Sjuk:(

Ligger i sängen nu och halvsover.. Jag har inte varit i skolan idag och Amelie fick ta Yamina. Har ont i huvudet och lungorna och hostar. Det är inte kul! Måste bli frisk till imrn!! Aja eftersom jag inte gjort Något idag förutom att jag bytte täcke på Yamina imorse och att jag och pappa körde min cykel till service ,så kan jag inte skriva mkt. Hejdå !:)

Det funkar inte ! DUMMA APP!!!!

Hej! På min mobil så funkar inte blogg.se appen. Nu har jag iPad och ska se om appen funkar där! Jag sitter i sängen nu och är sjuk typ. Jag har ont i huvudet,i magen,när jag sväljer/hostar gör det jätteont under halsen. Och jag är kall. Idag skrittade jag och Yamina ut med Maria och Bullen! Vi skrittade långt och jag var ISKALL när jag kom hem! Nu ska jag se på film i sängen med min fleece tröja,fleece byxor och mina fleece strumpor och äta muffins! Hejdå!

Det funkar inte ! DUMMA APP!!!!

Hej! På min mobil så funkar inte blogg.se appen. Nu har jag iPad och ska se om appen funkar där! Jag sitter i sängen nu och är sjuk typ. Jag har ont i huvudet,i magen,när jag sväljer/hostar gör det jätteont under halsen. Och jag är kall. Idag skrittade jag och Yamina ut med Maria och Bullen! Vi skrittade långt och jag var ISKALL när jag kom hem! Nu ska jag se på film i sängen med min fleece tröja,fleece byxor och mina fleece strumpor och äta muffins! Hejdå!

Kallt

Hej ! Nu så har vi fått upp våran kösö som är jätte mysig! Där sitter jag mamma och pappa nu och äter frukost. Igår var det tredje omgången i allsvenskan . Jag och Yamina nollade förklassen och lagklassen. Sen rev hon ett hinder i omhoppningen men jag är jättenöjd över henne för hon är bäst ändå! Mmm! Vi slutar ett hela veckan för det är utvecklingssamtal . Skönt! Hejdå! :)

iiiihh så underbar <33

 

Inget stall idag.

Hejhej.
Idag ville Amelie ha Yamina och hon skulle till stallet och ha sin skötarkurs så hon skulle ändå dit. Hon ska rida idag och jag är hemma och ska göra läxa till måndag och så. Nu bloggar jag men det är för att det behövs. Nu ska jag göra läxor och hejdå!


:)

Hejsan, jag har inte bloggat på några dagar igen. I måndags var det iaf hoppträning som gick jättebra!! Efter det åkte jag hem och duschade och åkte till Ida. Vi sov över hos henne och åt en maassa godis för i tisdags (igår) hade vi studiedag! hrjfå

:)

Hej o godmorgon!
Nu sitter jag på kontoret och äter mackor! Vi har väärldens godaaste mackor hemma!! Och idag gillar jag ost så jag har det på. Jag gillar inte alltid ost för er som inte vet ;)
Har inte bloggat på ngra dagar nu men får skriva en kort berättelse om vad som hänt. Från i lördags.

På lördagen så cyklade jag till stallet och red med Ida och Celtic. Ida hittade på en väldigt bra övning som vi gjorde om och om igen i skritt trav och galopp.
Sen gick hela dagen i stallet och jag tog in 4 halv fem kns och borstade på Yamina. Sen lindade jag hennes ben för hon var lite svullen i vänster fram men när jag kom igår (söndag) var hon fin igen! Jaja,efter jag vart hos Yamina cyklade jag hem vid fem. Då bytte jag om och packade mina sovgejer och ridkläder och cyklade hem till Ida. Där ställde jag mina saker och  väntade på att Ida skulle göra sig iordning. Sen gick jag ,Ida och Alice bort till Lovisa,W. Vi skulle ha en allsvenskan kväll där ,skriva sånger äta och lite annat. Dit kom,jag,Ida,K,Ida,W,Alice,Maja,Johanna,Lisa,Isabella,Anna,Fredrikke,Lovisa och Betty då såklart och Olivia. Vi åt pizza och skrev sånger och gjorde en hälsning!

