Ilovesmodi

Hej.
Nej bara skååjade, HEJSAN ALLIHOPA!!!!!!
Skååjade igen,:P aja ni fattar..

Ligger in the soffa och är allmänt trött. Det blidde sent igår och jag vaknade ändå rätt tidigt imorse:(
Menmen. Ska väl gå upp om en stund. Imorgon ska jag till stallet halv elva , lokal hoppning på MR börjar klockan 10. Sen LDn börjar 10 då och sen D-ponnysarna borde starta ungefär halv lite senare antagligen men runt där. Därför ska jag dit och heja på bästa Ida och Celtic! Sen i dom andra klasserna med, då ska jag heja på finaste Majsing och Bellamie, och Avanti och Lovisa!

Inget super intressant att berätta från idag. Visst hände det olika saker men antagligen inget ni kommer skriva ner..:P men men. Seatumårrow!

PS : oj, glömde nästan!! Smoothie är så hiimllaa gott! Det var ngt viktigt, gjorde min smodi innan idag. Älskaaaa


Fina fina vänner

Har haft en underbar kväll! Blivit firad av finaste Ida,Erika och Lovisa! Först så tog de med mig till Jensens Bofhus eller vad i hela friden det heter..:P och där åt vi övertid mauud! Sen så va vi där rätt länge men när vi var färdiga åkte vi vidare i stan till hemmakväll och handlade guttiis, och hyrde filmen In Time. Mmm..! Bussen hem till Ida och såg filmen och åt godis och hade riktigt roligt. Galna barn..:P ja det var en supermysig kväll av snällaste vännerna. OBS: jag fick även presenter av dom!! Ett stort fint halsband, armband och en blus. Har bilder här nedaan:)

Lite snabbspolning av vad jag gjorde innan idag: red Quini och var ute och handlade sen yamina också. Yes! Min dag. Sovedags nu, guttnatt.:D


NA-prov

Hejsanhoppsan..!
Nu ligger jag i sängen, som vanligt nästan när jag skriver haha..:P

Men ja, det blir att jag skriver på kvällen.:)

Jajaja. Nu ska jag nog börja med att berätta om igår:

Vi , -jag and mammy- , var hos veterinären på återbesök med Yamyam. Och hon haltade inte och så så att kotledsinflammationen är borta, senan är också bra nu, men det var typ ngt med att salvan dom gav oss var väldigt "påfrestande" och påverkade mycket så det var rätt vanligt att ngt litet blodkärl hade gått sönder. Alltså en liten blödning. Det leder till att den måste läka helt SEN kan jag börja rida igen. Och det blir 4 veckor till skritt! Men en bra sak är att nästa vecka får jag sitta PÅ henne vilket gör det roligare!:D

Det som är så himla synd med att Yamina ska bli såhär nu hela våren typ, iaf dom finaste och bästa månaderna på året!! Jag missar alla rida ut rundor just nu, och tävlingar :( men antagligen får vi ta igen det i maj juni sommaren och augusti september och så när det fortfarande är varmt.:)
Som tur är har jag snälla vänner som behöver hjälp ibland med deras hästar så jag får rida dom!

Okaj. Sen har jag en liten nyhet som jag intee kan berätta för er än ehehe men gör det om det blir säkert osv.:) haha nu blev ni allt nyfikna;)

Idag hade vi Nationella prov i matte! Det gick bra , väldigt bra faktiskt, det kändes så och vi kör på att det kändes bra..:P sen så har jag varit i stallet och gått med Yamina och sen betat!
Nu shka jag sååva! Godnatt!:D


Hinner ejjjj

Skriva nu , vi var hos veterinären idag igen. Skriver om det imorgon, godnatt!!


