ifall jag bara va kvar. Nej men jag simmade omkring där sen. Och det bästa med att bada är att typ leka delfin. Nej men man tar sats från något, har utsläppt hår, och sen kör ner under vattnet sen mer och mer upp, sen bara åh ja mysigt! Men jag kunde inte det idag för då hade jag sett ut som ett svart monster efterråt:(

Efter vid typ 5 åkte jag och Cornelia hem till henne och alla andra skulle någon annan stans typ träna och sånt. Så vi va där ett tag och bland annat förstörde hennes gunga:( Åt rabarber bara sådär för första gången typ. Asså jag har ju ätit sån paj men inte bara dirr från jorden:0

image descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage descriptionimage description
image description

Mogigohihu döör. ❤❤❤


Usk.

Är mitt ord för usch.

Idag red jag Celtic och Amelie Yambo.
Han var lite stel i sina fötter för att han blivit skodd. Ringde Ida och pratade en stund och nämnde då det men jag visste faktiskt (fantastiskt) sen innan att han kunde bli lite så efter att han bli ut skodd.

Men jag skulle ändå rida fast inte hårdträning! Och det gjorde jag ikke men han var super fin ändå. Och gullig. Lille Pelle ,❤❤


Cool bror, cool hund. Jaao.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_203719566.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_203719618.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_203719634.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_203719638.jpg" class="image">


Tack Elins far

Asså jag säger inte mor och far egentligen bara så nivet men det låter väl för roligt , teh heh he. Tänk er ett mormor elakt skratt där ja!:0

Ja Elins pappa kom till min pappa och filade och då tog han med sig munkar eller va fan det heter mobbas inte så.. Så jag äter dom nu å aah gått!❤❤


.

.

Ute och rider yobu!


Outfit..

Uyap


Fint väder 👌

Sitter ute i solen och orkar verkligen inte byta till hota ridklädde cykla till stallet och rida?! Har bytt kläder nu till riktigt små shorts och världens tunnaste linne ändå dör jag av värmen.. Det e sj.

Amelie har dragit fram vattenspridaren och springer i den men det vill jag ikke.

Idag va första provet avklarat. Det gick faktiskt oväntat bra! Asså med tanke på att jag varit orolig innan. Fast det är jag ju iofs alltid.. :s
Men ja det var 2 B delar ihopslagna -B delen är svårare- och 2 kapitel i ett svårt prov blev lite faritaolsinstomak. "gilla om ni fattar AAHH"(a'

Idag på lunchen åkte jag hem med våra vänner och åt kladdkaka vilket är min favoritkaka! Annie❤❤kladddekauga

Jöst så ju now.


Finastevän

Igårkväll gjorde jag så mycket matte jag kunde men det jag inte kunde fil Axel hjälpa mig med. Och efter det åkte jag till Ida för vi skulle it och gå! Vi gick ner till hemmakväll sen till ribban och vidare sen satte vi oss på bänkar osv så det tog sin lilla tid! Men det va väldigt mysigt och kul hehe..!❤


Wihuu

Pallar nästan inte med värmen?! Det är 20+ omajgash!:0
Jaja

Det blev ingen ridning för mig idag. Gör läxor istället. Jez! Amelie får rida istället.
Hatar att personalen hade glömt ge Yam sitt hö idag!! Och innan så har dom glömt ge kraft! Stackars bamboyam. Hon blev säkert skitsur och ledsen!:"(

Innan va jag hos Ida nån timme och låg ute i solen! Hon hade fixat fika så jag bara eh tack? Skoja. .. .. ;) nä men det va supersnällt och gott:€&@"

Nu sitter jag ute och gör matte jaå och Ida kommer förbi senare och hjälper mig med sakerna jag inte kan hehe. För far är på jobbet och mor är i stallet och bror är ikke hemma och syster rider( inte för att mamma eller Amelie hade kunnat hjälpa mig..


