Tyskland nästa!

Godmoorgon alla! Sitter och äter just nu klockan är halv åtta. Om en halvtimme ska mamma skjutsa mig till Köpenhamn där jag ska gå igenom securtity (stavning!) och hitta till min gate,och åka sån buss till planet. Själv. Mamma lämnar mig vid securityn sen får hon inte gå in mer eftersom hon inte ska flyga. När jag går på planet går fram fram i c/k-opiten där pappa sitter och jobbar. Så ska jag få flyga med pappa när han ska flyga till sturtgart i Tyskland. Det ska bli kul! Men lite läskigt när jag måste göra allt det där gå igenom allting själv,brukar alltid bara springa runt och larva sig och så sköter mamma och pappa resten :( Men jag klarar väl mig. Kommer hem imorgon. Ses!!

Tyskland nästa!

Godmoorgon alla! Sitter och äter just nu klockan är halv åtta. Om en halvtimme ska mamma skjutsa mig till Köpenhamn där jag ska gå igenom securtity (stavning!) och hitta till min gate,och åka sån buss till planet. Själv. Mamma lämnar mig vid securityn sen får hon inte gå in mer eftersom hon inte ska flyga. När jag går på planet går fram fram i c/k-opiten där pappa sitter och jobbar. Så ska jag få flyga med pappa när han ska flyga till sturtgart i Tyskland. Det ska bli kul! Men lite läskigt när jag måste göra allt det där gå igenom allting själv,brukar alltid bara springa runt och larva sig och så sköter mamma och pappa resten :( Men jag klarar väl mig. Kommer hem imorgon. Ses!!

Vilket vackert väder,solen skiner idaaaag!!

Godmorgon allihop! De flesta är väl i skolan nu. Eller ska åka. Men inte jag. När man har studiedag och sovmorgon tycker jag man borde vakna såhär typ,10? Men jag vaknar alltid åtta eller tidigare. Iaf på vardagar. Det är säkert för att mina syskon och alla vaknar tidigare än mig varje dag. Och därför väcker de mig med att springa runt och prata osv. Tydligen är jag lättväckt,fast bara när ingen kommer in och väcker mig utan när de väcker mig utan att veta något ... Ska till stallet snart vid 10 eller halv 11 och ska skritta ut med Ida. Senare vid 4 ska Yamina klippas! :D

Studiedag

Hej! Många sover ,många ska sova,många sover. Men jag har faktiskt studiedag imorgon! Vilket är superskönt! Kom hem från stallet halv elva ,hade aldrig orkat plugga efter det. Va med Emma innan idag och då plugga vi iinte. Vi skaffade en blogg tillsammans. Läs den! Hmm länkar någon annan gång . Juste! annieemma.blogspot.se Något sånt . Hoppträning innan. Eller det var markarbete idag. Det gick väldigt bra! Vi övade med bommar eller cavaleti och sånt,markarbete. ;) Ska chilla lite till men är faktiskt trött så ska också sova! Faktiskt ska jag nog sova nu. Men måste bara fixa en liten sak först. Godnatt!

KOMMENTERA OCH SVARA MIG NU!!!!

Maria pratade om att vi skulle dela upp oss. Att ha varsin blogg. Isånnafall skulle jag not byta till blogspot. Vet inte,MEN............!!!
Hade ni ändå läst min blogg? Följt oc hade jag haft de läsare som jag har idag?

SNÄLLA KOMMENTERA OCH SVARA MIG PÅ DETTA INLÄGG,VILL VETA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lääänge sen..

