Pluggkväll

Sitter hemma hos Emma nu och vi ska plugga lite mandarin för vi har prov imorgon, och NO för vi har läxförhör imorgon, och lite annat som är till längre fram.

Idag skrittade jag ut med Ida då, och så kom Emelie från ett håll och Johanna från ett håll så vi 4 skrittade en runda sen red jag i ridhuset. Och det gick jättebra! Yamina var lite jobbig och några "fighter" fick vi stå ut med men i slutet eller dom sista 15-30 minuterna var hon suuperfin!

Nu måste jag gå, Emma väntar..:/ by-e by-e !


Fysik

Godmorgon!


Har läst lite fysik med pappa, vi har typ 3 sidor till idag.
Nellie är en riktig liten tjockis. Hon önskar att hon kunde vara lite mindre, så hade hon passat bättre som knähund! Stackare..

Har inte mycket att skriva om såhär på morgonen. Men jag ska iallafall gå ner i källaren och leta upp lité efterlysta kläder som jag ska packa ner i gympaväskan. Snart bär det av till Friskis och Svettis, puss!



 


Typ alla bilder från idag!


Selma

Nu har Selma gått hem och idag har vi varit hemma hos mig och fotat! Våra planer kring att vara ute, och t.ex fota ute eller cykla till henne osv försvann snabbt när det började snöslaskregna..
Nellie kom också idag! Efter att ha umgåtts med lilla Riff en vecka kändes Nellie stor som en björn!
Men hon är väl alltid lite tjockis.. hehe.
Hon har också undersökt alla soptunnor i huset. Amelie kom hem och frågade mig och Selma : Vad har ni gjort med min soptunna?!?!
Vi hade ju inte gjort något men lilla Nessiz hade ju dragit omkull hela soptun nan och letat efter något gott..
Nu ska jag ner och se Familjen Annorlunda!
resultatet !

dampigt

sitter i skolan och vet inte vad jag ska ta mig till! :'(
Jag verkligen hatar att jag inte kan ändra något på min blogg.
Jag ska försöka att inte klaga, men jag är så ledsen.
Idag ska jag inte till stallet. Amelie ska få rida . Jag ska va med Selma! Vet inte än vad vi ska göra men först ska vi i alla fall hem till mig.
SO lektionen börjar om 19 minuter och då ska vi ha en redovisning kring någon "stor" som levde under 1500-/1600 talet. Jag ska prata om Galilei.
Sealederalegeder, pus!
Bjuder på lite snygga skolbilder...........

Kinder choklad-(Y)

Sitter på rummet vid min dator igen- coolt, det var länge sen- och äter kinderchoklad, så jääääklaa gott. Fick det av min snälla pappa och bror bara för att,:0
Nej men dom var ute på resa så köpte dom det till mig. Tack!
Har precis kollat på ponny-akuten. Yes..
Nej men ja, idag var det hoppträning och den gick jättebra! Yamina var taggad, pigg och glad, bra inställning på hoppning där Yamyam!
Yamina har typ ett överben, det växer lixom inte och dom kan få det av att ha sparkat sig själva eller ngt så bildas det och blablabla.. Men iaf så har hon en blodådra innaför pckså så man vet aldrig riktigt säkert hur hon är i det dumma benet! Vi kanske ska åka in och kolla upp det iaf, så vi är säkra på att det inte kan bli något, kanske. Hon beter sig lixom som vanligt, jobbigt..
Jag hatar verkligen att något har gått snett i bloggens stilmall.. Det går inte att göra sin egna bakrund!!!!!!>:'(
Försöker jättemycket, annars vet jag inte om jag startar om bloggen, men det är synd att förlora alla inlägg..
Nu ska jag duscha. PusPus
!!

Crejsi!!

Sitter och tittar på James Bond men mamma och Amelie.
Yamina är tillbaka på Malmö Ridklubb och saknar sin kära Pippi.. Samtidigt uppskattades det att hon kom hem av lille Avanti som gnäggade så fort hon såg Yamina. Söta.

Idag red vi ju ut en sista runda. Och något jättekonstigt hände på ridturen , som jag ska berätta nu! När vi kom till stället vi skulle släppa hästarna i full galopp hade en stor el-ledning vält. 4-5 meter innan alla 5 strängarna skrek Ida i motvinden "stanna det ligger elledningar på marken!!". Så vi fick tvärbromsa och där kom vi ju inte förbi så vi fick vända och hålla på, men vi fick lite galopp på en annan väg också och red ut i sammanlagt 1 timme och 15 min.
Det blåste överdrivet mycket idag också. Asså riiiiiktigt mycket!
Det har varit en underbar vecka där ute med Yamina Celtic Pippi och världens bästa Ida! Nu är vi hemma igen och i morgon bitti är det hoppträning för Roland. Nu framöver ska jag hoppa för honom på söndagar istället. För vi har ändrat runt i planeringen osv och då kan jag inte hoppa för Annika längre på måndagar.