In de sol

Har varit i stallet stallet och fixat men det va för varmt för att rida .. Så nu är jag hos Ida och vi chillar i solen och hon hade bakat osv så jag kom till väshcta lyxchen!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_203345922.jpg" class="image">


Varmt,:(0

Ja det är sjukt varmt idag!:0
Nelliepelle ligger ute och steker jag letat efter rabarberpaj som jag misstänker att farmor tog med sig igår,:(

Nu ska jag kolla lite inför prov osv sen åka till stalet.

Min far är så gullig som bryr sig om mig :")


Såva jess!

Äntligen har jag lagt mig! Är jättetrött!:( Ida och jag gick hem lite senare igår än mor och syster. Typ runt 1 sen gick vi upp 6 så jag är supertrött!

Idag på tävlingen klarade sig Amelie jättebra! Och mina fina Ida och Celtic var också jätteduktiga. Pelle va lite töntig men det gick jättebra i LCn!
Lovisa kom också jättebra så grattis till henne!:D

Nej nu ska jag faktiskt sova så
Ni får.. Sova.;)



Åh tack för att ni tycker jag ser så glad och trevlig ut på bilderna!:D


Fotboll Jaja?

Känns sjukt onödigt att jag glor på fotboll med Karin.. Jag är SÅ intresserad. Aja jag är snäll..

Vi har typ släktkalas här hemma +Fredrik och karin då. Men ja. Mina kusiner är typ galna...........

Och ps Karin satte sig i vatten. Vatten.


Påväg!

Nu är vi påväg till ribban. Amelie ska tävla lilla nalle! Och Pavarotti fick åka med i transporten också för Anton ska tävla honom. Nalle är så sjukt söt! I❤❤❤❤❤

Sen ska mamma typ tillbaka och hämta Ida och sen tillbaka med celtic och Ida då osv så det blir mycket körning!


Musko


Dumma.

Känner mig bra. Har bakat min andra kaka nu och är redo. Skoja.?

Väntar in Ida sen ska vi alla-mor,Amelie,Ida å jag åka till stallet!

Fixa lite sen ska vi på MR festen!


Jag gör en punkt när jag inte er vilken rubrik jag ska ha.

Nu har jag stått i cafeterian med Melina och Ida! Och jag å Ida satt kvar på ribban för länge för att ställa in några saker i en bod och nu ska vi dit om en halvtimme igen.. Men ja. Därför är vi hemma hos Ida nu och chillar lite.

Hann bara baka en kaka innan så får se hur jag gör med den andre.


Pellis

Okej märke att jag skulle stå halv tolv istället så det va ju bra! Nu är jag ute med nellis sen ska jag hem å baka'


Hatar stressiga dagar med tider hej å hå:"(

Mmm, att behöva anpassa sig till en tid är jobbigt. Idag ska jag vid 11 till 2 stå
I cafeterian på ribban samt plocka undan vilket kan ta en stund. Sen innan nu ska jag gå ut med Nellie, jag ska baka idag 2 kladdkakor. Och jag ska på ngt sätt ha min häst men tror mamma och Amelie får ta henne fast dom också har fullbokat!:( ja juste 6 ikväll ska vi på sån MR fest därför låste man va snabb. Och jag skulle försöka få in lite plugg till prov på måndag och tisdag...


Misseman

När Lovisa kom till mig cyklade vi först omkring överallt och ingenstans sen ner till Ribban. Där hittade jag och andra Lovisa innan idag världens roligaste lapp! Så jag visade den för Lovisa och vi bestämde oss för att svara.. Hahaha så vi skrev en lapp till och satte upp!

Sen påvägen hem träffade vi en svart katt som följde med oss sjukt långt, ända hem till mig! Så jag tror det var mina grannars katt som gått vilse:( men isf hittade den hem!:D
Påtal om katter träffade vi 4 konstiga katter ikväll.. Först en katt som typ inte vågade gå in i trädgården och som sen ställde sig upp och var haha ja skitkonstig!! Sen såg vi en katt, och bakom kom en man så jag tänkte "ja men då behöver vi ju inte klappa för det ser ju konstigt ut" och så ser man en grå liten kropp och vi tror att det är en hund som tillhör mannen men då sticker den fram huvudet och det är en katt! En man som är ute och går med sina 2 katter?!?! Hahah det tog 2 sek innan vi dog och som tur va hade mannen hörlurar..:0
Sen svartiskattis också -Missemannen,väger som en man.

