Girls just wanna have fun...

Det är så jag minns oss, vi tjejer som i princip levde tillsammans. Vi var som en enda stor familj, ingenting kunde skijla oss åt. Vi gjorde allt tillsammans, oslagbara...
Tyvärr så gick tiden, vi blev äldre och våra liv ändrades. Jag minns för bara ett och ett halvt år sedan. Vi tävlade för Malmö Ridklubb i div 2, vi kom, vi såg, vi segrade. Som jag tidigare nämnde, vi var oslagbara tillsammans. Vi klarade oss igenom ALLT! Nu för tiden är vi utspridda. Det hindrar dock inte oss från att hålla kontakten. Varje gång jag träffar någon av tjejerna i "ponnymaffian", som vi kallade oss, blir jag så sjukt glad. Detta är riktig vänskap och jag älskar dessa personerna mer än något annat. Trots att våran "familj" inte är lika stor längre är personerna dem samma. Sjukt tråkigt att jag inte får träffa dessa underbara personerna varje dag längre men störst av allt är kärleken och jag älskar dem så. 

Bild i repris, ohhhhyes
Vem är då jag?
Hemlig.
Nä, skämta bara(HAHA), jag heter Lovisa (dock inte lika coolt stavat som LoUvisa!) och har alltså stått i samma stall som tjejerna som driver denna blogg. Numera går jag första året på Sveriges Ridgymnasium på Bökeberg, Bööööke, och flyttade alltså min ponny dit i höstas. Det var mycket tårar och jag glömmer aldrig smsen jag fick av tjejerna. Börjar gråta bara jag tänker på det... Nä, för att slippa få vattenskador i min dator slutar vi prata om detta. Jag kan istället berätta vad det är för odjur som jag rider på. Han är en D-ponny, fux. Han heter Drumlin Lad men kallas även för (vet inte om jag ska skriva det här för han har så otroligt många olika namn) Lad, Makalad, Lojdemannen, LÖRD, Lojd och gud vet vad. HAHAHAH så religiös jag blev. Fast Gud är min vän så jag tror att han blev glad, HUHUHUHUHUHUH HUH? Han brukar även kallas för Fisken när han är sur, sjukt ful är han då! Inte Gud alltså... Om ni vill föreställa er hur Laaaaaaaaaaaaaaad ser ut så kan jag ge er en ledtråd, tänk på en kalsongman. Kan ni föreställa er? Ni kan få en bild på honom om ni är riktigt snälla!
Här har ni honom, Fiskarnas fisk! Även ett av många minnen tillsammans med ponnytjejerna. Allsvenskan div 1 2010, oförglömligt.

Han är min man & ja, jag rider på honom HAHAHAHAHAHAHAHAHA. Jag älskar mina egna skämt. Snart ska jag käka maud. Detta är också en av våra favoritsysslor. ÄLSKA MAUD säger jag bara. Går ett problem inte att lösa med våld ELLER silvertejp är maud en sann räddare. Finns alltid där för en. Det tycker nog hela ponnystallet, nästan iallafall... Nä, jag saknar verkligen tiden med dessa tjejerna. När vi bildade pakt mot kungastallet, när vi red ut i timmar, när vi spelade kort i cafeterian, när vi hängde upp morötter i hela stallet så att våra mammor blev rädda och när vi snubblade över alla borstar i hela stallgången. Några av de oändliga minnen vi har tillsammans. Samma med när vi försökte lära katten hoppa, eller när vi fick kläder av Ladan, eller när vi kör vår årliga julgalopp på julafton. INGENTING slår dessa minnen. & självklart när vi taggade innan alla tävlingar kvällarna innan. Kön till spolplattan. Finns bara två ord: ÄLSKA & SAKNAD<3 För att avsluta detta inlägg vill jag bara säga att ni tjejer, ni är helt fantastiska. Världens mest underbara personer! Jag ÄLSKAR er något sjukt!

PUSS PUSS alla läsare, CHACHA
PS. Jag är känd för mina streck på min blogg. Därför kan ni få några till! PUSSILUSS



Nä, nu måste jag gå!
Puss

HAHAHAHA

Super Mario dränkt i chips och dippa!