Nene, nu ska jag se vidare, puss!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_191164678.jpg" class="image">


Hemfärd

Idag ska jag och Yamina efter en vecka ute på landet åka ifrån all lyx..
Ida och jag ska gå ut till hästarna nu och rida ut en sista runda.
Sen ska jag väl packa ihop i stallet , mamma kommer typ 4 någon gång så hinner äta lunch här ute innan jag åker. Hörs senare!:)

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_191058346.jpg" class="image">


Kväll

nu och vi sitter och ser på en film som heter The Break Up och äter godis!
mätta efter en jättegod pizza!
Idag red  vi i paddocken som hade torkat upp helt. Yamina var väldigt jobbig i början men blev finare ju mer jag red. Vi red i ungefär en timme sen red vi hem och gick ut med pippi och galna Riffi!
Igår smorde vi tränsen och idag sadeln och stövlarna och lite annat läder.
Nu har jag inget mer intressant att skriva om. Här kommer lite bilder sen igår, !
å¨

Hehe söööt


Trötta

Efter ännu en lång dag i stallet! Har varit lite dålig nu på att skriva till er idag och igår. Men jag har velat ha in bilder och inte orkat men!
Idag fick hästarna vilodag, vi skrittade ut Celtic och Yamina och tog lite bilder också. Dom bilderna finns på Idas dator så visar några imorgon! Sen red Ida Pippi och jag fixade lite i stallet. Sista avsnittet av Top Model var idag, finalen, så vi var hemma 4 och såg det och åt lunch. Idag blev det rester sen igår och förrgår. Chili con carne och mammas kycklingfilé gryta. Mamma och Amelie var nämligen här på middag i förrgår.
Då red jag och Ida -vi- ut i världens storm ! Det blåste så jäkla mycket och hästarna var riktig pigga!

Ikväll hade Helena lite tjekompisar på besök och jag och Ida såg senare revenge sen kvällsfodrade. Alla fönstren har stått öppna så det är jättesvalt här inne nu! ^^ Godnatt! Lovar att ni får inlägg+bilder imorgon,:)


Fail...

Anledningen till att jag skrev semlor som rubrik var för att jag skulle berätta att jag och Ida bakat semlor innan för att det är semladagen..
Men det händer ofta att jag skriver en rubrik och sen glömmer poängen eller att skriva om det alls...
Jaja, nu sitter vi i soffan här nere och ser på top model sverige och tjockar i oss semlor, yey°°

Semlor!

Sitter på ovanvåningen i en enormt skön soffa och underhåller mig själv med datorn när Ida bredvid  jobbar flitigt med läxor. Hennes mormor och morfar är här ikväll och ska äta med oss och dom har erövrat nedervåningen.
Idag så red vi till paddocken med Yamina och Celtic.
Jag glömde nog skriva om hur det hade gått att rida för Thomas men kan bara säga att det gick riktigt bra!
Idag tog jag hans tips och vad han sa åt mig och utnyttjade det när jag red. Hon var otroligt fin och gick i form i princip hela passet när ja ville! T.o.m över bommar i slutet. Alltså hon går ju gärna upp med huvudet så fort det kommer till bommar och hinder. Men med Thomas extremt bra "tips" ,eller alltså det jag ska göra för att hion ska gå i form, så har hon bara på en lektion kunnat gå såhär?! Otroligt..
Sen stod vårat fina hinder med vattenmattan under kvar sen igår så i slutet var jag så snäll att jag lät Yamina hoppa det! Ida fick också testa hoppa Yamina för första gången, lite annorlunda ju, från stora (tillskillnad från Yamina) Celtic till lilla Yamina.
Vi är så nyttiga att vi har ätit något onyttigt varje kväll hittils.  Igår var det min fina kladdkaka som blev jättetunn för vi hittade ingen form så vi fick ta en jättestor så den blev tunn och stor men underbar och god!!
Idag blev dagens lunch varma mackor, för ni som följer vårat lunchschema! ;)
Ulven! Ulven bor här, och heter egentligen Ulmen Kotten men kallas antingen Ulmen eller Kotte. Jag då säger alltid fel och det har blivit Ulven, :) Jättessötast, hon har så speciella ögon, aw Ulvis,
En galen hund vid namn Riff. Helt jättegalen och har alltid överskottsenergi.............