SO proov :s

Har precis duschat och nu gått och lagt mig. Fast jag ska inte sova riktigt än.
Ska läsa i boken en stund först. Börjar 10 imorgon så det känns skönt att ha lagt rätt tidigt så kan jag sova länge!^^

Idag åkte jag till stallet kl.. Halv fem ungefär. Då skrittade (och travade lite )jag ut med Maja och Bellamie! På Celtic då, passade honom idag. Sen så red jag vidare ute på gräset vid galoppbanan. Celtic var hur fin som helst och jag kände mig som värsta dressyraren!:0 och varför han är så fin nu är Ida o Alice förtjänst!!!

Aja, sen så blev det lite krångel osv iaf så kom jag hem klockan halv nio.. Ja det blev väl en rätt lång dag kan man säga! :P

Nu har jag gjort ytterligare lite SO för vi har provet imorgon!! Vill inte.:( asså jag kan lixom svara på rep frågor och frågor i boken men det känns ändå som om att jag kommer in och sen glömmer jag allting! Eller/och att han har supersvåra frågor som ingen fattar. Ahh:( men ok. Ska hoppas på att det går bra.
Men nu t.ex vill jag läsa i min vanliga twilight bok men då känns det som om ngt säger till mig att jag borde läsa ur SOn istället!! Jag kanske gör det ändå. Och sen vanliga. Aja får se.:( godnatt.<3


Baaad

Sittör hemma och ska snart äta mat. Har varit i stallet och kom hem nyss. Idag så gick jag ut i det väldigt fina vädret med Emelie och skype!
Och när vi kom hem så badade jag Yamina för första gången på länge! Bara för att hon var utan täcke i hagen och hade rullat in sååå mycket smuts i sin tjocka päls på rumpan :( hon hatar att bli badad, även på sommaren. Därför tyckte hon INTE om det men jag är så dum så jag badade ändå. Hehe;)

Nu ska jag äta sen till stallet igen och byta täcke och sen så ska jag plugga SO, igen .. Haha. Men jaja. Sealeder:)

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_195656511.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_195656534.jpg" class="image">


Waffäälss

Älskar våfflor!!

Ligger i sängen nu och ska snart somna. Gud vad skönt..! Har pluggat SO och fixat i min MRU kalender. Ikväll åt vi lasange vilket är ointressant för ett men jättegott för mig så jag behövde berätta det;).

Efter smörjmysen så åkte jag hem och då va klockan typ 3/halv 4. Då hade mormor och mamma lagat våfflor som jag åt , åhh gud vad gott det är! Jajaja. Sen vid 5 åkte vi tillbaka till stallet och tig in panisarna Theyamyam och Celtikk. Dom fick äta, och Celtic äter så jäkla långsamt så det tog typ 20 minuter innan jag och mamma tog höstarna för en kvällspromenad. Men ja tillslut blev han färdig iaf. Det var lixom fortfarande super ljust när vi kom tillbaka så höstarna fick mycket ute idag.

Men nu mina barn, ska jag sova för jag är så trött:( godnatt':D


Stallet

Är i stallet nu och jag och Kajsa är ansvariga för smörjmysen idag så vi har dukat upp fika och väntar på att deras skötarmöte ska börja.

Idag, eller imorse rättare sagt.. Hoppade jag Celtic på Roland-träningen! Det gick jättejättebra Celtic är underbart fin.

Senare ska jag fixa klart i stallet till båda hästarna och sen hem och plugga SO.

Sealederalegederz!


https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_195431326.jpg" class="image">


Släktkalas!

Vet inte om jag skrev innan att vi skulle ha "gäster"... Men ok..

Min släkt är här på kalas iaf! Och vi har ätit snart är det tårta..! Tänkte mest visa vad jag har på mig och 2 av mina söta kusiner!

Vet lite crejsi bilder men bara för att ni ska få bilder och se vad jag har på mig;))


Lat..