Hej allihopa!
Förlåt! Men jag ser att ingen har bloggat på väldigt länge typ tre dagar,haha, nej men ändå finns ni och läser,duktigt!
Har faktiskt inte haft internet på datorn hemma. Och har verkligen inte orkat blogga från mobilen. Dessutom har det varit mycket nu senaste.
Nu är det SO , :)

Jag har världens finaste ponny i hela världen. Hur klarar man sig utan en så underbar liten sak? Svar, det gör man inte. (L)


:)

Hejsan!
Sitter nu i skolan och ja,bredvid Elin,ska snart cykla till ÖN och ha gympa.
Efter skolan vid ett ska jag cykla hem till min faster och hälsa på min  nya lilla kusin.
Sen ska jag till stallet och fixa. Och ikväll ska jag va med Ebba!
Imrgn ska jag till ribban och "tävla" nej det är en liten klubbtävling men det kommer ändå andra klubbar från malmö bara ,så ja. Men nu har de bestämt att man inte får hoppa 90 så jag måste hoppa 80 men aja!
hEEJDÅ :)

Tandläkaren

Hejsan! Sitter vid köksbordet nu och har ätit upp. Vi har världens godaste mackor hemma! Fick nyss reda på att min lilla kusin föddes inatt! Det blev en liten kille! Åh vill se honom,älskar bebisar de är så söta! :) En dålig nyhet är att jag ska till tandläkaren idag!:'( Viiiiiiill inte! Men jag vet att jag måste ,annars måste jag gå med mina övertänder hela livet. Men bedövningssprutorna gör ont,men kommer inte tänka på det utan att jag istället får fiiiiina tänder. :D

Sovmorgon

Godmorgon allihopa! Varje onsdag börjar vi 10. Riktigt skönt. Vaknade ändå vid kvart över 7 för då gick alla andra upp. Men har legat i sängen sen dess. Ska nog gå upp nu och äta och fixa. Det är ingen ide att jag gör mellanrum mellan styckena för när man skriver med iphone/ iPad blir allt ändå en stor klump när man publicerar. Nu ska jag gå upp,hejdå!:)

:)

Hej alla glada! Sitter hemma nu vid köksbordet och har ätit upp min tomatsoppa. Ska snart bege mig in i vardagsrummet och kolla TV eller gå upp till mitt rum? Men om jag gör det och sätter på datorn sitter jag där jättelänge och idag SKA jag bara lägga mig tidigt! Har sagt det alldelles förmånga ggr så det är bara något jag säger liksom. Jag uppfyller aldrig det.. Hihi menmen. I skolan idag så hade vi ett coopertest på gympan. Det vet nog vissa vad det är men för er som inte vet ska man ,eller vi på vår skola,springa i 12 minuter så många varv man kan runt limhamns IP. Sprang fem varv och det stället det gjorde ont i mig var i halsgropen. Har blivit lite småförkyld så på kvällen blir min näsa så täppt att det liksom inte går att snyta sig! Jag bara blåser och fnyser men det är som om det sitter ett stock i varje näsborre. Ja,inte kul. Min lille,eller stor kanske han är nu,kusin fyllde 8 idag så efter skolan cyklade jag hem till dem och firade honom lite sen vidare till stallet. Red ut med Lovisa och Maria . Sen cyklade jag,eller nej utan jag blev ramad av Lovisa nästan hem till henne sen ramade jag henne en liten bit eller hem till henne och sen cyklade jag hem till mig. Det var inte så att jag behövde cykla femton mil hem utan hon bor nästan där jag och Elin brukar mötas. Ska försöka komma i säng snart får se om jag lyckas!

It's too late

Orkar ingenting. Är trött, arg och ledsen. ar inte bestämt mig för om jag ska fortsätta blogga eller inte, ena stunden tycker jag det är roligt för at nästa sekund hata det. Vet inte än, men jag bloggar väl tills dess.

Just nu gör jag absolut ingenting. Borde egentligen plugga eller åka till min häst, men jag har inte bestämt mig för vad jag ska göra först, därför sitter jag här. Får väl ta tag i mitt liv och göra något. Tror att jag åker ut till Bukken först, bara för att han är så söt.

Maaammaamamamamaaaa

Hejsan alla!
Sitter bredvid Emma i skolan nu!
Har tio minuter kvar av rasten. Tänkte att jag kunde blogga för det var länge sen jag gjorde det!
Det är för att vi har inte haft internet hemma!
Men ska försäka blogga mera! Hihi!
Mennu ska jag kolla lite annat ses!

It feels like more than distance between us

Hatar att stå på mr ibland (okej, ganska ofta), när jag kom dit idag upptäckte jag att det var tävlingar och ridhusen upptagna till halv åtta. Orkade inget annat än att skritta, så det fick det bli.

