Kallt

En konstig sak är att nästan hela jullovet har varit normal kallt, iaf så du kan rida ut och du behöver inte förfrysa varje gång du är ute.
Men nu när man tror att det ska bli vår och ännu varmare blir det sjukt kallt och fingrarna och tårna hoppar snart av. Ändå konstigt:(.

Jaja.
Har kommit hem från Yamina och ätit nu. Jag skrittade ut en runda med Erika sol jag tror jag skrev innan idag. Imorgon ska jag börja rida igång Henne , skoj! Nu ska jag nog bara chilla framför TVn en stund, sen gå upp och lägga mig. Det kan ta ett tag och chilla förstår ni;). Hejdå!


NO

Har haft gympa och cyklat hela vägen från F&S. Nu ska vi ha NO om 5 minuter. Efter skolan ska jag till stallet och gå/skritta ut med Erika och Doremi. Inget mer , hejdå!

Jaja ni kan få lite söta bilder på Sigge!


Familjen Annorlunda

Höjhöj!
Har sett Familjen Annorlunda som jag tror började ikväll. Jaja. Har lagt mig nu, klockan är 21.44 . Men jag är så trött:( och sen ska jag såklart läsa en stund före , hehe.

Innan så gick mamma och Amelie skrittade Yamina, jag fick fixa alla sysslor i stallet..(y) ..
Sen så åkte vi ut till Nygård, vi(jag/mamma) tog hand om Annie J's häst Quini idag. Fast mamma fixade sakerna i stallet medan jag skrittade ut med Maria och Bullen! Det var myyssiigt och kallt.. Vi berättade för varandra vad som var som är madrömmarna just nu. Min är att åka berg&dalbana, och så fastnar ens finger i något och vagnen kör vidare så fingret rycks av, AAAHH EUUWW BLÄÄ JSLW ELDBS ÅÅÅH JAG TYP DAMPAR IHJÄL, SÅÅÅ ÄCKLIGT!! Kan inte ens tänka på det, hur lyckades jag skriva det? WAAAH!!!!!

Såja Annie, sååja..
Så lugnat mig lite iaf.
Imorgon ska vi ha gympa först , kom ihåg det Elin!! Haha , det roliga är att jag egentligen påminner mig skälv, men det är kul att skriva till Elin här för jag vet säkert att du läser 50 ggr om dan! Tack ellesk du e bäst, <3. Och sen vet jag inte mer, hmm, jag tror lovisa H. Och Maria,:D det är dom jag vet! Hihi! Ändå läskigt.. Jag skriver men vet inte till vem.. Joo, kanske, till bloggen. Ändå kul att jag ligger här och skriver. Men jag har faktiskt lovat Maria bättre uppdatering. Soorryy! Hoppas jag blir bättre!

En sak som är konstigt med mig är, jag gör rätt fina headers till andra men orkar inte anstränga mig med mina egna.. Jaja.
Onödigt prat, Godnatt!


Skolan

Sitter i skolan nu och ska ha engelska!
Har inte skrivit idag så gör det nu.
efter skolan så ska jag till yamina och gå en runda med henne sen efter yamina ska jag ut till Annies häst och fixa med den. skritta ut med maria och bullen men nu har jag engelska hörs!

Nymålade kalender naglar för tio dagar!


Segt

Lyckats ta mig upp till datorn där det finns lite att göra..
Har legat och läst bok hela dagen. Mamma och Amelie tog Yamina idag.

Igår glömde jag nog skriva här, ops..
Iaf så skritade jag ut med Ida och Celtic! Det var så sjukt kallt, helt otroligt..

Sen på kvällen kom Lovisa och vi såg Big Fish, det var lite annorlunda men bra!Och såklart åt godis! ;)

Nu ska jag fortsätta med Idas och Rebeccas header, sen börja med Marias! :)


Revenge

Så..
Har tittat färdigt på Revenge och snart läst klart min bok.

Min ENa näsborre rinner och är jsuk.. den andra är friksk.... jagvet, intressant!! men ändå, .. ^^

ska gå och lägga mig nu , är det värre imorgon går jag inte till skolan men annars tror jag jag klarar mig, väldigt förkyld bara.. :(

gondtta!


sjuk..(Y)..

sov jäätte härligt inat.. nepp! vaknade en massa ggr och sen när jag vaknade kan jag typ knappt andas med näsan :( sen har jag ont i halsen och huvudet med.