Sen vid tio kanske klockan var gick alla hem och jag gick med Ida o Alice hem för jag skulle sova över där.

När vi var hemma gick jag och Ida ner i källaren och såg på film till 2. Sen skulle vi upp 7 så ja.. Men men . Vi gick upp 7 då och bytte om och åt,sen cyklade jag Alice o Ida till stallet för där var det gurkdressyr som vi skulle vara med i.
*spolar fram* . Jag fick 56.203 %. Nu ska jag till skolan. Hjedå!


  <3

Kli kli kli...

Hejsan,
Nu ska jag snart stänga ner datorn och göra mig iordning. Ska sova. Imorgon ska jag cykla till stallet med Maja och rida dressyrprogrammet,IGEN. Men nu är ju dressyren på söndag,i övermorgon ! ;)
Emma var hemma hos mig till tio. Det var mysigt och kul! Vi har sett idol och tryckt i osss godis som jag hittade i skåpet !

Kli..kli..kli..
Jo Yamina har någon slags sårskorpa eller myggbett eler något på rumpan. När man liar just på det tycker hon det är såå skönt at hon masserar den som står framför.
Innan jag skulle cykla hem idag lämnade jag henne med fleecetäcket på och då ställde hon sig mot väggen och typ satte sig nästan ner. Honn nådde likson inte riktigt såret/myggbettet eller vad det är..
Så jag fick gå in i sadelkammaren och hämta ett medel som är mot exem typ. Det tog jag precis på såret och drog upp täcket en liten bit. Det glider ändå bak under natten.

Nu kanske jag ska ta bort mitt nagellack om jag hittar något borttagnings-medel för vårat gammla tog slut för någon dag sen :(
Annrs ska jag sova. Godnatt!

 så lälnge sen hihi <3

Ensaam

Hejhej och godmorgon!
Nu sitter jag på kontoret och är helt färdig. Mamma pappa o Amelie är somsagt på Öland och Axel börjar tidigare än mig. Så nu är jag själv i huset igen och det var konstigt att somna utan att ngn sa godnatt eller att vakna och bara gå upp.. Nu kom Elin och ska hålla mig sällskap tills vi åker. Det är TVÅ grader ute och riiiiiktigt kallt!!!!!!!

Aja hejdå :)

Mami o papi!

Hej. Nu siter jag själv i huset och bloggar från mobil. Har bara 6 procent kvar så den dör snart.. Mamma, pappa och Amelie har åkt till Öland och kommer hem på lördag. Axel och jag är hemma själva nu men Axel tränar till halv elva så jag får va hemma själv till dess. :( Stallet idag. Red med Anna o Bella ute på galoppbanan och red dressyrprogramet ,idag gick det mycket bättre än igår på lektionen! När jag rider själv hinner jag rida fram ordentligt osv. Sen masserade Yamina miglite oxå!! :D Men nu måste jag gå. Mobilen måste laddas! Om mamma och pappa läser saknar jag er redan!<3

Kakspel!

Hajhaj!
Nu sitter jag bredvid Emma och hon spelar ett roligt kakspel ,just nu gör hon tiramisu.
Vi ska ha svenska nu så jag måste gå,hejdå :)
Nästa vecka är det spruta i skolan och jag tror jag ska dö,SHIT :''''(

Trötter..

Hej! Nu sitter jag vid datorn,såklart.. Nej , men ja och är inne på fb bl.a. Jag har gjort färdigt min kinesiska läxa . Jag har språk kinesiska för er som inte visste ;). Jag ska bara borsta tandrarna sen ska jag sova!

Händer det också er ofta att inget blir som planerat?? Iallafall mig..