Kört bil för första gången i mitt liv har jag också gjort. Jag har även lyckats med att paja bilen. Just nu borde jag verkligen plugga, men jag orkar inte alls. Jag fattar ändå ingenting. Kanske just då jag borde plugga, men ja, som sagt, jag orkar inte.

I had hoped you'd see my face, and that you'd be reminded that for me, it isn't over

Vaknade för en stund sen. Är så opepp på att göra någonting idag. Jag vill överhuvudtaget inte ens på upp från sängen. Det är tur att jag har en ponny som hindrar mig från att bli en soffpotatis. Fast just idag vill jag bara sova, sova bort hela dagen, hela nästa vecka. Resten av året hade varit bra. Jag orkar inte göra någonting.

Nej, jag får väl ta och åka ut till min ponny. Tror jag ska sätta upp något hinder, mest för att det ska bli något roligt att se fram emot. Plus att vi inte hoppat sen förra lördagen.


Aldrig, aldrig, kommer allt tillbaks

Inte så bra bloggat av oss idag. Eller igår egentligen. Men har inte alls velat göra det, så jag har helt enkelt skitit i det. Har träffat saknade tjejer idag, precis som på den gamla tiden. Nu är det bara jag, Lovisa och Lee kvar. Vi är trötta tjejer.

Shit vad denna tiden är saknad<3


HAHA

märkte nyss att headern ngn lagt upp kom liiite fel!!!! xD

Haha min blev sjukt stor och nu måste man rulla åt höger för att se den!! Lite misslyckat om jag får säga det själv ............
..............................................................
................................
..............................................................
......................................
..............................................................
..........................................
..............................................................
...................................................
..............................................................
.........................................................
..............................................................

Allsvenskan

Hejsan !
Idag var det första omgången i allsvenskan.
Det gick i Stävie och var en LC ,jag hoopade inte förklassen,pga det var försent att anmäla sig och jag ville inte. Det gjorde ingen annan heller.

Det var gräs och därför hade vi gräsbroddar men det gick bra hon blev inte halt iaf !

Asså det var den bästa rundan jag gjort hittills. Kanske låter konstigt ime att hon stanade på sista hindet i grunden!
Men vi hade jättebra gallopp och ett superflyt över alla hinder! Det kändes skitbra!

Ida ringde för en stund sen,hon är ute och reser,nnär vi pratade kom bl.a en bil och körde i en vattenpöl så hennes pibiliip blev blöööt!! Hihi!!

men nu är jag trötter ska nog sova om en stund,hejdå!



<3333333333333333333333333333333333333333333333

lOVE YOOUUUUU<33333

^^

Det förra inlägget var det som skulle publiceras igår när jag kom hem efter skolan!
Nu har jag precis ätit god maud i skolan!
Sitter i klassrummet,tre personer,skönt!
Dator musik från spotify i mobilen i öronen,rätt bra ?;)
20 i tolv ska jag och Elin cykla iväg till friskis och svettis och ha vårat gympa pass,sen slutar vi ett!
Då ska vi cykla vidare in i limnhmn och fika sen ska vi em och då ska jag mamma o Elin åka till Hööks eller Horze Eko osv. Något där i jägersro tror jag!
Vi behöver en snodd,och kanske broddar.
Sen har jag nästan slut på godis och det funkar inte ju!
Vid fyra eller något ska jag till stallet och fixa min lilla stjärna! Ska rycka den långa manen och det är fint väder så hon kanske får bada.
Om vi nu hittar en snodd ska jag testa rida med den idag,för hon ska bli igenom jobbad och mjuk men då vill jag att hon ska ha ett enkelt igenomgående pass idag. Så får jag känna hur det är när hon går riktigt fint hela passet. Då kan jag alltså jobba mer med att få in henne under sig,jobba med babenen och min sits!

AAAAARGGGG!