Därför var jag hemma från skolan och stallet idag.

Yamina ska få massage men mamma får åka dit istället och ta henne, inte för att hon inte skulle följt med ändå men ja ;)

nu ska jag göra lite svenska .. igen.. och sen gå och lägga mig igen.'

gjorde faktiskt en förvånants värt bra ryck och borstade håret och tänderna nu mitt på dan såhär ;)

ps. mamma är bäst som kommer hem med en smoothie och sallad när man är sjuk hihi!!

 hihi kolla yeme!


gud, trött :(

åh hej.. jag är super trött och har precis skrivit klart min en mils långa svenska uppgift...!
Det är SÅÅ äckligt när man är så kall omm fötterna att den känns som om en tå ska gå av!! så jääääkla äckligt, har fått det några ggr. idag igen när jag red yamina!!!! uuusscchh!! :(((
därför när jag kom hem och skulle duscha så brände det i mina fötter fastän jag hade kallaste vattnet på :(
fick lida med att skriva upp värmen ändå för resten av min frös ju som normala gör, men mina fötter har alltid varit speciella...

red iaf yeme idag för första gången på en vecka! började med att skritta ut med Erika en runda, sen visade jag yAMINAS oj.. ben för Roland och han tyckte dom var fina, och annars bli det värre igen får vi åka in med henne, precis som vi redan hade tänkt!! :D

sen iaf red jag lite lite inne i arenan, travade och skrittade bara. hon längde fint och jag märkte inga tecken på hälta idag!!  (Y)

hon har också hållt kvar sin fina nyupptäckta dressyrförmåga!! åh finaste pani!!! äntligen frisk igen, (en vecka är mycket utan en hel yambi!:( )

ska börja lite med Ida W och Rebecca H header nu. Om det är ngn annan som vill ha en så kan ni fråga för annie gillar att göra såna, speciellt åt andra! :)

Hemma..

..från stallet nu, har bytt om till jogging byxorna och tröjan, skönt, med tanke på att jeansen jag hade i stallet var alldelles för tajta, och korta så när jag skulle dra upp dom gick "skärphållarna"(?) sönder, sen drog jag i själva byxorna och då gick det hål i dom, yey!

Iaf så gick mamma och pappa ut med YamseBamse imorse, så det gjorde inte jag. jag fixade allting på en 3 kvart!! Rekord?! Ja!
Sen borstade jag så allt tog en timme och en kvart. Nu står hon och pregar in hö och myyser. Jag ska läsa vidare på "ringaren i notre dame", sånt svenska grej i skolan, ska vara utläst och återberättad på torsdag!

Tjingeling!

  yeme!

Fortsättning?

Ja, det blev väldigt långt igår..
Men iaf så om ni har missat fick Yamina ett svullet ben i tisdas förra veckan.
Det är bättre nu! Igår var det inget nästan..

I skolan så hade vi kinesiska prov, det gick bra.

Nu är jag med elin och vi skulle egentligen tilll landäng men nope..
 vi hann typ inte, ska till stallet om en stund och fixa, mamma har redan ut och gått med henne! :)

liote bilder från nu med elin..




det6 var LITE bilder som jag skrev ;)

Konstiga ben..

 Hejsan!
Har varit på Öland under helgen och har varken haft tid eller lust att skriva här, sorry!!
Jag ska berätta vad jag har gjort under helgen!

Vi körde upp efter min simning i skolan i fredas.
Kom fram vid typ, 8/9 på kvällen. Då såg vi lite på TV och gick å la oss rätt snart.
Sen på lörda moronen så planerade vi stallet och så, sen åkte vi in till borgholm ("stan") och fikade, kollade lite i affärer. Sen så åkte vi hem till stugan igen och gick en lång runda ute på alvaret och där är kallare-nu är där snö:(- så där var is som vi åkte på ! :D
Senare så åkte mamma och ´pappa till några kompisar och jag &Amelie till en av mammas bästa kopmisar som hade fyllt år och skulle ha "kalas". Alice skulle också dit bl.a så det blev lyckat! mamma skulle följt med med dom var bortbjudna..

Sen på söndan så åkte jag med Alice till hennes häst ute på en kossgård med två hästboxar. Medan jag väntade på att Alice skulle komma ut så klappade jag "ung korna" och en av dom TOG MIN MÖSSA! Den tog mede den in i deras äckelpäckel hage och la den i kissbajset och just då,JUST då kom ALLA  ut och skulle hälsa på den nya saken som låg i hagen, :( jag blev så ledsen!! :( alice fick iaf rycka in och ta den hihi!