Och vi cyklade också förbi en affär där vi trodde det va ett rån för sån tant kom ut osv men vi tänkte att en sån gubbe kan bara va oskyldig men det måste sett kul ut för vi körde förbi affären 3 gånger.

Det är synd att jag inte kan lägga upp videosar men ska se nån dag om jag kan,

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_203020108.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_203020108.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_203020112.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_203020112.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_203020120.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_203020120.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_203020129.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_203020129.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_203020127.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_203020127.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_203020184.jpg" class="image">


Sviit:)~sweet

Hemma nu och ska äta om en kvart! Lasagne hehe ;) sen efter det ska jag träffa bästa Lovisa Hansson, skrev efternamnet eftersom jag skrivit mycket om andra Lovisa så att ni inte skulle bli confused.

Men nu har min mobil bara 2 procxez kvar så jag tror jag måste gå. Men iaf är denna lappen söt. Efter att ha stått i cafeterian 5 timmar va vi lite flummiga och vem skulle vela hoppa ner i en liten container?!:"D dumma sak. Men den va iaf söt och skrattig.


Orkar inte!

Imorse vaknade jag halv 10 och det va ju skönt. Sen gick jag ändå inte upp förrän 12 men Jaja..;) Nellie kom idag också och hon har så jäkla äcklig andedräkt så bara blåser hon rakt på mig!

Sen ringde dom från MRU på ribban och sa att dom behövde dressingarna och sånt som jag hade hemma. Nellie behövde ut och gå så jag bestämde mig för att gå ner med henne och den otroligt tunga väskan med mat.. När jag gått halvvägs kommer någon bakom mig som börjar skratta och det var Ida som skulle hem frän stallet. Så hon körde väskan hem till sig sen fick jag ta hennes cykel ner och det räddade mig.. Men det regnade jättemycket förutom när jag skulle pausa hemma hos Ida då blev det sol..

Sen va jag hemma kvart i 2 igen. Då var det bara att ta cykeln till Lovisa och sen vidare till ribban och nu står vi här i cafeterian!

Dag.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_202928673.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_202928673.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_202928713.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_202928713.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_202928742.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_202928742.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_202928793.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_202928793.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_202928795.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_202928795.jpg" class="image">


Hahaha familjekul!

Kom på en sak om springning! När jag skulle cykla hem från stallet häromdan kol en pappa med sina 2 döttrar som var kanske 13/14 år. Och alla sprang bredvid varandra, och det är inget fel att springa tillsammans , MEN , alla hade hörlurar i! Och om man nu ska springa med musik kan man ju lika gärna springa själv men alla kom där helt döda i ansiktet och bara sprang haha nj det va jättekul.

Nu sitter jag i sängen och ska se Greys Anatomy med Lovisa. By-e!:)


Spring

Ska ut och springa en stund nu! Bilden ät tagen i Amelies otroligt stökiga rum..


Staden bilder 2

Fina egobilder på tröjsi

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_202822846.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_202822867.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_202822877.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_202822889.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_202822909.jpg" class="image">


Staden bilder

Hade tråkigt!*+*+*+*+


Nawiehsh. ?!??

Idag var jag ju så himla duktig att jag gick upp kl 8 för att åka till stallet med Ida 9. Sen red vi tillsammans i ridhuset för det va inte så bra väder just då! Sen fixade vi allt och åkte hem.

Mötte upp Elin och åkte till staden! Idag köpte jag en tröja/linne och små strumpor hihi:) såna man kan ha i ballerinor;)



Tisdag

Okaj. Igår var jag ju "ledig". Iaf från skolan men vi skulle skugga en yrkesman och jag skuggade mamma! Från 07.00-13.00. Sen åkte vi ut och skulle "shoppa" som Ida tvingar mig att säga-lite till. Så nu är det klart!