ASSSSÅÅÅ!! :'''''(
Jag skrev ett inlägg när jag kommit hem från skolan! Den var lång och bra! Och sen bara laddas den inte upp AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sånt man verkligen stör sig på till hundrafemtion ton!!!!!!! :''''(


Men men.. Det är som det är!
Har precis gjort engelska,vi har något slags prov på engel´ska på måndag. Är ute i god tid;D HAHA nej skoja! Gjorde ett antal uppgifter som var övning inför provet som skulle göras,därför!
Vi har rätt mkt prov nu men det alla ämnen är "roliga" förutom SO gillar det inte så mkt,men det måste göras så!

Amelie red iaf Yamsinoz idag! Vi var ute i paddocken. Det var fint väder! Det gick bra hon hade snodd men man måste ju ändå jobba lite för att min häst ska gå i form med snodd. Så det gick jättebra! Haha vi fick några skrattanfall som ´var liskom helt otroligt,man kunde inte inte skratta åt det!! HAHA!

Men men!
Min kisemjaaaao Sigge har parkerat sig i sängen ikväll med! Mysigt ;)
Tar vara på den tiden han är inne x)
Siggis älskar förstår ni att va ute.
Men när han har sovit till ungefär fem i min säng,går han in till mamma o pappa och kliver på dem och mjaoar högt,så pappa elr mamma får då gå upp o släppa ut! hiihhi!


At home

Tjeenare!
Tänkte skriva med understruken text idag,nu!
Innnan i skolan skrev jag med fet och kursiv text. Men allt är inte viktigt för det,DENNA gång!!

Innan skrev jag : Vi har jobbat med labrapporter. Våran lärare gjorde ett experiment och vi gjorde en kladd."
Typ.
Fortsättning; sen idag jobbade vi med att renskriva den på datorn.
Det var det x)

Jaja! Ska snart till stallet med Amelie. Hon ska rida idag som jag skrev innan.
Men ja,vårat klassfoto hade kommit så jag kollade på det,såg okej ut gämfört (?) med förra åren. När jag var liten blev jag bättre men jaja!
Vi tog inte enskilda foton iår vilket mamma tyckte var inte bra:(

Menmen! Träffade min faster och kusin när jag och Elin cyklade hem från skolan. Bebisen beräknas komma på lördag!!!!! Sååååå gulligt,älskar små bääbissar,speciellt om det är miin kusin,en helt ny medlem i släkten,det känns så konstigt! När mina två tvillingkusiner som är 4 redan -(tiden går skitfort när de är små!!)-föddes var de 2 tillsammans. De hade varandra! Men nu föds en liten ny varelse som-det känns som om den kommer bli ensam,som om du kom in i en ny klass!- men så vet jag att det inte är,men det känns så!! Konstigt!

Riktigt störigt med understruken text! Nästa gång kanske kommer ngt roligt då med! Heejdåå!!


Kinesiska

Shashaaa!!
Sitter bredvid Emma o Elin. Vi har haft NO och snart ska vi ha kisesiska.
Vi har jobbat med labrapporter. Våran lärare visade ett experiment igår och vi gjorde en kladd. Nu är det kina hejsvejs!:))

Marrhe läs!

Godmorgon allihopa!
Sitter inne på kontoret nu och äter samma sak som igår men bara att jag hällde ju upp nytt idag ,hihi.
Amelie glömde sin skolväska så jag och Elin får se världen på ett annat sätt idag,och jag får se min gamla skola.
Äta.
Idag är det jobbargubbar fortfarande,de lägger golv nu. Vårat kök blir väldigt stort. Vi har byggt in vår terass så köket ska bli större typ. Hehe.
Men därför hinner inte mamma åka med Amelie till stallet. Så jag får åka med henne så får hon rida lite "lektion" för mig. För Yamina behöver någon som inte väger så mkt som mig en dag nu. och Amelie ill såklart gärna rida!
Äta.