..a jag. Ligger i sängen med min one piece och har precis duschat. Är fortfarande "kall" och trött. Fast idag sov jag nog väldigt länge! Jag sov till 10 i 12 ungefär och jag vet inte somnade kanske halv 1 ,ett igår?! det är ju 11 timmar!!! Duktig Annie:)

Idag då var jag rätt snabb som kunde byta om och äta på en rätt snabb tid. Var i stallet halv ett och gick då en runda med Lovisa och Avanti! Men ja jag var snabb med tanke på att jag gick upp typ 10 över tolv och fick vänta på mamma jättelänge, typ 5 minuter:(
Hehe..

Sen så träffade jag Eleni efteråt och hon hjälpte mig med allting sen tog hon några bilder på mig och yamina i hagen.

Nu sommar ligger jag i sängen och orkar inte gå upp och fixa mitt rum eller göra so. Vill bara läsa min bok. Men ni kom mamma och vi måste till stallet så jag får väl se mysklädd ut i stallet och sen får jag göra so ändå. Inget blev som jag ville^^..


Fredagskväll med Emma

Sitter i soffan med Emma och vi har precis sett klart new moon! Dom filmerna och böckerna är så obeskrivligt bra!!:D innan bakade "vi" eller mamma och lite vi.. Egen pizza som blev middg! Mmmmm<3 älskar hembakad pizza.

Idag efter skolan så åkte jag och mamma ut till Quni för jag skulle passa henne idag! Jag red en.. Jaja ett tag,;) och mamma fixade sakerna i stallet. Perfa!! Idag gick mycket bättre att rida henne för hon är väldigt annorlunda än Yamina men idag gick det faktiskt väldigt bra.

Nu är det bara 59 minuter tills Emma fyller år!!!!!!:00


Idag

sexy..

Ida

Ligger ute i Idas utehus och chillar! ida har duschat, (intresse anklubben anteckna!!!) och nu är hon och byter om så jag passar på att skriva lite!:D
Jag är så busig att jag faktiskt ska sova över med ida idag på en torsdag..! Vi ska snart äta, sen baka ngt, sen se twilight och äta vår b-a-k-e-l-s-e.
Vet inte varför jag gjorde så, kände för det..
Idag var det skola, som alla dagar! Och där gjorde jag nog inget speciellt så. Men imorse så var jag hos tandläkaren.. Och jag har ju tyvörr haft lite problem med mina tänder. Alltså typ 4/5 styckna har växt över en annan osv.:( Och idag var det en annan sak typ en tand som växer på samma ställe som ett annan tand och allt bara bajs bajs bajs.:( Men idag så är det en tand som växt över en annan en gång i tiden men den måste ner och då måste vi hjälpa den eller så haha..  men jag ska antagligen ha tandställning. Scarryyy!!!
Och i stallet idag så gick jag och ida ut med hästarna en runda och stannade och fikade med kladdkaka! Sen longerade ida lite på en gräsplätt och yam åt och jag viftade bort myggor som kommit tillbaka :((((
Men nu ska jag vara en duktig tjej och läggha upp massa bidler!!
mesta delen av mina presenter
image description
image description
naglarna!! mer bilder kommer senare från idag,:)

Födelsedag!

Hej mina läsare!
Idag, är det min födelsedag. Eller den e 7 minuter över 12 så egentligen är det torsdag nu men vi säger att det fr är onsdag..

Har haft väldigt upptagen dag , ledsen. Men nu skriver jag ju iaf!!
Och jag tänkte inte skriva kul kanske utan mer vad jag gjort idag? Och vad jag fått..!? Dodododoooo!!:0

Jo. Imorse vaknade jag 07.00!!!!! Och jag började t.o.m 10 idag.. Jag visste att familjen skulle komma upp vid 8 , och därför försökte jag somna om, men gick inte. Så låg och tänkte i 100 år. Men problemet var att jag var kissinödig!! Men jag ville inte gå upp för det kanske skulle förstöra allting. Så jag var en så trogen dotter och kämpade mot, låg kvar en timme ända tills dom kom upp och sjöng osv . Men direkt när dom slott sjunga kutade jag in på toa så det blev lite avbrott i det hela .. Hehe.