Maria och lilla annie är ute på studsmattan och dampar loss. På tvn rullar Hannah Montana och i bakgrunden går våran underbara spellista. Får riktig nostalgi av vissa låtar...
Ikväll har vi kommit fram till att filmen Grown ups är riktigt rolig och kan verkligen rekomenderas! Vi SUGER på mariocart och chipps,dippa och mjölk är det godaste som finns!!
Nu blir det lite mer super mario och sedan väntar sängen!
Ha det

I'll always remember you

I always knew this day would come
We’d be standing one by one
With our future in our hands
So many dreams so many plans

Always knew after all these years
There’d be laughter there’d be tears
But never thought that I’d walk away
with so much joy but so much pain
And it’s so hard to say goodbye

But yesterdays gone we gotta keep moving on
I’m so thankful for the moments so glad I got to know ya
The times that we had I’ll keep like a photograph
And hold you in my heart forever
I’ll always remember you


Another chapter in the book cant go back but you can look
And there we are on every page
Memories I’ll always save
Up ahead on the open doors
Who knows what were heading towards?
I wish you love I wish you luck
For you the world just opens up
But it’s so hard to say goodbye

Yesterdays gone we gotta keep moving on
I’m so thankful for the moments so glad I got to know ya
The times that we had I’ll keep like a photograph
And hold you in my heart forever
I’ll always remember you

Everyday that we had all the good all the bad
I’ll keep them here inside
All the times we shared every place everywhere
You touched my life
Yeah one day we’ll look back we’ll smile and we’ll laugh
But right now we just cry
Cause it’s so hard to say goodbye


Yesterdays gone we gotta keep moving on
I’m so thankful for the moments so glad I got to know ya
The times that we had I’ll keep like a photograph
And hold you in my heart forever
I’ll always remember you

mums

Sitter hemma hos maria och bakat kärleksmums. Fattar inte varför man har tre olika namn för samma kaka , den smakar ju likadant så vad spelar namnet för roll ?
Lyckades pricka in att försöka rida samtidigt som handikapps lektionerna i manegen , så fick glatt sadla av igen. Ska tillbaka snart och förhoppningsvis är inte alla jordens människor där och ska rida samtidigt. Hade egentligen varit kul med bommar men antar att det inte går , ber för att marken ska bli mjuk och våren komma. Sommartid om vad, tre veckor ? tagga .

Flyttat hem till maria för helgen, redan köpt våffelsmet till imorgon så vi har god frukost . Nu sitter annie och maria och sjunger Im yours.

(Detta skrev jag för sådär fem timmar sen men lyckades inte "skicka").

Plugg...

Simpson rullar på tvn och det doftar mat i hela huset, härligt!
Ikväll blir det en mysig dejt med fysikboken men innan det en sväng till ponny. Ska förmodligen köra hem henne till ridhuset och köra lite lösgörande arbete det kan hon behöva efter en veckas vila. Snart är det allsvenskan div 1 (Tagga tjejer!!) så det blir att ligga i hårdträning tills dess. Stackars min gamla tant...
Nu ska jag kila iväg men ha det !


Alla hjärtans dag

Hoppas ni haft en bra alla hjärtans dag, har iallafall jag. Bilder hittade på underbara bloggen www.leloveimage.blogspot.com♥

Brownies!

Mmm.. Har precis bakat 30 st alldelse perfekta brownies med choklad frosting ovanpå mums!
Och nu blir det fysikboken några timmar framåt, energi effekt ström spänning volt Watt ampere m.m är inte riktigt min grej men betyget behövs så det är väl bara att lära sig.
Imorgon är det allahjärtansdag och det är säkert jättekul för alla som har någon att fira det med Grattis till er som har funnit kärleken! Jag funderar dock på att köpa ngt fint till mina underbara vänner, dock inte riktigt säker på om de förtjänar det hmm...
Hestarna var mycket duktiga idag supernöjd med båda två! Det blev varsitt dressyrpass i ridhuset och de var riktiga finingar idag, kul!
Nej nu blir det att dyka ner i fysikboken igen!




Välkommen till MRs ponnyprivatstall !