Ska hälsa till Maria ATT JAG TYCKER DET ÄR VÄÄLDIGT TRÅKIGT att du måste flytta :''''''(
Därför tycker jag att du kan -äta- stanna kvar med mig på bloggen så jag kan veta vad du gör,ankie! Och alla andra då!!
Äta.
Ätiti upp!


halloo

Hejsan eller , go'kväll.
Ska egentligen gå in på toan och fixa mig inför natten! Men jag sitter vid datorn istället. Med en stökig omgivning. Så ska plocka undan först innan jag går o sover med min lilla kiisemjaomjao Sigge som har lagt tillrätta sig i sängen. Ändå sjukt härligt att vara en utekatt! Ute kan de´n leka med sina kompisar hela tiden. Den behöver inte gå och lära sioig saker utan lär sig efter hur smart den är ,efter släkten xD Kan sen gå in och äta mat och ligga och sova var som helst!! Är sjukt duktigt på att klättra i träd osv. Juste ska byta lakan i sängen också så Siggis får ta och akta sig vilekt han inte vill  :(

Två olika möten i stallet idag. Hann inte rida min ponny idag men istället betade vi i en halvtimme. Det gillades nog mycket av min lilla häst! Sen när man ska in tvärstannar hon och vill äta mer,men då tvingar matte henne att gå in i en tråkig box. Men som tur var så hämtade snälla jag halm så hon fick ha lite kul-mat- mat är alltid kul enligt Yamsing!
Men först vid halv 6 ´till 6 var det ett möte om allsvenskan. Andra mötet började 6 och varade länge. Vi var väl  hemma kvart över nio. För efter båda mötena mockade jag och mamma fyllde höpåsar och så hjälptes vi åt med det andra typ så. Missade min dressyrlektion för Mia idag. Hade missat all information på mötet om jag hade ridit den så det kändes inte lönt. För dressyren för Annika i måndags ´gick jättebra så har ju ridit riktig seriös dressyr en dag iaf!

Men nu ska jag väl ta tag i allt. Sov sött!


sNABBT!!!!

hEJ dÄR måste skynd blogga!
Sitter i en sal nu och ska ha IB.
blablablablablabalbalablabalb pusshej!!!!

Smilee:)

Gooooodmorning.
Hej där,sitter inne på kontoret nu och äter sammtifigt som jag bloggar. Jag äter lite konstig youghurt (?) med havregryn i ,faktiskt okej,havregryn är bäst! Det tkr både jag och Yamina !;) Fast betrof är nog hennes favorit!
Hihi.
Ska cykla till skolan 20 i nio med Elin,alltså snart. Lyckades duscha en morgon,när man egeeentligen kan ligga kvar i sängen en liten stund till. Men varmt vatten gjorde det faktiskt skönt..

Idag så är det två möten i stallet,som min ridlektion krockar med. Så vi vet inte än hur vi ska göra ,vi tänkte att Amelie tog den men nu blev hon sjuk ahh så jobbigt x)

Först ett möte om allsvenskan, sen ett möte med Louise,om stallet antar jag?

Nu ska jag borsta tänder och sen åka,pallar INTE komma före Elin,har vunnit en gång det räcker ! ;D

 jULSHOWEN 2009




Wô shî ruîdan yên!

Hallå däär! Idag i skolan hade jag kinaprovet. Det gick jättebra enligt mig (a'. Men jo det kändes bra och det var inte så svårt som jag tänkt mig.. Jag hade lärt in hur man stavade och utalade tecknena också. Vi hade prov på 10 olika tecken. Så jag skrev bredvid tecknena vad de hette,pluspoäng där kanske? ;D Red ut på YAmina med mamma och Quini,Anna och Bella. Skriver mer senare nu är det äppelpaj som står på schemat!

I sängen

Hej där! Ligger i sängen och är väldigt trött! Kl är 23.22 och lite sent för mina ögon .. Har pluggat till mitt Kines prov imorgon. Mamma förhörde mig. Innan idag var jag med en ny kompis som heter Vanja. Det var kul och ni är antagligen inte så intresserade om vad vi gjorde så Japp. Vi va iaf! Tidigare ikväll var det dressyrträning för Annika. Det gick jättebra och i slutet var hon den där lilla stjärnan som jag alltid vill ha henne! Men man kan inte få allt ,är supernöjd iaf!! Jag älskar min lille pani! På lördag är det allsvenskan omg 1. Den går i Stävie och är utomhus,gräs:(((((( Jag hatar att tävla ute! Men vi får ta det väldigt lungt bara,vill inte att Yamina ska vricka sig,bli svullen,få sår osv mer,det räcker med det för vår del! Nej nu ska jag sova godnatt!