Sen red jag på Alice häst Kotten och Alice på en annans storhäst. Vi red ut io snöstormen.. men det var kul ändå! :)

PS.!! jag hittade en supersöt kalvis som jag döpte och ÅH den var såå gullig!!  Den låg i sin lilla bur och ibland sprang den in i väggen och ibland kom den ut och slickade på mitt huvud...

Men ja efter kostallridnings besöket åkte vi till badhuset och badade en timme, Alice ,Amelie och jag.
Mitt håt luktade JÄÄÄTTEEEÄCCKLIGT!!!! Men jag duschade ju där så det var bra!!:D

Efter badhuset åkte jag och min familj, alice och hennes familj olch mormor och morfar till en resturang och åt. sen åkte vi hem till malmö igen!

känner att det börjar bli lite långt... skriver ´mer om yamina och sånt imrn.. godnatt!:)

bilder från öland nu i helgen!
 min ensamma morgon promenad !(glömde nämna där uppe)

 iisen! :D

 vår jätetfula cykel...

  den grymt elaka kossan och hennes kopmis, ja och min mössa.

njaaa

det regnade sjukt lite/mycket ute innan.. -men ändå blev jag blötast i världen men inte elin??..- när jag och elin skulle cykla hem, mysigt!

det är molnigt och kommer säkert regna mer sen.. jag ska då ut och gå med min häst! hehe!! tagga..

nu för stunden har det slutat så jag får väl kasta på mig hästkläder och åka!




Superlera!

Hej!
Igår så lånade vi kyllera av Erika, det är så sjukt bra! Vi hade det i somras men det har tagit slut.
Yaminas ben blir som pinnar efter den!
Otroligt :)
Men iaf så när mamma skulle komma i morse och byta täcke så var hon jättefin i benen. Men senare på dagen var hon tjock som en stock igen :(.

Jag gick ut en runda på gatorna med Lovisa och Avanti. Det var väldigt mysigt. I regnet. Men det var kul ändå!;)

På fredag så åker jag mamma pappa o amelie till öland över helgen, det ska bli superskönt!
Komma dit och planera stallet, och träffa Alice, och komma dit, det är så underbart, den friska landslukten lixom! Härliiigt!
Ida ska passa Yamina över helgen, :)

Nu ska jag sova, har läst aldelles för länge.. jaja, gonatt, (:

 älskar min lille ängel <3

Naglis,

Har målat om mina naglar vilket behövdes.. Har legat i sängen länge och läst men nu ska jag sova, :) Bye ,

Nyår




älskling.<3

stackars yeme

Halo där!
Var i stallet nyss , jag skulle ha ridit en stund sen Elin men sen så var Yamina väldigt tjock (svullen) i sitt högra ben där nere. Så istället skrittade jag ut en runda med mamma och travade lite också. Hon visade tyvärr att hon var öm eller hade ont :(. Alltså hon satte ner det ena benet före det andra för snabbt, typ haltade men ändå inte, för det vare inget överdrivet men man kände det ändå.

Hon har varit konstig i galoppen ett tag men jag har hoppats att jag inbildat mig. Hon har också en blodådra innanför benet så det har varit svårt att avgöra om hon är svullen eller om det var blodådrans fel. Men nu var hon tjock på utsidan så man kunde tydligt känna.

Fina yeme.. hon var så söt för hon hoppade allting igår och var pigg, yaminis <3 hoppning



 


åååhh :(

elin ringde nyss och sa att gympan var inställd för att vår lärare var borta idag. det betyder.. att vår nästa lektion börjar 11 och det stod på hemsidan men det såg inte vi igår så jag iaf gick upp 07.15 för att va tidig när jag EGNENTLIGEN hade kunnat sova nu.. :(

aja, hejdå! :)

magii

heEj. ! . ! . :)

min cykel var sönder igår när jag och elin skulle cykla till skolan. så jag bad pappa laga den, och när jag kom hem från stallet på kvällen så testade jag den och då var  den nästan lagad! ^^ hjulet hade typ åkt in i ramen så inte så konstigt att den stannade varje gång jag slutade trampa.

jaja!
igår kväll var det annika hopp träning!
den gick väldigt bra, inget speciellt, hon var piggis. :P

i fredas med lovisa erika o ida såg vi den "jag saknar dig, jag saknar dig", den var faktiskt bra! väldigt lång..
sen åt vi tacos och JAG gjorde köttfärssåsen!! ingen annan! stolt, ^^

idag ska vi börja med gympa ute på F&S så ja, nu ska jag gå ner och äta och sen, vet inte, hejdå!