Sen vid halv fyra åkte jag till stallet och red ut med Ida Lovisa och Anna!
Vi red till havet denna gången och Yubu var först ner! Sen stod vi inne i kanten och plaskade som in i jättelänge. Vi gick inte längre ut eftersom det är såå lätt att dom fastnar med benen och drar upp dom snabbt så rycks det till och blir en sjukdom i 3 månader. Yubu ville inte va sjuk igen:(!

När vi kom hem fixade jag i ordning henne lite sen åkte mamma och jag ut till Quini och jag skrittade bra ut på henne.

På kvällen kom Lovisa förbi en timme och pratade lite. Och nu ska jag snart åka till stallet (väntar på Ida).

Bye


Fortsättning!

Gör flera olika inlägg istället för ett det blir bättre;)

Amelies födelsedag var väldigt söt eller vad man ska säga? Först på e.m när jag kom hem så hade mamma gjort chokladpudding tårta som va jättegod! Sen åkte familjen till stallet, Amelir red och vi andra cyklade. Vi skulle på picknick!:D där åt vi ännu mer söta saker och senare på kvällen skulle vi till T.G.I.F och där åt jag en salad bara för att jag inte orkade mat egentligen och lite nyttigt får det väl va?


Inte mitt fel.

Att jag inte skrivit på nån dag! Men det hackade sig så jag inte kunde men nu har jag raderat den och tagit tillbaka den!

I förrgår blir det så fyllde Amelie år. Då skrev jag ju osv. Men sen vi 6 åkte jag dit igen och skrittade en runda sen cyklade jag hem med Ida. Och vi stod utanför mitt hus i typ en halvtimme å då såg jag min första cykel. Otroligt liten men jag ville cykla på den. Så pappa pumpade hjulen men framdäckey gick inte så bra.. Så skulle jag cykla och jag ställer mig upp så bara tippar hela cykeln bak!!! Nu har jag så jäkla ont i min svanskota.. Och jag tror skrattade i 10 minuter.. Haha Jaja..


CilitBANG

Hur ska jag sammanfatta min dag med en bra början och utan att den blir tråkig??
1: jag vaknade 9 tyckte jag själv va en bra människa och åkte till stallet 10.
2: fixade alla grejer osv
3:betade med Ida och Celtic.
4:cyklade hem med ida och bytte om
5: åkte till horze och hööks med mom. Köpte en väst och lite snoddar mm.. :)
6: åkte tillbaka till stallet och gick på MRU mötet.
7: åkte hem.
8: sitter här å skriver hihihihihijijjjihihiihu. Men ärligt var det här en bra sak och göra förutom att det blev tråkigt och att jag inte kunde ha med detaljer. Vilket jag nog ändå inte skulle orkat skriva. Mrnmenmen åh det lät som om en häst galopperade?!

Senare ska jag till stallet igen och ta in yam och ut och gå!


Trött men åh yes bra Duktig tack

Har sett twilight med mamz och Amelie, dom gillade den första så mycket så dom ville se 2an också!

Livet kom emellan för Megan så hon kunde inte komma ikväll utan senare i veckan då vi bara ska gå i skolan på måndag!:D för på tisdag ska iaf alla 6or skugga en yrkesman. Och på onsdag ska våra lärare till Mallorca så vi har stuidedag, men det skulle vi haft ändå så. Men ja sen är det ju krist i himmelsfärd å då är vi lediga!

Idag red jag ju med Ida och vi red i ridhuset 50 minuter och jag fick galoppera!! Åh Yam var superpigg och sprang som en galning!! Haha sötaste! Men det gick faktiskt jättebra. Hon är verkligen väldigt fin nu!!

Oj nu kom pappa och installerade in gamla filmer i TVn !! Åh det är jättekul att titta på såna filmer för man va så
Liten och rolig hihi. Jaja .

Innan tog jag en stor risk och åkte på Idas halv söndriga pakethållare men det gick ju bra och jag överlevde!


11 stolar:)!

Jag har precis räknat hur många stolar vi har i vårt kök just nu. 11. Intressant va?!:0

Ida har åkt hem för en stund sen, vi kom väl hem från Erika klockan ... Halv 1 typ. Och sen satt vi i soffan en stund sen Gil vi och "la" oss nej men vi pratade ett tag där med så vi somnade 2. Och ja! Igår va jättemysigt. Vi såg the hunger games så jäkla bra åh! Så söt hela filmen vill ha den.