It's time to move on...

Insåg igår, med tårar i ögonen och en klump i halsen, att Loppan aldrig kommer vara min längre. En del av mig har liksom inte velat inse det, jag har liksom velat tro att hon alltid kommer att vara min lilla ponny som står och väntar på mig. Men att se henne på sitt nya stall, med sina nya ägare, fick mig att inse att vår tid är förbi, föralltid.

Jag kommer alltid älska den ponnyn, men man måste gå vidare, man ska inte leva kvar i det förflutna. Och eftersom jag vet att Loppan har det otroligt bra, kan jag släppa taget, även om jag aldrig glömmer henne.

Sitting in a stol,hihi

Hejsan!
Sitter på en stol i klassrummet bredvid Emma!
Vi ska ha engelska snart vid ett och vi har haft SO precis.
På rasten cyklade jag,Emma,Elin,Megan,Cornelia och Malin hem till Cornelia.
Senare idag ska jag va med en tjej som heter Vanja från berga. Sen på kvällen är det dressyrträning för Annika!
Nu ska jag kolla facebook sen engelska! :)

I skolan

Hejsan!
Jag har faktiskt inte bloggat på länge :(
Men lite om allt.
Sitter i skolan uppe i bildesalen. Vi ska ha bild om 2 minuter så måste skynda..
Igår var jag och mamma på éntre en stund. Handlade lite där hejdå bild nu!!

5a

Hejsan alla bloggläsare! Nu är jag hemma har duschat (Maria) och ska iväg till några kompisar för han han har fyllt år ,så mamma springer efter det sista och jag bloggar vi ska snart cykla iväg.. Har tävlat idag i Torn. Jag hoppade bara en LC och kom femma i den! Så jag är supernöjd och kanske kanske klarar jag av att ladda upp videon.. Men jag är supernöjd och har världens finaste häst!! Sen kom vi hem vid halv fem kanske till stallet ,och jag kom hem nu för en pyttestund sen, viid halv sju ungefär. Pani fick gå ut o rulla sig o sen bli borstad lääänge,ingen annan var där så jag hade henne lös. Helt lös. Utan fromma o hon bara stod o sov. Välborstad ren flätad svans och careforna på lämnade jag henne . Nu cyklar jag hihi! Hejdå!!:))

Tävling

Hej alla! Sitter i bilen påväg till Torns RF. Ska hopptävla en LC. Alltså 80 cm. Pani var glad imorse och fick vara i stallet länge innan vi åkte:) Lycka till alla andra!:)

Tävling

Hej alla! Sitter i bilen påväg till Torns RF. Ska hopptävla en LC. Alltså 80 cm. Pani var glad imorse och fick vara i stallet länge innan vi åkte:) Lycka till alla andra!:)

HAHAHAHA ISKOLAN!

haha lite komiskt att jag alltid skriver "I skolan" som rubrik. Jag har inget bättre!
Idag började vi 9 som vanligt,sen hade jag och Elin valt ett IBpass där vi gjorde matte. Sen efter det IBpasset gick vi till vårat andra IBpass där vi kollade på en film om Kina ,som handlade om hur hårt Kina folket arbetar med de leksaker osv vi köper. Så tänk innan du köper ;)!
Sen om 10 min ska jag och Elin och några andra cykla till Friskis & Svettis och ha vårat gympa pass "low impact".
Sen vid ett slutar det och då dushar vi och jag ska byta om till ridkläder som jag har med. Seeen ska jag och kanske Elin cykla tillbaka till skolan. Där en liten Ida ska stå och vänta på mig. Så ska vi två cykla till stallet och jag ska idag träna från marken med min clicker. Så vi får se hur det går...,mysigt!
En gammal bild som jag hittade på bloggen :) Söta!

