Duktiga jag ^^

Hej Bloggen och läsare!
Idag så har jag läst,kinesiska, och spelat temple run.
Jaa, jag har varit i skolan med. Såklart. Men i alla fall så lånade jag en ny bok och jag har redan läst ut den! Omg vad jag är förvånad över mig själv! ^^ Men jag fastnade, och kunde inte riktigt stoppa, för då hade det blivit för jobigt att börja igen. Eller att vänta tills jag skulle få läsa igen! Jag var däremot riktigt trött också, och har lite ont i huvudet. Fortfarade. Tanken var att jag skulle gå och lägga mig tidigt. Fastän jag inte hade Yamina idag, blir det ändå sent!?! Varför ..:( Imorgon lovar jag isf. Nio ska jag gå och lägga mig, somna halv tio.
Men jag kände att jag behövde blogga och skriva hur stolt jag är som läst klart boken , mohaha!

Boken är det ända jag kommer tänka på ikväll. Nej. En annan viktig sak i livet, som jag tänker på varje kväll, minut sekund osv..

Ja, godnatt och sov gott!

PS. imorgon vet jag inte vad jag ska göra!
PSigen. Om en vecka är det nobelfest, därför måste jag prova om min klänning;D.
JO, måste ha ett till PS. Idag pluggade jag in "Hej, jag är Annie" på inesiska. TECKEN. Det var faktiskt lite klrigt. Jag kan visa hur man skriver det, imorgon, för då kan jag. Nu orkar jag inte skriva mer.



AHH kan inte lsuta tänka på ´boken!!!!!!!!! behövde den va så bra? :"""(



 Haha, liiiiiiten Frasse!!

Katterna!:)

  Min fina lilla Sigge som skulle styla lite..

 Gulliga Frasse,<3

  Sigge och Aoo! :D

 En närbild på Frasse !