Nu så iaf så släpper Ida ut min häst och sen ska jag dit senare med Ida men hon skulle dit en stund nu med sin låtsaslillasyster! Så vi ska dit sen ja.

Amelie fyller år på måndag så jag borde nog köpa present hehe. Hehe. Men ja får se när jag hinner. Ikväll kommer min kompis Megan och vi ska väl se film och sånt, sånt coolt nivet;)

Nej men ja. Byby!


Världens finaste tjajor!

Ja vi (Ida, Erika och jag) gjorde en jättefin middag åt Lovisa! Sen blev det efterrätt och nu snart ska Erika hämta mitt efterlängtade godis! Jaja bilder!


Stress.

Är alldeles försenade. Ska möta upp Ida i Limhamn och jag kan inte riktigt säga vad vi ska göra ifall Lovisa skulle läsa detta inlägg innan hennes överraskning hände ! Men iaf ska vi till Erika sen ja ;) Jaja måste åka nu hejdå!!

Fjortis bild jaa!:D


Mot stallet trött aj huvud:(

Har superont i huvudet. Har gjort smoothie och jag brukar älska det men det va inte lika gott idag. Nästa gång ska jag bara ha sura saker i dvs hallon och blåbär. INGEn banan för det blir alldeles för sött:"( åh dumma!:(

Jaja. Väntar på att Ida ska komma förbi för vi ska till stallet och rida ut tillsammans sen ska vi till Erika ikväll. Men det får ni höra mer om senare. Hejdå!:D


Åh vad fint !

När det har regnat och mitt hår "torkat" igen så blir det jättekrulligt. Min åsikt kring det är supersnyggt!.... Nej verkligen inte allting bara står ut och jag får damp för det vill aldrig lägga sig ner igen:(

Aja.. Idag regnade det ju, hela dagen. Så jag red inomhus idag. Tråkigare men hon gick finemang. Lite jobbig men det är tyvärr mina problem så Yam är bra nu och jag får bli ännu konstigare i armarna(svårt att förklara..)

Ärligt kan jag inte skriva mer. Sov 6 timmar igår till idag. Jävla skit.. Men nu ska jag verkligen sova. Och klockan är ju SÅ tidigt:( hatar tiden.

Pekfingret där ska symbolisera mina tårar för mitt hår:"(


Ironiskt..

Haha.. Idag skulle jag till tandläkaren och varken mamma eller pappa kunde följa med så Elin följde med för jag vågade verkligen inte själv!? Men när vi väl kom dit klocka 07.40 så fick vi in. Och kom ut kl 07.41.. Vi tänkte, ja men detta tar väl 20 minuter lite mer kanske. För dom skulle kolla ifall jag skulle ha tandställning men det behövde jag inte..inte än iaf.
Så nu sitter vi hemma och ser på TV.

Igår red jag ju Yam i regnet. Men det gick super hon är bäst. Det gick inte att blogga igår hoppas det funkar idag..

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_201976575.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_201976575.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_201976584.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_201976591.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_201976594.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_201976592.jpg" class="image">


Åh arg jäkla musik!:(

Asså nu när jag skulle se en film som nån la ut på sin blogg osv så höjde jag lite tror jag ja det gjorde jag. Sen när den slutat ska jag trycka på play igen på spotify. Och då är det jättehögt och när jag ska sänka för jag för typ hjärtattack.. Då trycker jag på höjknappen så allt blir så högt så musiken blev dålig och irriterande!!!!!!! Därför bytte jag låt den andra va dum.

Imorgon börjar jag 10 vilket är rätt mycket tur för som ni märker är klockan rätt mycket nu ..
Men jag ställde ändå klockan som vanligt för att se om jag orkar eller om det är bra väder för att springa. Annars får jag somna om en timme, åh vad skönt!!

På dom här bilderna ser ni mig och Cornelia Skolbilder sjukt fula... Och när JAG ritade av Elin. Tyckte själv att jag var duktig!!!!:D
Och när jag skulle rita ngt så skulle alla andra gissa vad det var. Och detta ska föreställa en cykel .