haha

gud vad rädd jag blev, jag tänkte att jag hade ju inte alls skrivit en sån rubrik igår.. men sen kom jag på att det var du maris, x)
Sitter som igår och väntar på maten, haha. nej men jag har faktiskt hjälpt till , dukat fram i vardagsrummet och allt!
Dagens rätt blir köttbullar och pasta. ida säger att man inte har pasta till köttbullar men jag har det..?
Idag har vi ridit i paddocken med Celtic. Först red Ida och jag gick ut där det var jättemycket gräs och letade efter något vi kunde hoppa över. För vi orkade inte bära med oss hinder från stallet till paddocken. Å jag hittade lite gammalt skruffs bland gräset.! Yey! Så det plockade jag fram och byggde upp lite hittepå hinder.. Där fanns redan en vattenmatta i paddocken, så vi kom på en massa kul och experimenterade.
Vi hade ju fixat hela stallet innan vi red Celtic så efter det var vi hungriga och nu sitter vi och ska snart äta..
Senare ska vi ut och skritta brunstiga Yamina och Pippi!
...pastan dröjer..
heheheheh

I'm back!

Gör inbrott på Annies blogg, hoppas att det var okej. Det var ju trots allt min blogg en gång i tiden så ;). Om ni saknat mig så tycker jag ni borde kolla in min nya blogg:
http://mariabarring.blogg.se/

//Maria


Maud

Ida står och lagar lunch till 2 små hungriga barn som varit i stallet sen klockan 11.
Helena är på jobbet så vi får fixa det själva, men Ida har typ gjort allt så jag kan skriva istället,:D
Vi har typ rotat fram pasta och chicken nuggets, yey.. alltid testat kombinationen innan men det blir säkert bra..!
Idag så red vi först ut på Yamina och Celtic en runda. Det var nytt och sppännande för YamYam så hon var piggpiggpigg och glad!
Red rätt långt faktiskt. Sen kom vi tillbaka till lilla (stora) Pippi som ätit upp sitt hö och stod snällt och väntade på oss tills vi kom tillbaka ^^
Igår var hennes ben svullet så hon kan inte ridas idag, vi har kommit fram till att hon har typ sparkat sig själv med sin brodd på benet så det svullnade upp. Vi ska senare, efter vi har ätit och varit inne en stund gå ut med henne och Riff (hunden). Han är helt crazy,haha liten, busig och snabb..
Det tar ju lite tid eftersom att man har ett eget stall och fixa allting  med ju. Men det är väldigt väldigt mysigt!!
Hästarna fick mat i hagen direkt och det tyckte ju Yamina var jättebra, gräs,hö och kraft, yes!
Nu är maten klar så ja får gå, by-e, :)

Yamina,Celtic och Hugo,<3

Här står livsnjutaren YAmyam och leker snobb i sin fina box!! Och Celtic fick va med också på en bild, gulliga,!
lastat ur mina grejer ^^
hugo blev rätt trött efter 2 långa timmar på leos lekland...........................

Sportlov!

Sitter i soffan med Ida och kollar på gladiatorerna / melodifestivalen..

Idag har jag först varit med min kusin på hans kalas ute på Leos lekland . Jag var lite barnvakt åt Hugo den minsta och bar runt på honom hela tiden! Gulliga Hugo!!<3

Sen åkte jag hem och packade iordning för en vecka ute på landet ! Mamma var redan i stallet och fixade lite med hö som ska räcka ett tag!! Sen kom
Hon och hämtade mig så fixade vi det sista i stallet och körde iväg ut till den urfina stallet som Yamina ska bo i nu en vecka, tillsammans med Celtic och en till häst som dom som äger stället har. Det är Idas kompisar som är bortresta så skulle Ida och Helena (Idas mamma) passa gården och då fick jag och Yamina följa med!!

Senare ska vi ut och kvällsfodra men än sålänge sitter vi och ser på tv och ska snart ta fram goooooodiiseet!^^! :D

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_190065228.jpg" class="image">


Simning!