I skolan

hej där!
Sitter bredvid Elin och vi har haft NO. Jag är sämst så jag glömde göra läxan igår :S
Så det blev ju inte jätteenkelt att besvara frågorna. Vi har haft ett geografi prov imorse.Men jag klarade alla frågor utom en det skippade jag. Sen kollade jag efter läxförhöret ,och egentligen kundejag allt om jag hade tittat igår ikväll! Riktigt besviken på mig! :(
Jaja nu ska vi ha kinesiska heejdå!

Badar

Hejsan! Vet att det faktiskt var ett tag sen! Om jag inte berättat så hopptränade jag för Annika i måndags,jättekul somvanligt och det gick bra inget speciellt. Högst hoppade vi nog en meter bred oxer. Idag har jag dressyrtränat för Mia och det gick bra men när man vet att hästen kan bättre och har gått bättre vill man ha den så fin igen. Men när jag kollade i spegeln gick hon fint,men inte sådär extra som min lilla pärla kan! Jo i skritten ibland men aja! Nu ligger jag i badet,lyssnar på musik och smsar med Ida! Ska ha prov imrn så kan inte ligga här länge till måste öva/plugga! Ögonen börjar tröttna så mamma elr pappa får förhöra mig för jag kan faktiskt det mesta (a). Kom på hur fantastiskt det är att kunna blogga från mobil!

SO nästa

Hej alla sitter i skolan nu bredvivid Elish.
Vi har nyss ätit lunch och ska om 40 min ha SO!
Vi slutar tre och då ska jag hem ,vi får se om jag följer med Elin hem en stund. Men sen ska jag till stallet halv fem och ta in Bullen Yamina o kanske Avanti maybe Celtic med vi får se eftersom alla står nästan tsm!
Ni kan få lite roliga bilder på Eliish o Migg!
Men isf lite senare i en nytt inlägg hejdå!!

uy67i

haha jag gjordfe rubriken som Louvisa och Maria,slog huvudet mot tangetbordet,men jag slog min handuksturban,sån som många har efter de duschat!

Men jaja. Har precis duschat då såklart,kom hem från stallet precis innan jag duschade.
Jag red och kylade hennes ben.
Gav henne måånga morötter och så fick hon ett äpple av Lovisas pappa,det tyckte hon oom!!

Ska väl antagligen snart ner och äta mat sen,sea!

  Blixten r.i.p<3

Snaggga om att jaug har världens fiinaste häääst!!

Hej allihopa!

Idag har jag varit i stallet,kollade på Rolands hoppgrupp.
Jag lånade Majas kamera och tog en fin bild på alla ! :)hehe tyckte jag  !

Sen gick jag in till Yamina och borstade ett tag,tänkte egetnligen rida men jag väntade ett tag. Så jag borstade noga sen gick jag Lovisa , Yamina och Avanti ut till hagen. Jag bar på en full vattenhink i andra hande så det blev lite tungt.. men de är oftast alltid törstiga när de kommer ut,om de inte druckit innan dom går ut. Iaf Yamsing!

En rolig sak!
Bär du en full vattenhink långt,tills du känner att mjölksyran är jättestark. Då sätter du ner vattenhinken och slappnar av i armen,så flyger den!!!!
Det kan man göra på ett annat sätt också men det var till alla som äger en vattenhink ;)

Så.. iallafall så mockade jag och la in ny halmpellets säck,fyllde höpåsar,fyllde mat,och bytte vattnet. Sen cykladfe jag hem med Alice som också har Celtic.
Vi hade medvind hela vägen så skönt!!

Ska senare vid halvfem till stallet och rida och ta in Yamina Avanti kanske,och Bullen !


Kräftskiva

Hej alla!
Har precis nyss kommit in från gatan.
Har haft kräfskiva med mina grannar. Då ställer vi ut bord på gatan och bokstavligen stänger gatan för körande cyklande,gående..mopedare haha osv osv ..

Har ätit en kräftrumpaa men inget mer för dom ser sjukt läskiga ut med sina runda ögon och ja hjälp!
Sen åt jag olika pajer och efterrätt .

Idag har jag ridit ut med världens bästa Ida och Celtic.
Vi red två timmar och galopperade mycket!