   åh vill ha! denna fikan delade jág och papi på i tyskland. :8 saknar :(

Simning!

hejhej!
Är i skolan nu och ska cykla till kockums snart med Elin och Emma och några till. Vi har simning som fredagsidrottsval.
Glömde skriva om att min häst var superfin igår! Hon har faktiskt blivit sjukt fin! Ja usch ja världens bästa har jag!!
Nu ska jag kolla runt lite på datorn .
iKväll ska jag till Erika och va med bästa Ida lovisa o erika!
sen ska jag sova över hos ida,
hööörss!
yamiisen !

TeeTime!

har druckit te med mami i soffan nu och pratat lite, myys! Men däremot kom jag och tänka på att i 5an så hade vi en sneel lärare som varje fredag sista timmen på bilden så hade vi "teetime".. Då fick dom som ville dricka te och rita!  Idag hade Amelie Yamina i sin nya hoppgrupp för Roland! Yamina vilade igår, eller jag var ute och gick med Lovisa, så hon var SUPERDUPER pigg! Stackars Amelie.. Men nästa Tisdag får jag nog rida henne så att hon är tröttare dan efter, eller iaf inte har överskottsenergi.  Ännu en skoldag avklarad första veckan. Inte för att det är jobbigt att gå dit, det lät typ så. Men Nejnej!  Vi har typ inte jättemkt läxor än men ändå lite , och sen hat vi lite kommande prov som står på tur.  Imorgon är det torsdag, nu ska jag sova, Godnatt! ^^ 

Skolstart

Hejheej,

Nu har jag precis ätit och ska om .. hmm en kvart ska jag cykla och möta upp Elin & Emma och vidare till F&S för vi ska ha gympa där, sen ska vi till skolan.
Jag tycker ändå det ska bli skönt att börja igen för då som många sagt kommer man in i sina rutiner och kan planera ordenligt osv. Ja det blir bra!

Men men.. idag vet jag inte vad jag ska göra efter skolan. Det beros på vad vi har denna veckan i skolan. Mer får ni veta senare, tjingeling!

Dumma.. :(

Asså jag har rosa tema men jag vill egentligen inte ha det! Och just nu tycker jag om min header men om jag inte skulle göra det längre kan jag inte ändra för jag vet inte hur man gör!!! Jag vill kunna göra ett eget tema, vill inte ha roooosaaa, och om jag skullle ändra tema så skulle headern försvinna, och ja! kul! då har jag ingen header!! asså hjälp .. :(

 Jaja, iaf så red jag med Ida och Manda i ridhuset idag. Yamina gick väldigt fint, hon börjar verkligen bli finare! Med det menar jag att hon blir allt mer enklare att ställa och mer villig att gå på tygeln och samtidigt trava på! Men i galoppen så kändes hon väldigt kort och lite konstig. Vet inte varför men jag får se hur hon är imrn.

Igår var Selma och Elin hos mig och sov över! Vi åt väärldens bästa kladdkaka, fast egentligen var den nog inte världens bästa, bara det att alla kladdakakor är goda..! Spelade wiiii, wii! och senare såg vi Trassel och åt bilar, popcorn, och chips, tjocka ungar!!:D

 Asså Trassel är VEERKLIGEN min favoritfilm. Tack ni som skapade den!!

 Ikväll har jag inget att göra.. lägga mig tidigt iaf, för jag är trötter.. och sen ska jag på något underligt sätt bära ut den jättetunga soffan ur mitt rum :O okej jag har ngt att göra ikväl..

byebyebyebye

 igår<3

Vet inte ..

..vad jag ska ha för rubrik idag..

Idag skrittade jag ut med Ida som har kommit hem nu (!!! ) och Maja .

Nu har jag Och Selma bakat en kladdkaka och ska snart äta riktig mat. Sen kommer Elin vid 7 och vi ska ha myskväll.

Men först ska vi spela boxhead, puss!


Skrittdag!