Innan idag sa jag hur stallet och hästarna blev upplagt,men.. Så blev det icke.
Först behövde jag inte hämta Amelie utan hon cyklade med en kompis hem.
Sen följde hon inte med till stallet direkt utan hon var hos sin kompis.
När jag kom till stallet red jag Celtic och det fick väldigt bra! Jag övade dressyrprogrammet L:B 1 inför söndag (igen) typ. Nej men det gjorde jag om och om igen. Sen gick jag in med honom och mamma började borsta på Yamina medan jag fixade Celtic. Sen hjälpte jag mamma linda bakbenen och mami lindade fram. Sen när vi var klara med Yamina gick jag ut och skrittade två varv runt galoppbanan. Sen var det lektion , inte teori. Vi skulle haft teori men det blev lektion ändå,brabra!

Där övade vi L:B1 med så det blev mkt övning av det idag ,men det är bara bra!

Yamina var lite jobbig men är ändå nöjd nu,i efterhand ..

Älskar lille Yamyam,hon är så fin!

PS.vet NÅÅÅGON hur man laddar upp en header,KAN INTE :(!

 I stallet på Öland!<3


Lalala! :)

Hejsan!
Nu sitter jag i en skön soffa med 3 kompisar. Vi ska ha svenska nu sen IB.
Efter skolan ska jag cykla och hämta Amelie i sin skola. Sen cyklar vi vidare till stallet där mamma är. Hon har med våra ridkläder . Jag ska pasa Celtic idag igen för att Ida är fortfarande sjuk och det är inte Alices dag.
Ska rida L:B1 med båda hästarna . För att öva inför söndag. Första halvtimmen rider jag Celtic och Amelie Yamina,sen andra halvtimmen rider Amelie lite lätt på Celtic och jag rider dressyrprogramet på Yammiiizz .
Nu ska jag ha svenska ,hejdå!
LB N :)

Ahh,

image description oj bilden ville komma över,en trött Yamsi<3



Hej!
Innan jag börjar berätta dagen ska jag säga att mina hörlurar höll jag på att säga men vad heter det som man lyssnar genom på en dator sånna som det kommer ljud genom.. AHH kommer inte på det!!
Iaf så slutar den ena ibland så mitt ena öra behöver anstränga sig och lyssna till den ena. Och då höjer jag musiken för det blir helt lågt. Sen bara börjar den ena saken igen så det bara exploderar och allt låter jätte högt!
Jaja..

Idag red jag ut på finaste Yamsimus med Emelie och hennes nya häst Skype!
Vi red naffentorpsrundan för er som vet den .. ;)
Alla hästar behövde stå inne idag för personalen skulle mocka hagarna eftersom alla hästar blev avmaskade för någon dag sen. Yamina och Doremi gick dock ut i sjukhagarna . Yaminas var geggig och äcklig så när jag kom ville Yamyam uuut! Stacki,men imorgon får hon gå ut som vanligt med sin kompis! :)

AHH nu blev et högt!!:O Men nu funkar min andra sak som det kommer ljud från WIE!!^^

 

Hallojsan

Chacha!
Nu ska jag ha engelska,ska jobba med läxan till imorgon halva tiden och sen ska jag ,Emma och två killar ha en redovisning om kinesiska djur. Det ska jag jobba med resten av tiden. Jpp hejdå :)

Mys kväll i veckan

Hejsan! Sittligger nu i ett utehus i Idas trädgård. Med Ida då. Vi ser på ensam mamma söker . Ida är sjuk så kom ikväll för att göra sällskap och ja. Ska hem halv elva eller ngt då pappa kommer. Skrittade ut med Amelie och Yamina och Anna och Bellamie . Jag hade Celtic då för att hjälpa Ida. Det har varit fult väder hela dagen men det är mysigt.. :)) Hejsvejs! :)

Sova!

Hej! Nu ligger jag i sängen och ska somna. Har skrattat ihjäl mig med mamma lite först. Tror jag dör,shit jag grät! Haha..! Men men. Imorgon är det skola och vi börjar dagen med ett mateprov,Häärlish;)! Nej ska inte klaga det går bra!:)  Sov gott godnatt!