  En riktigt kul bild om du förstår den rätt!

~~~~~

Ser ni rubriken? Det är vind! Tyckte det matchade vinden som är ute.. Det är ju storm typ? x)

Idag så började allt med en hoppträning på världens finaste YAmina, för Roland. Det gick jättebra! Allt perfekt, förutom i början var hon lite slö i bakbénen så över bommar och små hinder tyckte hon det räckte med att bara hoppa med frambenen. Så hon nuddade hela tiden ett litet tag, men rev inget! ;) Sen gick det bättre. Hon är så fin! Och i helgen blir det tävling igen.

Efter träningen sprang jag in och bytte häst. Till Celtic! Vi lämnade två hinder kvar i ridhuset så att jag skulle kunna hoppa med honom också. För Ida ska också tvla i helgen och hon är ju bortrest nu, båda träningsdagarna så hon ville att jag skulle hoppa honom. Så det gjorde jag och han var helt underbar!! Vi hoppade några övningar typ en gång var, Lovisa,Maja,Amelie och mamma var med så dom hjälpte till att höja/sänka och flytta hindrena.
Vi hoppade högst 95 cm 1 m. Och det kändes så enkelt! Med Yamina känns det högt  men det var igneting för honom. Ja det var jättekul.

Sen var det julpyntning i stallet! Jag har ingen bild på det än men kan försöka fixa det.

Jag har också målat om mina naglar. Men har ingen bild på dom heller än. Senare!

Nu ska jag snart sova för jag är trött som en gris..


Fina Foppi!


En söt choklad, utan och med kläder ;)

image description

Kit Kat

Hejhej! ÄTer Kit Kat (choklad grej) och gör matte, en lördagkväll :) Vad gög ni?

Idag så hade jag ju Celtic också igen. Selma red Yamina och jag Celtic. Först skrittade vi ut en runda och sen travade och galopperade jag av dom på galoppbanan när vi kom hem.

Vid 1 typ åkte min familj ut till farmor och farfar för farmor fyller år idag! Min supersöta nya kusin var också där, ååh vad gulliiig!! Menmen. Sen har jag inte gjort mycket annat idag! Imorgon blir det hoppträning med en av hästarna och hoppning själv med den andra. Har fortfarande inte bestämt vad som blir bäst, eller vilken om blir bäst att träna med osv. Nu ska jag fortsätta räkna, för igår gjorde jag typ ett tal ! :D Hejdå! :D


Celtic

Hallåhallå!
Nu har jag kommit hem och vet inte om Amelie och mamma är hemma för sen ska jag coh Amelie tilll stallet. Tror kanske Amelie skullle ha Yamina i sin hoppgrupp, men om hon ville, vi får se! Jag ska rida Celtic för Ida reser bort nu till måndag, så jag ska honom  hela helgen, roligt!

Jag vet inte om jag ska måla om mina naglar. Dom börjar bli lite såhär slitna, men jag kommer fortfarande ha på mig min ring och det matchar så himla snyggt ju!! Så jag vill inte ta bort det men jag "måste".
Ni får isf se sen vad jag målat!

Om ni kollar under kategori i den högra "spalten" bredvid här. Så står det alla inlägg, och Yamina. Alla inlägg är dom som är liskom allmänt, asså jag kan ju inte ha en kategori för varenda inlägg så ja så har jag gjort. Men under Yamina kommer det bara vara bilder på,med henne, och kanske texter ibland. Jag ska oxå lägga till "Bilder" där kan ni klicka om ni vill se allmänna bilder på allting. Ja och med tiden kanske jajg lägger till fler och fler, det lär ni se om ni läser bloggis!!! tack! :D

Allsvenskan 2011


:(

Ahh .. Jag orkar inte med matten längre. Allt gick bra tills jag kom till en uppgift då jag VET att jag har rätt. Det är ingen sån med tal, eller jo, men inte på samma sätt. Jag blir arg! För jag VET att jag har rätt. Pappa kommer hem på Lördag så han kan inte hjälpa mig.

Men okej. Intressant h a -  h a.
Amelie var i stallet idag. Jag har väl "pluggat". Till matteprovet. Men egentligen inte. Jo klart men har suttit nere med Rasmus och spelat spel oxå hehe.. Fast nu la jag ifrån mig matteboken (eller kastade) men spela roll. Istället tar jag bara ner den sen vid maten och så får nån hjälpa mig!

Nu ska jag görá en header till Elin och sen inget typ kanske vet inte.

 <33

Mörkt O_O

Hallåhallå!
Sitter och "väntar" på att äta, sen ska jag till stallet. Ikväll ska jag och Lovisa leka lite med hästarna i logen vid typ halv åtta när lektionerna har tagit slut iaf.
Elin åkte hem för en stund sen. Jag målade hennes naglar fina!
Och mina egna målade jag igår leopard typ, för har en ring som är typ likadan därför skulle jag matcha! Ni kan se en bild här.

image descriptionHär är mina naglar och ringen. :-)

  Och här är Elins :)

Fina vän och fina häst!

Hejhej! Nu är jag hemma och har ätit och sånt. Jag ska snart sätta mig och öva på Mandarinen (kinesisksan). Vi ska kunna 1-10 pinyin (stavelse på kinesiska) och deras tecken. Sen ska jag och Elin presentera familjemedlemmar och några andra med. Idag så skrittade jag först ut en rätt lång runda med Ida och sen red vi vidare ute i den fina paddocken! Vi red först dressyr lite och sen stod det ett litet kryss i mitten som vi hoppade en massa roliga svängar på. Vi kom på en liten liten volt, altså väldigt snäva svängar . Och snätt (stavning?) igenom. Sen höjde vi det till ett 90 räcke och det var så underbart. Efter att hon gått rätt dåligt på tävlingen bara flöög hon över det hindret så jäkla fint!!!! Hon var super!! Och Ida och Celtic med! :D

Till Elin, Linda

Linda, till Elin :) Linda, till Elin :)

sOva över

Hej alla! Gud, det var ett tag sen. Ska försöka bli bättre! Men när jag faktiskt har haft tid att blogga och så, så vill jag inte! Jag har en massa saker jag ska skriva om. Som ni missat, pga mig. :( Menmen.
Nu sitter jag här vid datorn i rummet och ska sätta igång ett program på datorn som jag och Selma ska kolla på sen ska vi sova. Hon börjar samtidigt som mig imorgon så vi ska cykla och sånt då.

Idag funktionerade jag först 10-12 sen mockade jag och allt sen skrittade jag ut en runda med Ida och Celtic. Igår tävlade jag LC+5 och LB i Flyinge men det gick inte så bra. Längtar däremot grymt mycket till nästa tävling för då ska det gå JÄTTEbra!!

Nu ska vi se film, godnatt! :)

   älskling!<3

Hemma :)

Hejsan allihop! Nu är jag tillbaka i Sverige igen. Det är jätte knasigt med alla tider och allt nu ju. För klockan är fem timmar tillbaka i USA. Så imorgon bitti när jag ska gå upp kommet klockan vara 3 på natten och då kommet jag vara jätte trött.. Våra väskor har inte kommit hem än så jag får överleva .:( Hade Yamina idag då. Det var så kul att se henne igen! Hennes huvud hade blivit ett vinter Yamina huvud! Hon är så sööt!! Red en kvart ungefär för det var typ fullproppat i ridhuset. Sen skrittade jag av en runda på gatorna och mamma gick med, det var mysigt för jag har verkligen saknat Yamina och jag typ skrattade åt henne hela tiden , det var faktiskt det kanske låter knäppt men det var underbart! Nu ska jag sova! Ni med. Om ni vill^^ hejdå!:D

USA

Heluu! Sitter på en resturang i USA nu och äter frukost med min familj. Vi ska till ett rymdställe där vi ska kolla på rymdskepp /raketer och det är jättefint i broskyren! Sen imorgon ska vi till Sea World tror vi. Har inte internet ofta men jag har det nu för jag har anslutit mig till ett nätverk. Det är varmt och fint väder här! Såklart ,vi är i Florida Orlando just nu. Nu ska vi åka tbx till hotellet och bada sen åka till Rymd grejen! Bloggar ju inte mkt nu men läs gärna ändå lite ibland ,och onsdag nästa vecka bloggar jag igen tror jag! Hejdåå!:))

RSS 2.0