Men jag öppnade alla fina presenter. Nästan alla! Farmor och farfars bestämde jag för att ha kvar till ikväll . Men jag fick väldigt mycket kläder. Typ bara det detta året.. Sen fick jag en iPhone 4s vit!!!!! Jag vet!! Men det var ett extremt bra erbjudande. Så ja. Men ok. Sen fick jag lite smycken, och en bak-bok, med en massa roliga cupcakes tips och en massa roliga saker där, och en box med 4 olika spritsar. Ni vet såna man trycker ut glasyr ur. :) och ja vad fick jag mer? Ett dressyrspö.. iPhone skal. Det var morgonen!

Jag hade då inte studiedag som alla andra utan jag gick i skolan till 3 . Sen trodde jag jag skulle bli rastlös men inte.. Mamma tog med mig på en hemlig sak.. Och det blev en manikyr på naglarna!! Så dom är jättefina nu.

Efter det filade vi på espresso house och sen åkte vi hem igen. Då var det kväll typ och kvällen gick fort med att äta min kusins världens godaste taco-paj, och till efterrätt kladdkaka!:D
Sen nu är klockan helt mycket ju. Hur ska jag orka gå upp imorgon??!!:(((( ahh ska till tandläkaren det första jag gör också. Vill inte!!!:(

Men juste! Innan jag säger godnatt och adjö för mig måste jag säga vad jag fick av farmor och farfar! Jag visste det liven innan men ändå kul!! 2 sista twilight böckerna och filmerna twilight, new moon och eclipse. Yey!!

Men nu måste jag verkligen sova. Godnatt!!:D

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_194987676.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_194987676.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_194987678.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_194987678.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_194987683.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_194987683.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_194987685.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_194987685.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_194987715.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_194987716.jpg" class="image">


Sorri..

..att jag inte skrev igår.. :/
Men det var såhär att jag och mamma direkt när jag kom hem från skolan åkte ocdh handlade på coop. Och det tog jättelång tid, sen åkte vi till mobilia och köpte en almenacka till mig för jag behöver en till MRU. Och jag vet att mamma smygköpte presenter till mig för hon bara "går du in där så ska jag bara kolla en sak" hoohihi. Busiigt.
Ja,och sen var  i en djuraffär för Foppi behövde maaud. Ja och sen var klockan halv 8.. Då åkte vi hem hehe. Åt och sen skulle vi till stallet! Mamma gick med henne på gatorna och jag fixade i stallet. Sen kom mamma aldrig tillbaka så jag gick in och kollade på hopppgruppen. Och då hade jag inte min mobil med mig så jag kunde inte skriva där!!:/ Sen kom mama tillbaka och då åkte vi hem, klockan blev 9 och jag satt med pappa och gick igenom lite matte.
Eftersom vi har nationella prov nu direkt på morgonen. Vi har även lite kinsesiska som jag ska titta på igen nu! Men iaf. Min dag igår skrev jag hehe. Och jag återkommer ikväll, haha det lät som på vädret ?! :0 Aja sealederalegeders.!:D

Tee Time<3

Sitter nersjunken i soffan med mitt te och ska se kontoret. Mys!

Idag började det med att jag cyklade till stallet med Ida och så fixade vi allt i stallet. Eller vi hann bara mocka och släppa ut hästarna för sen var det MRU möte. Och efter det fixade vi klart allting, sen kom mamma och hämtade mig och åkte ut till Quini! Så jag red ner henne till MR och red i paddocken med Ida och celtic. Och där gick hela dagen! Åkte hemifrån 11.45 och kom hem 19.00 . Jaop!