Sitter i skolan och ska göra det i en halvtimme till, sen kommer Elins pappa och hämtar upp mig Elin och Emma och kör oss ut till kockums. Sista "simomgången" eller vad man ska säga haha..
Sen ikväll vet jag inte än vad jag ska göra faktiskt.. får se senare. Ska nog träna för Thomas Berlin senare om mamma kunde boka en tid för honom om det inte var försent, eller om amelie ska rida, vet inte!
Imorgon ska jag iaf hjälpa till på min lilla kusins födelsedagskalas på Leos lekland, 10-12. Sen ska jag till stallet och packa för jag och Yamina ska ut till en i idas "släkt"´s gård och bo där med Celtic och Yamina en vecka! Längtar, ska bli jätteskönt.
Ska kolla vidare på datorn 25 minuter till, by-e!:D

Snälla kväll kom snabbare..

Revenge om 2 timmar och jag har gjort inget idag! Inget typ bara sett på tv. Ätit och ska vänta in Revenge sen sista dagen i skolan imorgon! :)


Alla <3 dag

Jaja jag vet att alla hjärtans dag var igååår men jag hade ju fortfarande damp på min blogg då ;)
Har varit hos Ida nu ett tag under kvällen, kom hem 10 och låg i min säng 5 över tio , jag är SÅ grym!!!!

Iaf så fick hon sin <3 present idag, passade bra för hon är sjuk och allt! Hon fick en hjärtformad burk med gelehjärtan i och i mitten ett litet hjärta med en massa hjärtchoklader, sen fick hon ett gulligt kort också.

Lite kvällsuppdatering såhär nu, men bu ska jag sova , by-e,^^


Bilder från Vapiano!!

Huvudreättem, för mig då, :)
min efterrät.. X/
söt bild på lovisa jag och erika. ida tog bilden, därför kan inte hopn va med! ^^
sen tog jag en superfin bild på lovisa.. men jag är så snäll att jag inte laddar upp den, bara för det får hon en annan bild på henne och avanti!
<3

eheheh..

men asså seriöst, jag har inte haft tid att blogga på 2 dar. sen så har jag varit så arg på bloggen så jag typ har inte orkat.
men nu ska jag skriva lite!
och ni ska få se rätt mycket för idag så har min mobil sammarbetat och laddat upp mina mobilbilder! ^^tack mobil,<3
nu när man trott det fakttiskt ska övergå till vår så blir det snö! wei! men det är faktiskt kul nu , :) igår så tolkade jag och ida med celtic!! det var något bland det roligaste jag gjort !! varje gång det lät ifrån pulkan/tefatet där bak så bockade celtic men annars gick det bra! det var somsagt jättekul, och ni ska få bilder på det,:)
idag så red jag lite i arenan, Yamina sprang av sig lite.
Imorgon är det hoppning!!!! Det är några som har slutat i Amelies grupp för Roland, så jag ska var med där, och komma igång igen, både jag och Yamina är rätt taggade på hoppning nu,..
okej nu ska ni få bilder, :)
men asså seriöst, jag har inte haft tid att blogga på 2 dar. sen så har jag varit så arg på bloggen så jag typ har inte orkat.
men nu ska jag skriva lite!
och ni ska få se rätt mycket för idag så har min mobil sammarbetat och laddat upp mina mobilbilder! ^^tack mobil,<3
nu när man trott det fakttiskt ska övergå till vår så blir det snö! wei! men det är faktiskt kul nu , :) igår så tolkade jag och ida med celtic!! det var något bland det roligaste jag gjort !! varje gång det lät ifrån pulkan/tefatet där bak så bockade celtic men annars gick det bra! det var somsagt jättekul, och ni ska få bilder på det,:)
idag så red jag lite i arenan, Yamina sprang av sig lite.
Imorgon är det hoppning!!!! Det är några som har slutat i Amelies grupp för Roland, så jag ska var med där, och komma igång igen, både jag och Yamina är rätt taggade på hoppning nu,..
okej nu ska ni få bilder, :)
inlägget som skulle publiceras igår!!!!

Aaaaaaaaahahhhhhhhhh!!!!!!!>:/

Jag skrev ett LÅNGT inlägg innan och publicerade MÅNGA bilder från igår när jag och Ida tolkade och från vapiano för att min mobil ville sammarbeta med datorn och föra över bilderna från min mobil, EFTERSOM mobilen INTE kan tänka sig att ladda upp mobilbilder här på bloggen från mobil. Jag är jättearg och tänker därför inte skriva mer nu. Men jag skriver imorgon , lovar.
Godnatt.


>:(

Jag hatar min blogg nu. För där man ska lägga in en ny bakrund har lagt till något annat så ska det inte se ut. Jag kanske tom startar en ny blogg för att kunna göra vad jag vill. Det måste va nån som råkat radera texten eller något. För jag kan inte hitta det ngn annan stans.
Men isf säger jag till. Men jag får damp på det när det inte går!!!