Klubbmästare 2011

Tjeenare!

Idag var det somsagt KM klubbmästerskap. Jag nollade förklassen som var en LC och gick vidare till omhoppning. Bedömning var A:1 eller vad det heter jo ja iaf att man går ut sen in till omhoppning. Omhoppningen gick i LB. Men det visste typ ingen. Iaf hade jag tien 33.7? andsra placerade var Alice och Celtic som fick 36.?? och tredje Lovisa och Avanti som fick 38.?? tror jag och fjärdeplacerad blev Lisa Sturk och hennes polle!

Jag blev alltså klubbmästaren för privatponny 2011,älskar min lille häst,hon var så  duktig!! Och snabb som in i!


KM

Hej,ska snart gå uppoch fixa mig inför natten. Sova. Imorgon är det KM - klubbmästerskapet. Typ alla i ponnyprivat ska vara med.
Det tycker pani är kul. Att hoppa.

Idag red jag med Alice och Celtic barbacka i logen. Låter konstigt men alla byggde bana i arenan och framhoppning i manegen. Så det blev logen över till oss. Och Ida fick hög feber och kunde inte vara kvar så vi gjorde allting tillsammans och smorde sen åkte hon hem. Alice lärde mig LB:1an dressyr då. Vilket kan vara bra nu eftersom det är gurkdressyr någon helg framöver där jag och Yamina ska vara med.

Var hos Selma ikväll och åt med henne och hennes bror. Sen såg vi film och ja,nu är jag hemma och ska gå och sova så godnatt! :)

Godmorgon

Godmorgon alla!  Nu har jag vaknat av att mamma kom in med Frasse och satte honom på mig x) Ska äta frukost nu och sen ska jag till stallet. Vid tolv kommer Ida och då ska vi släppa hästarna i logen en och en så man kan klickerträna. Ida rider antagligen före men då kan Yamsimus bara äta gräs för då blir hon vääldigt glad!!  Yamina är jätteduktig på det ! Celtic är bättre tror jag men Yamina lydde så himla bra sist ,hon kom när jag ropade hennes namn. Och gick iväg när jag sa "så,gå nu" och  höjde spöt elr spöet hur man nu stavar det.  Nej nu ska jag äta ses!:)

Ahh:((

Hej ,asså jag fortsätter här. Änsålänge. Vet inte hur jag gör senare i världshistorien men som det ser ut nu har jag två bloggar. Jag sviker inte blogg.se . Jag stannar. Så läs denna blogg med. Skriver nog ändå mest här så! Tack för att ni läser...<33

Läääs!

annieemma.blogspot.com
fööölj,ser nu om den kunde länka idag ...... <3

Hej..kanske hejdå ;) LÄS

Hej alllihopa!
Ni vet säkert att jag och min kompis Emma har skapat enn blogg som heter annieemma.blogspot.com 
Gå gärna in på den och följ den för jag kommer vara där mer än vad jag är här.OK?

Så snälla ni,bara va lite aktiva och orka skriva in och lära er ett nytt bloggnamn för där finns jag. ,Bra tack! Läs nu den istället ,här kommer bli tomt,!Kram! 

o_o

Sitter i skolan nu. Har ätit precis och haft musik. Nu ska vi ha svenska .
Yamina har blivit vaccinerad eller ska bli iallafall idag. Så jag kan inte rida lektionen på henne. Amelie kanske får ha lektionen med lektionshäst men jag har rätt mycket läxa till imorgon med så kan vara hemma efter att jag fixat med henne.
<3

.