åhh help mi:(

vet inte vad jag ska göra med min stackars blogg.. den är alldelles för rosa och ful. antagligen ingen som fångar upp intresset när man ser den! jag vill inte ha den rosa, jag gilllar rosa med den e fööör rosa hela tiden :( vit. sen bara aahh. vad tycker ni? sen kommer ju alla inlägg va böörta. otrloligt sorligt. så nej. jag får nog bara söka blogg.se hjälp.. kanske kan maria sån här?;)
Aja. Är iaf hemma nu.. och förra inlägget står säkert att det publicerades typ nu. och ja det gjorde det men jag skrev det och det skulle publiceras vid 2 ungefär.
Kom hem 3 för jag var för kall för att va kvar i stallet. Men nu ska jag dit igen och gå ut och gå med Yamina. Ta med mig hörlurarna för det verkar som om jag går forever alone idag!
Jajaa.
Ikväll ska vi ha gäster och jag har panik för jag måste plugga lite men antagligen får jag göra det imorgon då :/
Nu ska jag åka igen, sealederalegederz :)
lite rtandom bilder ..

Subway

Åh guuuud!! Sitter i cafeterian med Erika och har ätit upp våra subway mackor. Nästa gång svär vi på att dela mCa!! Jo altså vi var så himla duktiga och cyklade till subway på hyllie där ute vid tågen. Eller Erika cyklade och jag blev skjutsad. Hihi! Nu sitter vi bara och chillar i 40 minuter till typ sen ska vi tag tag i livet igen..

Jag ska ut och gå. Med vem vet jag inte än, glömde tyvärr mina älskade hörlurar och jag klarar inte att gå en timme utan någon underhållning :(
Aja vi får se!


Dä våjs, svääärjeee!!

Gillar att ha fula rubriker. Gillar att skriva fel, gillar gillar. Yeye.
I-a-f.

Som ni (kanske) fattade ser jag INTE på the voice. Jag sitter lixom i soffan men mest för att vara social och för att jag inte orkar röra mig.. Är inte så insatt förstår ni.

Idag efter skolan höll jag på att glömma stallet när jag satt i solen med min goda banan och choklad smoothie! Men 3 åkte jag dit ändå. För jag är en sån snäll matte så jag faktiskt inte glömmer..:(

Och Yamyam skulle ut och gå längre nu! Så jag Yam, Emelie och Skype gick väldigt länge faktiskt. Mysigt.
almmaG retnat hco rabbug.<3

Min smiiiooothie;;;


Entré

Sitter och chillar framför datorn med fötterna ni fönstret , jätteskönt..!
Ja éntre? Har varit där idag med Lovisa! Hon skulle handla skor till någon fest. För hon behövde nya. Och ja sen blev det väl lite annat påvägen.. buusett.
Men jag köptee faktiskt inget förutom fika! Försökte hitta en vanlig vit blus i slutet men vi var alldelles för flummiga för att engagera oss.. I slutet gick vi nog runt i samma affärer 3  ggr minst. Fram och tillbaka genom hela byggnaden för att hitta affärer som vi aldrig hittade? Som bara försvunnit? Hängandes på axlarna, trötta, och alldelles borta typ? Jaja.
Snart är det Revenge på tvn och jag vet inte vad jag ska underhålla mig med till dess. Men det får vi välla se!
resultatet,!
lovisa,
<3

ÄEEJ!!!!

JAG SKREV,, LÅNGT,, SEN BARA BYTTE DEN SIDA OCH ALLT FÖRSVANN!!! VÄGRAR ATT SKRIVA OM ALLÖT NU. SEN. AHH SKIIIIT :''''''(
image descriptionimage description YE YE YE HAHAHA

Bilderna som jag lååvade!

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_193981511.jpg" class="image">


Grejs anatåmi.