Från höger: Ebba Schoug , Annie Adelgren, jag , Maria
Join the darkside , we have cookies. (risken finns att vi äter upp dem)

fruset, syds & framhoppning

Har verkligen haft fullt upp hela helgen , träffade saknade konfakompisar igår och kvällen spenderades hos sötaste Sofie som fyller år idag, grattis till henne !
Idag har varit hur blåsigt som helst , marken är såklart frusen igen så man kan inte rida ute och våra ridhustider och jag går emot varandra lite väl ofta.
Varit på syds hela förmiddagen idag, haha blev mest skänkelvikningar och haltar till uppvärmning . Hon går inte så som jag vill om jag inte får rida fram henne ordentligt så det gick som det gick . Världens gulligaste alice . Haha de får bli hårdträning dressyr nu så hon är i form till allsvenskan istället .
Men jag tänkte på en sak på framhoppningen, tack och lov inte så många där idag men jag avskyr verkligen framhoppningar mest av allt när man tävlar. Det jag tycker är ännu värre än när alla bara flyger runt och ingen håller till höger är när det är föräldrar som står ivägen. Två senaste tävlingarna har jag ropat hoppning oxer (och jag ropar alltid överdrivet högt), ridit mot oxern och någon har gått fram och ställt sig framför. Blir alltid lika jäkla sur, det enda som är värre än det är när funktionärer gör samma sak inne på banan.

Nej nu ska vi vara goda och glada för solen skiner och det är några timmar kvar på helgen, och jag vet exakt vart jag vill tillbringa dem.
 
Finaste alice i vellinge förra året, div 1 andra omgången eller något sånt.


Dressyrmuppar...

Godmorning sunshines!
Det finns inget bättre än att vakna upp och solen står på himmlen. Och en riktigt bra start på dagen är nygräddade våfflor till frukost mums! Snart blir det en tripp till ikea och en fika i stan med mamma. Riktigt mysig! I eftermiddag ska jag rida mina små ponnies och trängas i ridhusen med alla andra som har sutitt och väntat på att de riktigt seeeeeega dressyrtävlingarna ska ta slut. Jag beundrar de människor som frivilligt sätter sig för att kolla på hundratals ryttare som rider runt på samma program och den ena konstigare än den andra. Jag menar jag förstår ju att det är magiskt att kolla på världscuppryttarna när de får sina hästar att lyfta på benen på alla håll och kanter. Och när de snurrar runt på stället på typ två ben fast att de egentligen har 4 hmm.. Jag förstår inte riktigt hur det går till. Har dock försökt prova hemma på min ponny men hon är så mycket hoppponny man kan bli så jag lyckades inte så bra. Men de människorna som rider så bra beundrar jag! även att jag inte är ett så stort fan av dressyrmuppar så är dom faktiskt grymmt duktiga! Och de är ju bra att alla hittar en hobby som passar. Nu ska jag kila iväg till ikea.. Ha det bra alla!
KRAM

Här kommer en bild när jag faktiskt försöker få min busponny att arbeta! (inte alltid det lättaste)

Star!

Ååh äntligen hemma efter en härlig joggingtur i solen. Det är riktigt skönt att röra på sig!
Nu sitter man i soffan med en fet kopp te och tittar på " romance on the redcarpet". Helt sjukt folk som gör sånna här program är rktiga stalkers , det har fan koll på vem som har dejat vem ända sen stenåldern helt sjukt! Men det är lite små trevligt att kolla på och lite skvaller skadar ju aldrig. (haha)
Ha det !
En härlig sommarbild på mig och Maggie !

Sunshine

Wihoo solen skiner och himmlen är helt blå ! Vi gör framsteg från att vandra mot ljusare tider och lämna istiden bakom oss! Idag blir det en dag i stallet och ikväll mys med fiina tjajor och god mat (förhoppningsvis).
Om du vill veta något mer om oss som driver bloggen eller du kanske vill veta något helt annat om någon helt annan? jaja vilket fall som helst så är det bara att fråga!

Ha det bra!
Och låt inte barn stoppa glasbitar i munnen då kan de skära sig! (wtf)


RSS 2.0