Menmen. Igår skrev jag inget för jag var för arg på bloggen, min mobil och 3. Jag får inte använda så mycket internet jag vill längre . Känner mig maktlös utan fritt internet. Nu går det inte alls när jag inte har wifi..

Igår red jag Yamina i ridhuset en stund! Hon har ett problem med att stanna och stå still när man vill. Så övade jättemycket på det. Men jag ska snart ta en träning för Thomas Berlin och det ska bli jättekul. Han kan säkert hjälpa mig och Yamyam ännu mer! Och det blir seriösare om någon tränare sitter och säger till en vad man ska tänka på och göra.

Yamina gillar snö. Hon tycker det är coooolt! Hon lyfter inte på benen när vi går utan bara puttar fram snön sen var hon jätte ivrig påväg ut till hagen. Söt,<3

Jag lägntar efter att få hoppa igen:((( Yamina också , hon har extremt mycket överskotts energi i galoppen. Hon kan inte dressyra i galoppen för hon tror det är race.

Jaja, hejdå!


Okej..

..jag ska inte alls gå nu, för först ska jag försöka redigera om min blogg lite, dvs först gör a en passande header och ett nytt tema så ska vi se hur det går!! sen gör jag det som ska göras.. ;)

-

Hej!
Är trött efter igår, det blev en lång och lyckad kväll på Vapiano med finfina människor!!
Dom har nog världens godaste mat där! Jag och Lovisa lyckades äta exakt likadan mat hela tiden, först pastan sen efterrätten, :P
Ska göra lite matte nu sen vid halv 4 ska jag till stallet och skritta ut med Lovisa vi 5 typ. Ikväll ska vi ha gäster eller släktkalas. Men ja, ionget mer att skriva om, datorn vill inte kunna överföra bilder från min mobil idag så jag kan ionte ladda upp bilder :( men jag kan se om det går senare. Bye!

Vapiano!

Hallåhallå! Nu sitter jag i fåtöljen och skriver till er, :)
Idag så red jag i 2 timmar..! Nej men ja, jag skrittade först ut med Erika och Doremi i halvtimme och sen red jag på voltige-delen, och Elin kom och fotade mig lite när jag red. Sen så skrittade vi ut en runda till i en halvtimme och Elin tog lite fina bilder! Sen hade lillasyster fixat nästan allting så vi åkte hem med nästan direkten!

Men nu måste jag gå upp och fixa iordning mig för jag & mamma, Erika,Ida,och Lovisas och deras mammor ska ut och äta på Vapiano, en skitgod resturang som ligger någonstans i stan.. Så jag måste bege mig nu, sealederalegeder!


Nyklippt!

Cyklade direkt från skolan till frisören. Jag,eller hon, klippte av allt som var slitet. Alltså rätt mycket.. Och så klippte hon upp det också. Jag tyckte det blev jättefint^^

Amelie och mamma tog hand om Yamina idag.

Nu sitter jag i soffan och ser på Revenge!

Imorgon är det nationella prov 9-12 igen i svenska.

Nu ska jag se vidare, bYe,:)


Yamina,<3


vetintevadjagskahaförrubrik

.Idag hade vi vårat första nationella prov i svenska i 3 timmar. Jag tyckte det gick bra, men vi får väl se, jo jag tror det går rätt bra, .. Efter dom proven var alla rätt sega. Så ja men det var ändå bara 2 timmar kvar för vi fick rätt mycket rast sen.
Jaja.
Red Yamina idag .
Red fram henne och så sen tog jag på snodden för att kunna få lite hjälp. Red en timme och lite mer. Övade på avbrott och att hon ska kunna stanna exakt när jag vill, för det kan många andra hästar men Yam är lite efter..! Sen tar hon alltid upp sitt huvud när vi ska stanna. Och även med snodden. Sen gjorde vi öppna och sluta längs med långsidorna. Hon var finfin.
Nu ska jag gå och fixa iordning mig sen ska jag gå och lägga mig. Dvs, ta upp mobilen i en kvart sen sova.. :)

..

haha har märkt att efter mina rubriker skriver jag ofta " .. ". lite kul.. men det passar bra lite var som helst typ.. titta du kan skriva det överallt..! haha så jobbig.. oj gud! nu skrev jag det igen.. hihi! men ja. Det är inte så intressant om hur det gick med Bullen igår. Men ja, han har ett väldigt stort steg jämfört med min lille plutt. Han var väldigt fin, och jag kan säga att Maria verkligen förändrat honom sen hon köpte honom! men jag har faktiskt inte mycket mer att säga om det. Jag red Yamina lite efteråt också. Hon var fin. Men jag har ingen "entusiasm" till att skriva idag så ni får bara det här. Imorgon börjar dagen med nationella prov i svenska. 9-12, wiho! och efter det så börjar ju vanliga schemat igen, och då är det svenska vanlig lektion.. så hela dagen blir svenska! haha. men jag är supertrött för jag gick inte och la mig tidigt igår ändå. så jag ska försöka lägga mig nu. hoppas jag lyckas. hejdå!