Har jag kollat på nu ja för en stund sen,hihi.
Nu gör jag näääääästan inget.ting. men lite ändå. Och jag ska bara borsta mitt hår och sen bädda om min säng, SEN hålla på lite med mobilen SEN sova. mmmmmm. och tro helst inte att jag är ngn störd person som inte kan stava. med tanke på min rubrik idag. och att jag skriver lite hej och hå. ;)
jajaja.
Idag.. jaa, jag sprang i morse med pappa, sen skolan. sen stallet sen hem, äta, läxa ,greys anatomy,dator,sova.
Liten snygg sammanfattning!
Men iaf, i stallet . Ja nej men innan det var det en coool tandläkare i stallet som kollade på både Celtic och Yaminas små tandar. Yamyams var finfina och bara en foderpackning typ. Celtic hade lite tjotahejsi som jag inte orkar skriva. Men båda blev iaf drogade. Lugnande då.. Celtic fick 2 ggr för att det skulle märkas. Yamina fick en halv dos typ. Förra gången fick hon en dos och höll på att ramla ihop över mig. Det var i princip jag som bar henne.. och så ska det kanske inte va..?
Jajaja.
Sen iaf fick dom inte äta för dom kunde få matstrupsförstoppning typ. Men dom fick gå ut i storhagarna. Yamina tyckte det var supercoolt att va där ute igen :0
Vi var såååå snälla mammor jag o ida och släppte dom utan täcke!! Och celtic som verkligen älskar älskar att rullas ig rullade sig typ 10 minuter och inte bara en gång utan 3/4 ggr...
Knas. Yamina nöjde sig kosntigt nog med att .. lukta på bloommorna, nej men hon försökte desperat hitta lite grtäs :( och lekte cool i storhage.
PSPSPSPSPSPS. FÖRLÅÅÅÅT FÖR ATT JAG GLÖMDE LÄGGA UPP BILDER IGÅR:''''( JAG LOVAR ATT GÖRA DET NU!!
DSDSDSDSDS.
aww söuda skrämda katter :(

Vår,ohjeje!

Nu känns det faktiskt som vår. Iaf idag. Bea-utiful väder och rätt varmt, Yamyam tyckte också det var rätt härligt. Hon var iaf jättetaggad på att gå Annies favoritrunda! Yey!
Ja asså jag hatar att när jag publicerar så klumpar hela texten ihop sig till en enda! Fastän jag delar upp den fint så bara förstörs det!! >:( Men som de flesta antagligen vet hatar ja helheten i min blogg, så egentligen borde jag byta nu om någon gång men jag vågar inte..:( Tänk alla inlägg som bara tjotahejsi hejdå!! :'(
Jajaja, nu så hoppas jag ni läste det med inlevelse och medlidande. Men nu övergår jag till glada saker.
En random sak först!! Nellies ena öra har fått en jätestor böld typ, mamma kallar det blodöra.?! Jag höll på att kissa på mig av äcklighet när jag kände på det för jag kan knappt ta på undersidan av min egna handled utan att flyga upp i taket. Hatar såna saker ja. ja.
Åkej.. Åke.
Idaaag var mamma och jag på éntre..............IGEN! :00 Nej men ja, JO det var vi visst,;) ? .. :P
Jag var verkligen i ett SUPERAKUT behov av vårjacka! Så jag fick 2 stycken. Tack tomten.                          ..?
Och later åkte jag till stallet och gick min älskade gatorunda med Yamyum och min mobil. Även mina nycklar fick va med.
Jag ska duscha NU för sen måsrte jag loxom kolla lite i mobbeeen o såånt och sen sleep tight appel najght, pus. ^^
PSPSPSPSPSPSPS. (nu tänker ni er att jag viskar) JAG LOOVAR ATT NI FÅR BILDER SEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(den tanken gick inte bra för någon,lovar, by-eby-e.
DSDSDSDSDSDS.