Imorse var jag i stallet och skrittade ut på Celtic med Amelie och Yamina! Mamma fixade det mesta under tiden vi skrittade men ändå kom vi hem 3.. Iaf så åkte mami och jag dit vid 4 och skulle ta in Yamina,Celtic och Bellamie från hagen, och byta täcke. Då var Lovisa W där och skulle gå med Avanti en runda . Jag stannade i mina interidkläder och tog på Yeme sin reflex halsduk kan man kalla det.., reflexbenskydden, och ett ute täcke över innetäcket och tog på hjälmen och skrittade med Lovisa.
Vi skrittade en rätt bra runda på gatorna, med "bra runda" menar jag rätt lång. ;) ner till djupadal och upp vid broddaparken och sen cykelvägen hem till MR.

Nu har jag målat Naglarna med rosa underst sen vitt nagellack som spricker och glitter överst. Det ska då matcha mina tröjor. Snart kommer Elins familj och ska äta ost o dricka vin. Men inte Elin då.. Och inte jag.. Och inte Amelie heller:0 vi ska hitta på ngt annat roligare, som vårat dansspel:D!!

Här är en bild på mina nymålade naglar och en bild från kvällsrundan med Lovisa. Och en från skrittrundan imorse med Amelie.



:( :)



Sååååja, nu har jag suttit och ätit min lille söta Ben&Jerrys Cookie Dough glass !

Idag så åkte Alice hem till Öland, :( Väldigt sorligt faktiskt. böhö..

Men sen så blev dagen ändå ganska lyckad, det var fint väder:O
Jag tävlade trettondagsdressyr på MR. jag var andra start med Yamina och sen passar jag Celtic hela veckan så jag tävlade honom också. Sista start i klassen, så det var jättebra då han jag rida dom och sånt.

Yamina var en liten ängel idag, hon var superfin! Vi fick 65% vilket är det högsta vi fått någonsin, här slår vi rekordet! ;)
Celtic var också väldigt fin! Han var gulliiig, med honom fick jag 63%. Det var också väldigt bra tyckte jag..!;)

Ja iaf så var det 2 placerade, jag vanna med Yamina och kom tvåa med Celtic ^^.

Rätt lyckad dag hittils!

Sen fick jag reda på 2 väldigt roliga saker också som jag kanske skriver någon gång senare, MOHAHA! lalalalala..

nu ska jag gå ner och vara lite social med familjen och farmor och farfar.

haaj!

  Här är Celtic, jag och Yamina!! Duktiga paanisaar!!!<3


Kladdekauga!

Hejheej, nu har jag och Alice bakat kladdkaka och satt oss i soffan för att se lejonkungen. myys!

Vårarn underbara sak, <3


Disney!

Hallo!
Nu har jag och Alice sett Smurfarna och Trassel och ätit godis. Trassel är min favorit forever and ever!!!! imorgon ska ju se lejonkungen och baka kärleksmums, MUMS! ................

Om mami orkar och hinner så ska vi och bada också . Imrgn då. Nej nu ska vi snart sova hejdå!:)

Snygg Alice, snygg ...........


Natte

Hej alla barn, och hej mufflan.

hEJSAN!

nu har jag och Alice suttit vid datorn en stund och nu ska vi sova för imorgon ska vi till stallet innan 12 iaf och sköta Yamse. Sen ska vi hitta på något roligt på eftermiddagen som bada eller bio.

Idag så skrittade jag och Alice ut på Yamina och Kotten höll jag på att säga men han är ju kvar på Öland och jag passar Celtic så Celtic hade vi. Jag hade Cellebelli och Alice Yamo! :D

Nu ska vi gå och sova i vår otrligt sköna soffsäng.. bajbaj ;)

  nellie<3

Gott nytt år!

Hej allihopa! För 45 minuter sen så blev det 2012. Rätt coolt. Nu kan jag sätta upp mina nya kalendrar !^^

Detta året firar vi nyår med Alice och henne mamma och pappa. Det är verkligen jättemysigt. Ida ska bort så jag ska passa Celtic nu hela veckan minus 2 dagar. Alice föräldrar åker hem imrn men Alice stannar några dagar till. Därför ska vi ta och rida lite nu då! Undra egentligen vad min häst tkr om raketerna. Kanske ingen reaktion.. Jo lite kanske.. Aja! Vi har haft tre rätters middag ikväll så jag är otroligt mätt!:0 nu är det godis sen sova någon gång! Gott nytt år!:D


RSS 2.0