Tröttare än någonsin

Rubriiken,

Jag är verkligen super trött..:(
Jag åkte till Bullen 4 och var färdig med honom vid 7. Sen direkt till Yamina och rida henne. Där var jag klar halv tio. Sen nu har jag gjort mina söta mackor , mörka, med först ost sen skinka sen ketchup sen grillkrydda sen ost igen och så in i mikron i 43 sekunder. Sen färdigt! Superenkelt och supergott,^^

Vet ni vad?! Jag gör såhär att jag skriver om ridningen imorgon - bitti eller em eller kväll- men ngn gång. För klockan är 10 och ingen orkar lösa om det nu ändå och jag måste sova för jag somnar snart ändå.. Jag måste göra mig iordning också! Duscha, borsta tänder, kamma håret, byta om. Ahh hejdå sov gott..:(


eh dumma?

bara för att vår skolas värmepump har frusit/gått sönder och dom kan bara laga det i eftermiddag.
men vi får ha jackor på oss ^^ jag sitter, ja och alla andra, med jackor och halsduk på och ÄNDÅ fryser jag inte!
coolit!
just nu har vi engelskaprov till klockan 2. men jag är färdig så jag har istället rast till 2.
provet gick bra, tror jag! vi har faktiskt haft ett matteprov imorse också som gick SKITBRA!:D Jag har aldrig börjat så bra och aldrig gått så bra. det var typ en d) jag inte kunde men den klagade alla på..
jippi!
vid 3 när vi slutar kommer mamma och hämtar oss. sen så ska jag ut till Ma,arhes häst Bullen och rida honom. Mer om det skriver jag ikväll! :)
nu ska ni få en massa bilder på mig, och elin ibland live från vår iskalla skola! ^^
massa.

Slödag..

buu,!
idag har det varit sjukt kallt, igen, :)
jag skrittade ut med Ida för att det gick inte att rida idag i ridhusen för det var tävlingar, och det är verkligen förfruset i marken så vi kunde inte rida ut precis :)
imorgon börjar dagen med ett nytt gulligt matteprov! wiho! nä. men ja senare ska vi ha engelska prov också så min plan är att springa in på toaletten NU och fixa mig sen sova. gå upp tidigt och göra lite extra inför proven.
iknow=anow.
don't know=donow.
bra förkortningar att veta!
anowanow.. jag har uppdaterat DÅÅLIGT idag.
saariii!
mer av miig hör ni imorgon!! sov gott!
allsvenskan förra året :)

Min dag

ahh tråååkiiigt tycker säkert ni. men i detta inlägget ska jag skriva vad jag gjorde idag. kul.. men men, håll ut!
jag somnade sent igår för vi såg någon rolig film. sen så var mamma tvungen att väcka mig vid 11 :0 ovanligt!!
ja men iaf så åt jag och sen åkte jag till yemyem!
jag fixade nästan allting, allt förutom mathinkarna,halmen och vattnet. ja sen skrittade jag ut en mysig runda själv, såklart min favorit-runda som Lovisa har lärt mig!! ^^
sen skrittade jag dirre ut till hagen och lämnade av pani där. fast först ville yeme försöka äta lite gräs så vi stod och pratade , eller jag stod och pratade med lovisa under tiden hästarna åt. därför tog det lite extra tid ..
sen kom min fader i racerfart och pickade upp mig! åkte hem och byte om och fixade mig för vi skulle på min kusins kalas!
och vid halv 5 typ åkte vi från kalaset till yamyam igen och tog in henne och fixade resten. nu är jag hemma och har fortfarande finkläder på vilket passar för vi ska ha gäster snart.
nu ska jag försöka göra ett YOUTUBE konto och nån gång försöka lägga upp en video här!!:O
b-ye

Avslöjad..