Studiedag

imorgon och därför ska jag till Elin ikväll! Vi ska hyra film och antagligen baka eftersom elin är goood på det och jag gillar också att baka, äta smeten, och äta det,hihi!
Har nu läst klart Cornelias noevell,sista kapitlet,alltså som hon har hunnit skriva det kommer mer. Jag har då varit lite efter men nu har jag ockås läst klart!! Man blir helt fast av den,skitbra, ni måste faktiskt läsa den : http://onethingornothing.bloggplatsen.se/
Jajapp, i stallet idag gick jag i 20 minuter med Erika och Doremi i det fina vädret!!
Sen stod jag och Yamina på spolplattan och jag försökte fälla av henne mer hår. Fick av supermycket igår så hon var lite finare idag.
Jag fyller år oooomm... en vecka och 2 dagar! :D Jag har då önskat mig lite saker hit och dit men jag vet inte vilken färg jag tycker bäst om på dom här stövlarna..
tror det står mellan de blåa och de rosa. men jag vet inte, kommentera!(;

Såveer

Ida ligger fortfarande och sover så jag passar på att blogga lite!:0
Jag kan ju börja med att berätta om Yaminas ben..
Till slut efter lite hit o dit så kom de fram till att hon har en kotledsinflammation och ett "inflamerat" förstärkningsband. Och det bandet sitter under eller bredvid senan typ. Så det benet är inte helt friskt.. Och dom sprutade in en sak i kotleden sen ska vi smörja in förstärkningsbandet med en salva.
Nu ser vi fram emot 16 dagars powerwalk!

Och igår, när jag faktiskt inte hann skriva! Ja på morgonen red jag Avanti, tillsammans med Ida och Celtic. Mamma och Amelie kom och tig hand om Yamina under tiden.

Sen vid halv 5 ungefär kom Ida till mig. För jag Lovisa och Erika hade planerat att överraska henne för hon fyllde år förra helgen. Så hon kom till mig finklädd och jag är så grym på att luras , Erika i Lovisa med för Ida hade ingen aning om vart vi skulle eller vem vi skulle träffa . Så hon var rätt upprörd över det hehe. Menmen. Så jag cyklade med henne till Lets Go och där inne stod ju Lovisa och Erika:0 haha. Så vi bowlade och jag förlora........... Det gick jättebra i början men sen bara åkte bollen ner i dom sakerna bredvid så jag fick inte mycket poäng!^^
Sen så lurade vi henne lite till att vi skulle hem till mig och äta och blabla vi skulle fixa lite inne i Limnhamn först. Men så gick vi in på Nama och åt hihi! Efter deet så cyklade vi till Lovisa och bakade jättegoda cupcakes med godis på:0! Och såg film, och ja runt 12 cyklade vi hem och nu ligger Ida fortfarande och sover så jag får underhålla mig själv lite till. Sealederalegeders!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_193367794.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_193368049.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_193368073.jpg" class="image">


Veterinären

Sitter i väntrummet och väntar på att Yaminas bedövning i kotan ska verka. Sen ska vi se om hon har ont i kotan eller stärkbandet vid senan.. Men hon har iaf ont i höger fram.Väldigt komplicerat att förklara man måste nästan höra det. Kan försöka förklara senare när vi fått exakt så..

Igår så gick jag ut och gick med Yamina Lovisa och Avanti! Mysigt. E

Världens coolaste gris!!

Hörs senare!!


JObbigt

att inte ha bloggat på 2 dar för då måste man skriva ikapp:(
Jaja.. ehm. Ni får tyvärr missa två dagar av mitt liv,sorry!!
Idag så har jag inte gjort så mycket hänt förutom att jag är i skolan. Vi har hälsovecka och händer en massa kul hela tiden. kl 1 ska vi gå tipsrunda. i snön som har smält nu..
Senare ska jag till stallet och gå med Yamina. Vet inte om jag berättat att hon  inte är riktigt bra. Och imorgon har vi fått tid hos veterinären i svedala. Missar skolan men ja. DEt skriver jag om imorgon ;).
Har inget mer nu, hade mer att skriva om igår o förrgår, heheheheh..