Läser hehe nej men ja.

Sitter i soffan och löser twilight och äter mörk choklad hihi! Har ätit mat och kollat på William Spetz videor med min bror..

Idag red jag ut med Erika runt lite eftersom jag har så bestämda sträckor.. Men men! Det va kul!:)


Fras!


Tänkte sova

Hade tänkt sova men om jag försöker så styr musiken mina tankar och då tänker jag alldeles för mycket..!! Så jag bestämde mig för att läsa twilight istället för att slippa undan tankarna en stund.


Yamyamhingst

Öh mörkchoklad sea salt är min favorit!!!! Den är supergo. "aa å färgen är jö go." hahahah ååh gabbagabba in my ❤

Idag har jag skrittat ut med Ida och celtic! Vi skrittade inte jättelångt för dom skulle hoppträna. Åh jag vill också hoppa!!! :"( men yam fick iaf en vilodag idag.

Nu ska ni få lite snygga bilder på Yam!!:DD

Och jag vet inte hur bilderna lyckades bli upåner men ni får alltså yoga lite..:à


Trasseltrasseltrassel

Kom hem och Amelie hade satt igång Trassel på TVn så jag bänkade mig och ser vidare hihi. Älskar verkligen trassel.
❤❤❤❤❤

Ska senare till stallet för vi har kvällsfodringen så tänkte rida senare.


Godnatt då..


Gådnat


Tack käraste mamma..

mamma:"Annie, kinesiska passar ändå dig!"
jag: jaha?!
Mamma: ja men man pratar ju lite med näsan där.
Jag: så jag pratar med näsan??
Mamma: ja men .. Typ..

Hahaha....nej ! Nu ska jag visa mamma vad twilight är påriktigt. Första filmen för 4 e gången..:) fortfarande lika bra!


Hoppas ni blev underhållna..

..av mina proffsbilder på min oboy..:D
Jobbigaste inlägget nånsin.

Iaf. Imorse typ. Eller i förmiddags.. Så cyklade jag till stallet. Klockan var väl halv tolv tror jag. Då fixade jag typ allting sen senare red jag med Lovisa i padsocken och det gick super! Men nu ska jag iaf åka dit igen och ta in panisar. Bye!


Jag dricker oboy hihi.

Ska snart till stallet.

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_201412672.jpg" class="image">


Filmkväll i stallet.

Ligger i soffan efter en skrikig kväll. Hehe.. MRU anordnade en filmkväll i stallet så kom det lite folk osv. Det var iaf superkul och har en massa videos som jag kanske lägger upp för att man måste typ lägga upp dom på youtube först..
Idag red jag Celtic och Amelie Yambam.
Det gick super! Han va bara lite jobbig i början. Men sen va han super!:D

Juste! Innan idag var det gurkdressyr och melondressyr hah.. Men ja.. Och då stod jag i cafeterian. Min dag!❤

Och PS: jag har varit väldigtväldigt flummig hela kvällen därför kommer det bli lite såna bilder:D


01.01

Har sett film på rummet med Lovisa och kränkt B&J! Jag har även provat hur min klänning såg ut med mina skor. Jag får lägga upp bilder på allting nån gång.. Men nu ska vi sova snart. By-e!


Bästa.

Sitter på bussen hem nu med Lowvi. Vi har först gått i stan en runda med Lovisas kompis för hon skulle va med oss en stund. sen tog vi våra hål i öronen! Wiii det är jättefint! :DD
Sen gick vi i stan ännu mer och vi har såklart fikat och sånt! Hihi. Idag har jag köpt, ja mitt hål i örat då, sen en ny mascara som Lovisa tipsa om, och nya skor!! Och sunglasses. Vi köpte likasamma hehe..


Till stan

Sitter hemma och äter choklad och skriver lite.. Ska snart åka iväg till stan för att träffa Lovisa! Vi ska ta ett sånt till hål i örat, busigt!! Och sen fika och gå runt! Ikväll ska vi sova över @ my place. But I dont know vilken film vi ska se..