Ja, det vi började använda till Yamina sista veckan var Hyarolon.
Hyarolon hjälper till med att smörja hästens leder och som en sorts "stöddämpning".
Det används till hästar som går hårt eller gamla hästar.
För när dom går hårt eller är gamla så försämras och förlorar ledvätskan sin elastisitet, och det kan gå vidare och bli ledinflammationer.
Hyarolonen hjälper till att smörja lederna och hjälpa till att förbättra.
Jag märkte ett starkt resultat av den här saken.
Att Yamina powerwalkade i 2 veckor kan nog inte hjälpa till att göra hennes steg och allting så mycket bättre så att man märker det så tydligt? Jag tror det har hjälpt med Hyarolonen hjälpte nog till väldigt mycket!
Sen ger vi Yamina också något som heter Form. Det är väldigt bra och innehåller Glucosamin + Chondriotin + MSM. Det i mitten tror jag är väldigt svårt att få tag på bara sådär. Det här pulvret är jättebra! Synd bara att det är jättedyrt :(..

Båda dom här sakerna ger du tillsammans med hästens mat, och Yamina har inte klagat, men hon äter iofs allt..

Jag rekomenderar klart båda till såna här fall. För jag har märkt skillnad ! ^^

hyarolonen 

form pulvret



Quini

Glömde skriva innan att jag också var ute idag igen hos Annie J's häst Quini. Skrittade ut en runda i det kalla med Marrhee och Bollis!
När vi kom till ett ställe spelade små barn "ishockey" på en liten sjö typ som förfrusit..  Iaf blev först Bullen vääldigt rädd för dom. Sen smittade han av sig på Quini. Och idag så bestämde jag mig för att inte ta sadeln utan bara skritta barbacka på täcket. Och ja, Bullen fick ju faktiskt mest damp, men iaf sen sa Maria till mig att vi skulle sitta av, så det gjorde vi, och dom var rätt upphetsade. Jag och Maria försökte skrika åt barnen om dom kunde sluta spela bara när vi skulle gå förbi. Men jag vet inte om dom bara låtsades att dom inte hörde eller om dom faktiskt inte hörde för hur högt vi än skrek så reagerade dom inte..
så vi gick en bit sen skulle vi hoppa upp igen. första gången maria skulle kasta upp mig gick Quni iväg och bullen ramlade ner i diket... hahaha, aw, och ja andra gången gick hon iväg igen men jag bestämde mig för att komma upp iaf men då skulle jag hamna på hennes rumpa. jag visste att hon kunde reagera på det, bara för att min häst inte gör det .. men ja det gjorde hon. plötsligt börjar hon kicka och protestera för att jag sitter för långt bak, m,en ärligt talat hjälpte hon mig lite att komma längre fram bara.. hehe. ja det var en mysig och knäpp runda. ja sen kom inte maria upp igen så hon fick gå, heheh!! :D
quini!
annie och quini ! :)
quini ! _:)
annie och quini ,<3

Stalldag..

Assåå.. jag är så trött :(
Men jag ska iaf berätta min dag för er, :)
Så att det händer något här på bloggen, men jag tycker ändå jag har varit rätt bra på att uppdatera..! :D
Idag har det varit superkallt och jag har cyklat extremt mycket idag. Och speciellt varit ute!!!!
Jag har cyklat till skolan, till och från kockums, till och från stallet.
Sen red jag först Yamina idag tillsammans med Ida och Celtic. Vi red i manegen. Idag var det andra gången jag red Yamina efter hennes 2 veckors vilning. Började med att skritta fram i 10 minuter. Travade 5 minuter sammanlagt i båda varven. Sen tog jag och galopperade i 5 minuter sammanlagt i båda varven, det tyckte hon var superkul!! Hon laddade och sköt iväg på långsidorna,buse. Sen pausade jag 3 minuter typ.
Seen så gjorde jag öppna och sluta längs med långsidorna så hon skulle bli en mjukis. Det funkade.. ^^
Efter det gick jag lite på en volt i båda varven skritt och trav och jobbade henne. Hon var jättefin,:) Till slut skrittade jag av 10 minuter igen! Red sammanlagt  50 minuter, rätt bra! :D
Yamina kändes så jäääkla bra idag. Hon har ALDRIG varit finare, asså i steget. Formen har hon varit bätre med. Men henne skritt först, den bara var helt mjuk och bara som hon gick på moln typ.. sen traven var jätteskön också, den var lång och kraftig . sen har jag klagat innan på att hennes galopp varit kort, att det måste varit ngt konstigt, och hennes galopp var helt annorlunda idag. hela hästen har förändrats!!!
Och senare ska ni få avsöljningen till varför hon var så fin. men inte nu!! mo-ha-ha.. nu ska jag gå neeer, och äta choooklaad , vaad ska niii göra, heejdååå,
älsklingen <3

Waikiwaiki!!