Hälsovecka

Ja denna veckan är det hälsoveckan i skolan. De betyder att vi inte har några vanliga lektioner alls. Idag började vi med en "fruktdjungel". Någon.. Hade skört upp tusen frukter och lagt upp jättefint i mediateket, "matsalen". Så alla klasser åt där sen hade vi olika grejer under dagen, : it-vett, rökning, alkohol, powerwalking, bild, ja typ det. Imorgon börjar dagen med" godis är gott" och sen ska vi cykla ut till Kockums och ha simprov.

Ja, idag var jag ikke i stallet. Jag och mamma åkte och handlade lite grejer istället. Sen vid 17.30 lämnade mamma mig hos mina småkusiner som jag skulle passa under kvällen. Gulligaa. Och nu tänkte jag sova? Så Godnatt,;) by-by-e puss!


Hej!

Ovanligt att jag börjar med ett hej..
Jaja.
Idag.. Jaaa.. Nej men jag började med att cykla till stallet 10 och gå ut med Yamina och mamma en långispromenad! Sen så fixade jag stallet och efter det cyklade jag och Lovisa vidare till djupadal där det var Malmö Ridklubbs årsmöte! Det varade ca 1.5 h. I slutet fick jag och Erika våra priser för klubbmästerskapet, Wii! En pokal och blommor! Även många andra fick priser för lektionsklubbmästerskap osv. Bilden på oss alla pristagare finns på mrs hemsida.

Efter "mötet" cyklade jag och Lovisa tillbaka till stallet, för jag hann aldrig mocka..:) så det gjorde vi och sen skulle Lovisa jobba och jag cyklade hem igen!

Åt osv..

Japp..

Nej men sen åkte jag tillbaka till stallet igen och tog in Yam och Avantiz, gick ut en runda med Ida och Celtic också! Mysigt!! Tog in 5 idag, då blev hästarna glaaada!^^

Ja det var en sammanfattning av min dag! Nu ska jag sova , sealederalegeders, puss!

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_192451727.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_192451727.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_192451746.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_192451746.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/2519919/images/2012/pic_192451861.jpg" class="image">


Ugnsbakade chips..

Sitter och äter de nya ugnsbakade chips en och choklad med Lovisa! Vi ser gladiatorerna och pratar.
Tävlingen idag kändes inte Yamina så bra , hon var "oren" i traven och jag strök mig.. Berättar kanske mer imorgon Orkar inte tänka på det nu.
Nu ska vi se vidare, skulle bara höra av mig. Puss!


Selma 13

Ligger i sängen och är allmänt trött.. Ska försöka sova snart för imorgon ska jag upp kvart över 7 , ska tävla i Torns, LC, första tävlingen på året.

Kom hem från selma för en stund sen. Hon fyllde år idag så vi var 10 kompisar som träffades hos henne, jättemysigt!
I present fick hon ett par fina örhängen och en ring . Nöjd med mitt köp!^^

Och innan idag red jag och Ida ut långrundan och galopperade full fart på galoppsträckan wiii!!

Men nu så måste jag sova.. Puss!


Badminton..

Har precis sett färdigt på ett extremt jobbigt.. (spännande) avsnitt av Revenge. Ska blogga sen sova hade jag tänkt. Varför jag har skrivit badminton är för att som fredags-idrottsval har jag Elin och Emma bla valt badminton och vi fick det, så vi ska spela det imorgon. Har aldrig gjort det typ förutom i mormor o morfars stora trädgård där dom har ett sånt nät,:)!
Idag så red jag ut med Alice och Celtic! Det gick bra Celtic bockade lite och var överpigg och Yamina sprang på allt vad hon kunde efter, det var riktigt ös.. hahahahaa.. x)  Men på den "fina" galoppsträckan var en hund så vi fick gå 20 minuter extra genom "skogen" för att inte riskera att bli uppätna.
Idag hade vi mandarin prov som gick bra!! Och ett NO förhör som gick ännu bättre, :)
Jaaaaa.. nej men mer av mig hör ni imorgon. Sleeeeptiiight,appleenaajght..
Frasse!

RSS 2.0