Aja måste fokusera by-e!:D


Hästfri

Yam fick inte ridas så långt än + att hon fick sina sulor idag. Annars skulle jag ridit ner till havet men Erika och Ida.
Men det fick hon ikke!

Har legat ute i solen och chillat i 1,5 timme. Nu sticker jag till Lovisa för att umgås i solen såhär på torsdag! Riktigt mys!:D


Förkinesiska

Sitter i klassrummet och ska se film. Haha se film i detta vädret?!?! Jaja. Visar Skolbilder nu istället. Haj!


:""""(

Fick reda på att jag ska till en sån "stor" tandläkare som ska avgöra ifall jag ska ha tandställning osv. Sen har jag en cp tand som jag skulle vicka på för jag ville inte dra ut den. Men det har jag ofcourse glömt. Så han vill säkert dra ut den! Jag kommer dö.


Siggmi

Har gått och lagt mig efter en lång Kväll i soffan men mina skolböcker.. Imorgon är det matteprov och kinesiska-läxa. Matten känns bra. Kinesiskan är bara en läxa och jag går igenom den imorgon igen.

Vet inte hur mycket jag uppdaterat men jag och Lovisa red tillsammans iaf och pratade.. Mycket;) hehe.
Idag gick Yam jättejättefint i skritten alltså skitfint! Sen i traven gick hon också väldigt fint men jag satte ändå på snodden för att hjälpa mig lite. Hon var piggis men fick jobba hårt och kämpa den lille stackarn.

Ikväll kom vi hem sent det blir så när det är så ljust ute! Men Jaja. Jag åt med familjen sen åkte alla utom jag och mamma och skulle fiska.. :s så jag gjorde sån god kaffe till oss och jag i smyg hällde i socker i min för det är så gott!! Och till det åt vi choklad!!:))

Nej nu ska jag sova.. Eller mysa med min kissekatt som har lagt sig i min säng!❤❤


Fybylyyypi

Sitter i solen och chillar lite. Har precis släppt ut Foppi som blev överglad!
Snart ska jag cykla till stallet men först mäta hur långt jag ska rida osv.

Imorse var jag ute och sprang. Elin och Emma skulle följa med men Elin blev "sjuk" när vi kommit en liten liten bit. Och Emma gick också lite men jag sprang iaf hela. Idag sprang vi ner till ribban:D

Lite ångest över mina läxor till imorgon men ska väl försöka bege mig nu så jag kommer hem i tid..


Tar igen

Ser revenge. Fast förrförra avsnittet..

Idag har det varit knock out dressyr tävling sen vanliga tävlingar på MR. Laget bestod av jag och Celtit, Lovisa och Avanti, Johanna och Cooper och Amanda som jag inte kände.
Vi var 2 lag som tävlade mot varandra då. Men problemet var att det andra laget var sånna som satsade allt på dressyren och alltså väldigt duktiga. Så dom vann..:/

För mig individuellt gick det inte jättebra tyckte jag:/ men på framridningen gick han superfint verkligen!!!

Aja, sen så stod jag och Lovisa i cafeterian i 5 timmar. Sen tog vi in hästarna, mockade och sen borstade. Sen cyklade vi hem! Så det blev en lång dag och jag hann inte rida yam stackarn..:( jag får rida imorgon! Aja nu ska jag gå. Hejdå!


Valborg

Sitter i soffan nu med gästerna. Eller kompisar man måste ju inte säga gäster alltid.. Vi ser en massa olika gabba gabba klipp och käkar godis. Idag har vi ätit mat då med kompisar och Lovisa skulle egentligen komma men hon. Fil ett hinder eller vad man nu ska säga. Jättesynd:/ Menmen! Ja vi då och våra kompisar plus axels 2 kompisar.

Idag har varit en rätt stressig dag! Men jag hann iallafall ta hand om både yam och Celtic och hålla i rykttävlingen med Kajsa och Linn som Amelie och den ena andra skötaren Lisa vann på! Med deras sköthäst Thilda då.
Ja men jag hann med hjälp av både Amelie och mamma. Men men! Sealeder:)


RSS 2.0