Dags att vakna.. Min äckliga morgonpipare ringde 3 ggr, den bara : PIPPIP, PIPPIP , PIPPIP!! Orka..

Iaf har jag och Elin vaknat nu, vi måste snart inse att vi faktiskt måste gå upp om man ska hinna till skolan..

Idag ska Jag först cykla hem från Kockums vilket kan ta tid. Men jag ska skynda mig för jag ska först ut till mil egna polle sen ska jag ut till Nygård med Maria och skritta ut med henne och Bull'n. Jag ska alltså passa Quini idag igen för att Annie är ute och reser! Det ska bli kuul! ^^

Men nu måste jag gå upp faktiskt!!!!!


Mätt!!!!

Oh, har ätit hamburgare nu och innan i eftermiddags när jag kommit hem skulle vi ha eftermiddagsfika med pannkakstårta. Egentligen ska vi äta prinsesstårta nu också men ingen orkar.. Så vi får vänta till senare tror jag!!

Om en kvart kommer Elin, hon ska sova hos mig inatt för att hennes mamma o pappa ska bort idag o imrn. vi ska se Revenge tillsammans vilket jag gillar! För då är jag inte själv med mitt program..

Idag så skrittade jag ut en runda på gatorna med Anna. Vi (mamma o jag) har bestämt att nu ska vi (jag) rida varannan dag och skritta varannan. Det gjorde vi förra våren när Yamina hade sin karpaltunnelinflamation. Det är bra för hästarna och ett bra sätt att komma igång på! Yeme var mysigast, hon är en sööuudd pani!!

Nu ska jag smälta maten, seeya!!


Kan väl va värt det..:)

Gick upp 7 idag......!
Bara för att vi skulle fira Axel som fyller år. Jaja, nu ligger jag i sängen igen och ska läsa igenom NOn en gång till. Eller två?! Ah jag vet inte,^^
Det betyder att vi ska äta good mat ikväll och goood efterrätt!!:0 Hihihi!! Ligger snön kvar?!?! Vänta ska kolla,,,ja fläckvis. Inte mycket. Men problemet är att det är minus 10 vid 7!!! Omgadis.. Rätt kallt..

Bajbaj!


Tandis!:0

Åh, hittade precis min tand i sängen! Känns ändå skönt att det INTE ligger en liten bustand i min mage!:s

Idag så red jag igång Yamina! Hon har bara powerwalkat i 2 veckor för att hon fick ett svullet ben. Svullnaden är helt borta nu vilket känns bra! 👍
Jag skrittade i typ en halvtimme /35 minuter sammanlagt och travade 10 min. Red på voltigedelen så jag kunde inte länga henne, måste ha hela ridhuset då. Ska försöka hinna det imrn. Kanske.(..)
Hon var fortfarande fin! Men alltså kunde inte jobbajobba henne iomed att jag red igång, men ändå lite fin! Duktig Yeme!

Nu är det snö! Lite iaf.. Det ska ju bli runt -15 på natten i helgen. Därför har mami köpt en tjockare liner. Liner är ett "innetäcke" som man sätter inuti ett annat täcke. För er som inte visste.

Nu ska jag gå igenom min NO presentation som ska redovisas imrgn. Godnatt!


Dåliga nyheter...

...är att min blogg.se app vill inte ladda upp bilder längre. Bara ibland men om det gör det brukar den ta med sig internet också och det är ju inte så bra.. Bara för det ska jag testa nu!
Nej det gick inte..-.- då får ni mitt inlägg bara, TRÅÅÅKIGG!


Goda nyheter!

När jag vaknade tänkte jag känna efter vart min tand ,som hängde på en tråd men ändå inte ville komma ut, var. Den var borta! Jag försökte placera den på rätt stället innan jag somnade med den var föör lös så den bara ramlade ner igen, :(
Jaja, nu är det borta, om den är i sängen eller i min mage vet jag icke!

Klockan är 08.00 om några minuter. Gud! Måste stänga av min väckarklocka då innan den piper för det år förfärligt!! Är ändå vaken lixom.

Jag börjar 10 idag men ändå är jag uppe nu?! Vid 8? Ni tycker säkert jag är konstig, det tycker jag själv nästan också. Men jag ska gå upp nu och ut och springa för det var såå länge sen och det är såå mysigt tycker jag. Tjongeling!


RSS 2.0