Och gissa vem jag träffade när jag cyklade hem..

Jo little Bästastebästafiezta<3
Ebba ! :))
 <3

23.35

Och jag glömde säga!.. Att när jag publicerat var klockan 23.35. Tänk att jag skrev allt med iphone!! Ja Internet funkar nu!!:D hejsvejs !!:)))

23.27

Hej Alla!! Jag glömde visst blogga innan efter mitt förra men det gör jag nu ist,lite sen ,men jajajajajaja . Idag var jag i skolan hade svenska och engelska. Sen efter eng hade vi lunch sen slutade vi ett! Då cyklade jag o Elliin till stallet förbi nivet victoria park,sa Elin att det hette. Där var ingen förutom massa bilar och lite personal. Då köppte vi varsen dricka och gick ut till hagarna för att kolla om häästarna skötte sig. Och ja det gjorde de. Så ringde min mamma och sa att de var i ishallen. Så då cyklade jag och Elin tbx hela vägen till ishallen och hämtade nyckel, sen cyklade vi hem,fast vi kollade lite på matchen. När vi kom hem pregade vi in lite rester från mammas bakelse,Elin listade ut en sekund senare vad det var: Åh banan o choklad!! Yaopp Elinpelin du hade rätt. Men det var ändå så att jag kände det också;)) Aa och sen målade vi naglar och sen såg vi lite hemska program på TV HAHAHHAHA xD Hejdå och godnatt bloggen!:))

Ensam kom tbx!

hEj AllA  !
Känner lite så att Louvisa och Maria borde komma tillbaka. Bloggen får mycket mer tittare då!
Och jag skriver för att det är jättebra att skriva vad man gjort på dagen för det gör jag inte på fb eller på bdb osv.
Bara här.
Men när jag inte hinner eller inte kan eller vill,eller vill men inte kan.. osv.. jo då sjunker läsarna och ibland knr jag att jag skriver så ONödigt,att L o M är mkt bättre,se Louvisa fik en kommentar på hennes inlägg ,alla blev säkert överlyckliga för att ngn annan än jag skriver här,men jag tvingar er.. mmhhmhmh.. nej ni behöver inte läsa om ni tkr jag är tråkig,men jag tror nästan att även om vi/jag har läsare kommer jag näääästan skriva här ändå,för jag kollar inte alltid statistiken,men det är härligt att skriva av sig vad man gjort osv osv.

Men vad vet jag? Ni kanske älskar när jag bloggar ! :D Eller inte alls D:.
Ni borde kommentera lite okeejjej? Jag vet inte vem som läser,jo Elin jag tror på dig!;D

Visst i know L o M har mycket längre skola än jag och svårare men ni fååår gärna komma tillbaka !!:)

Jaja nu publicerar jag så skriver jag ett nytt senare annars blir det jättelångt ju! haha xD,

Och en sak till,faktiskt en fråga: Vad tycker ni om smilisar? Jag älskar dom,dom beskriver sitt uttryck!
Men snääälla kommentera det!! Annars tar jag dom bara eller inte .. dodododooooo..



 wie, 02 :D

Ny hagkompis

Hallå allihopa! Idag har min dag sett ut såhär; Jag gick i skolan. Cyklade hem med Elin till mig och åt. Åkte till stallet. Skrittade ut en runda med Ida och Erika. Släppte ihop Yamina och Avanti. Mockade fyllde höpåsar osv. Åkte hem och åt. Och nu siitter jag och kollar film med mamma! Om Avanti och Yamina. Yamina brunstar så hon kan inte gå med en valack,alltså Bullen. Celtic,Idas häst och Avanti , Lovisas och Bettys häst,gick tillsammans,men när Yamina började hålla på såhär så behövde vi sära på Yamina och Bullen. Yamina och Avanti funkade jättebra , de pep lite men annars kliade de varandra och sånt. Bullen och Celtic blev lite fight men ja. Jaa och nu somsagt sitter jag i soffan med pappas ipad och skrivbordet (Elin ;D ) men faktiskt ja ,den är lite kul heter Dumpad men aja hejdå :)

RSS 2.0