Godmorgon , vaknade nyss och klockan är halv nio. Vi-eller min klass börjar 10 varje onsdag . Riktigt skönt. Ska gå upp nu och sätta på min fleece morgonrock sen gå ner och äta och plugga. Mmm sen går jag väl upp o klär på mig sen sticker jag!:)

Sova .. ZzZzZzZzZZzz

Hejsan alla! Ligger i min säng nu och ska snart sova. Har fått två kassar med kläder från Axels kompis storasyster. Hennes gamla kläder som hon växt ur. De var jättefina!:) Sen har jag pluggat engelska med. Vi har en massa glosor och kunna böja tio ,elva kns 12 verb i engelska då. Till imorgon. Innan idag red jag ut med Ida W och Starlight. Vi red naffentorps-rundan och har aldrig galopperat så snabbt förrut. Hon hade sken galopp. Det var Iaf roligt sen kollade jag och Yamyam in i deras stall Hylliegård Gård. Vi gick in där och Ida höll Yamina och jag kollade runt och pratade med Ida samtidigt , och Emelie som oxå var där. Sen red vi hem och mamma hade fixat allt utom vatten så det fixa jag sen åkte jag hem . Nu ska jag sova GODISNATT!

NOprov

Chacha!
Sitter i skolan nu nästa lektion är spanska sen IB .
Tänkte berätta om allsvenskan!
Först åkte vi dit då och så hoppa jagoYamina,MajaoBella,LovisaoAvanti,IdaoStarlight och AnnaoClemens förklassen. Det gick jättebra vi var felfria och det var en lugn runda.
Sen var det defelering och till den kom Fredrikke och Isabella oxå. Efter defeleringen gick vi banan till lagklassen. Det ska vara minst tre felfria i lagklassen för att få gå vidare till omhoppning. Jag och Yamina rev det sjätte hindret. Tror hon blev lite lång och rev med bakbenen. HOn var mkt piggare då. Men det var ändå bra!
Den som räddade oss och var vårat SISTA hopp var Lovisa och Avanti. När dom hoppade sista hindret och var felfria skrek alla som galningar! Men det var såklart lika bra av Maja och Ida som var de andra två felfria!
I omhoppningen var jag felfri blabla hejdåå!!<3

Prov..

Hej,känner mig lat typ ? Helt ,ahh,bara:S Men sitter i soffan o läser till vårat NO prov imorgon. Usch så ärligt jobbigt. :( tycker egentligen det är kul men just ikväll orkar inte.. Ska läsa klart sen gå ut med Nellie. :)

tillbaka..

Hej alla! Jag har verkligen inte bloggat på länge. Men har inte orkat känns det som. Har väl lite att ta igen nu då?

Jag var iaf i Tyskland med pappa i förrgår . Det var ett äventyr för sig,väldigt roligt. När vi skulle ta sppårvagnarna runt i Stuttgart och runt om där. Hur fruktansvärt svårt det var att få biljetter .. Haha. Vi var lite olagliga och åkte två stationer utan biljett :( hihi!
Vi var i en hästaffär där jag köpte fina bruna stransportskydd,Eskadron. Lite exklusivare än mina gamla som vi var tvugna att köpa innan hon skulle köras hem till Malmö första året!
Sen köpte vi ett super fint brun shabrak men silvriga och guldiga.
HV-POLO är märket.

Sen så köpte jag en tröja till min bror,ett IPhone4 skal till min mamma,och godis och örhängen till min lillasyster. Jag själv köpte gröna SUPERsköna hörlurar,lite högre skor,en jättefin ring och jättegina matchande örhängen.

Bodde på ett väldigt fint hotell i otroligt sköna sängar! Sov SÅÅÅÅ gott!!!

Sen fick jag ju klara det mesta själv på flygplatsen eftersom min pappa är pilot så går han inte genom vanlig security och allt han går andra vägar direkt till planet. Så jag gick gemom köpte först en biljett,sen gick jag genom security,sen till gaten. Och alla pratade engelska eller tyska så det var lite kokko!

Menmen det gick bra iaf! Och allt och resan var superkul! Men nu så ska jag sova berättar mer om allsvenskan imorgon ,

Godnatt! :)


RSS 2.0